• TindraellerLeon

    sjukhus dieten!!!!

    Hallo alla vackra människor..

    här startar jag en tråd för oss med lite extra "kärlek" runt midjan men som vi gärna vill få bort snart..

    jag ska köra på en diet som kallas "SJUKHUS DIETEN"

    enligt den ska man gå ner mellan 4-7,7 kilo / veckan.. (hur bra låter inte det?)

    SOPPAN!

    2 brk tomater ( krossade eller passerade)
    3 stora purjolökar eller en stor gul lök
    2 kyckling-höns eller kött buljong tärningar
    1 pkt nudlar (Mr Lee´s nudlar)
    1 stång selleri
    2 brk gröna bönor eller frysta bönor
    2 gröna paprikor
    0,8 kg morötter

    krydda detta som du vill med vitlök, salt, peppar persilja osv.
    skär grönsakerna i små bitar ha i katrull, häll i tomaterna och de andra grönsakerna. häll på vatten så det täcker allt. koka tills grönsakerna är möra.
    man kan koka dubbel sats och frysa in så man har om det inte skulle räcka hela veckan.

    denna soppa kan ätas hela veckan (när du är hungrig). ät så mycket du vill, det är inga extra kalorier. ju mer du äter av soppan destu mer går du ner i vikt. ät den till frukost , lunch och middag.

    det du ska dricka är vatten,vatten och vatten INTE bubbel vatten. du kan dricka kaffe och te men då utan mjölk o socker förståss..

    DAG 1: ät alla slags frukter UTOM BANAN. melon är perfekt lite kalorier. ät bara frukt o soppa idag.

    DAG 1 : bara grönsaker och soppa idag. råa,kokta eller burkgrönsaker. ät gärna gröna bladgrönsaker som spenat grönsallat osv.. INTE MAJS ÄRTOR ELLER BÖNOR. till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör.INGEN FRUKT IDAG.

    DAG 3: ät så mycket soppa,frukt och grönsaker du vill idag. efter idag ska du ha gått ner MINST 2 kg.

    DAG 4: idag är det bananer och lättmjölk som gäller. ätminst 3 bananer och drick mycket mjölk. kroppen behöver protein och kalcium. kom ihåg att äta soppa åxå. efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker.

    DAg 5 : biff och tomater. du kan äta mellan 200-560 gramm biff och tomater idag . ät soppa minst en gång.

    DAG 6: ät så mycket biff och grönsaker du vill idag, ingen potatis. ät soppa också.

    DAG 7: brunt ris (råris). drick juice utan socker. ät grönsaker och så mycket soppa du vill förstås. ma kan blanda ris och grönsaker om man vill.

    efter dessa 7 dagar ska du ha gått ner mellan 4,5 .7,7 kg. har du gått ner 7,7 måste du vänta minst 2 dagar innan du gör dieten igen.

    man kan annars göra dieten hur ofta man vill, den rensar kroppen på toxiner ( gifter) som ger en bättre hälsa.

    vänta minst 24 timmar efter avslutat diet innan du dricker alkohol, det har att göra med ,med fettsamling i kroppen.

    lycka till alla

  • Svar på tråden sjukhus dieten!!!!
  • M Y L F
    Janalii skrev 2009-04-16 14:40:23 följande:
    Men ni förstår väl att man inte kan gå ner i vikt varaktigt med en soppa? Bra mat och lagom motion är faktiskt det enda sättet att hålla vikten, om den nu är så viktig(!) Att bara gå ner tillfälligt, för att sedan genast gå upp igen är väl knappast något att eftesträva?
    Fast nu är vi inte ute åsiket huruvida man kan eller inte skall. Låt dom som vill hitta sin metod göra det hur dom nu vill göra det och ofta är riv start en bra start att börja att tänka om sitt beteende angående mat och motion.

    Jag tror nog att dom flesta som går ner i vikt vet att det man kalorierna man stoppar i sig skall ut på ett annat sätt och det är genom mindre hälsosammare mat och motion.
  • gertie

    M Y L F skrev 2009-04-16 14:49:39 följande:


    Fast nu är vi inte ute åsiket huruvida man kan eller inte skall. Låt dom som vill hitta sin metod göra det hur dom nu vill göra det och ofta är riv start en bra start att börja att tänka om sitt beteende angående mat och motion. Jag tror nog att dom flesta som går ner i vikt vet att det man kalorierna man stoppar i sig skall ut på ett annat sätt och det är genom mindre hälsosammare mat och motion.
    Som sagt, det står ju var och en fritt att testa precis vad som helst, men det gör ju inget om man lyssnar på goda råd heller, även om det givetvis är fritt att ta dem till sig. Att rivstarta med hjälp av ytterst tveksamma metoder är att flirta med (om man inte redan lider av en väl utvecklad sådan) ätstörningar och har för majoriteten inte på något sätt en positiv påverkan på varken kropp eller psyke, inte för stunden och inte i längden. Du går ner snabbt, och upp snabbt eftersom du mest troligt kommer att tröttna illa kvickt och börja äta som vanligt när du slutat med soppan.

    Vill du veta knepet för varaktig och stabil viktminskning? Varsågod:

    Ät mat regelbundet (4-6 ggr/dag)
    Motionera

    Du måste ändra dina matvanor, och det gör du inte genom att käka kålsoppa i två veckor.
  • M Y L F
    gertie skrev 2009-04-16 15:11:08 följande:
    M Y L F skrev 2009-04-16 14:49:39 följande:
    Som sagt, det står ju var och en fritt att testa precis vad som helst, men det gör ju inget om man lyssnar på goda råd heller, även om det givetvis är fritt att ta dem till sig. Att rivstarta med hjälp av ytterst tveksamma metoder är att flirta med (om man inte redan lider av en väl utvecklad sådan) ätstörningar och har för majoriteten inte på något sätt en positiv påverkan på varken kropp eller psyke, inte för stunden och inte i längden. Du går ner snabbt, och upp snabbt eftersom du mest troligt kommer att tröttna illa kvickt och börja äta som vanligt när du slutat med soppan. Vill du veta knepet för varaktig och stabil viktminskning? Varsågod: Ät mat regelbundet (4-6 ggr/dag)MotioneraDu måste ändra dina matvanor, och det gör du inte genom att käka kålsoppa i två veckor.
    Jag kan redan hela den biten, min man lever på det sättet. Jag äter inte enbart soppa, det har jag skrivit längre upp i tråden. Denna soppa får man ju faktiskt äta ganska mycket av och onyttig är den ju definitivt inte. Det finns värre sätt att banta på. Då du inte vet hur folk i denna tråden väger så kan man ju inte heller uttala sig om detta är ett bra sätt att starta på eller ej. Det finns hur många tips trådar om hur man skall äta, men här är vi intresserade av just den här soppan.

    Tror ni att folk som försöker att gå ner i vikt är dumma i huvudet? Att det är därför man griper efter halm strån? En del klarar faktiskt att gå ner med både pulver och extrem dieter och lyckas hålla sig i sin vikt också.

    En del tycker att det är enklare att ha ett schema att äta efter och ännu bättre en enda maträtt.
  • gertie

    Men hur ska du klara dig när du gått ner önskade kilon, om du tycker att det enklaste är att bara äta en rätt? Och nyttig soppa? Glutamat och nudlar, det är kemikalier och snabba kolhydrater det, och det är inte nyttigt. För att kroppen ska fungera så behöver den en balanserad kost bestående av protein, fett och kolhydrater (långsamma som inte får blodsockret att åka bergochdalbana). Grönsaker är nyttigt, men du behöver fett och proteiner också och det inte bara ibland utan kontinuerligt, varje dag. Moprötter är nyttigt, men inte ett dugg hälsosamt om du _bara_ äter det. Det ör inte hälsosamt att utesluta viktiga och nyttiga födoämnen, inte ens i "bara" två veckor.

    Du kan likna det vid hur man sköter en bil, det funkar inte att tanka en bil med vilket bränsle som helst, och du måste fylla på vatten och olja då och då för annars kommer den att paja.

    Du får absolut prova sjukhusdieten, men det som gör mig bekymrad är att så många går på dessa panikdieter, och ni misshandlar era kropppar genom att tanka den med fel bränsle. Är du intresserad av att må bättre eller vill du bara bli smal till vilket pris som helst?

  • bakeacake
    gertie skrev 2009-04-16 17:55:48 följande:
    Men hur ska du klara dig när du gått ner önskade kilon, om du tycker att det enklaste är att bara äta en rätt? Och nyttig soppa? Glutamat och nudlar, det är kemikalier och snabba kolhydrater det, och det är inte nyttigt. För att kroppen ska fungera så behöver den en balanserad kost bestående av protein, fett och kolhydrater (långsamma som inte får blodsockret att åka bergochdalbana). Grönsaker är nyttigt, men du behöver fett och proteiner också och det inte bara ibland utan kontinuerligt, varje dag. Moprötter är nyttigt, men inte ett dugg hälsosamt om du _bara_ äter det. Det ör inte hälsosamt att utesluta viktiga och nyttiga födoämnen, inte ens i "bara" två veckor. Du kan likna det vid hur man sköter en bil, det funkar inte att tanka en bil med vilket bränsle som helst, och du måste fylla på vatten och olja då och då för annars kommer den att paja. Du får absolut prova sjukhusdieten, men det som gör mig bekymrad är att så många går på dessa panikdieter, och ni misshandlar era kropppar genom att tanka den med fel bränsle. Är du intresserad av att må bättre eller vill du bara bli smal till vilket pris som helst?
    du är helt insnöad på glutamat och nudlar, om du kan läsa så använder ja varken nudlar eller glutamat i min soppa.. och jo man kan behålla vikten efteråt. genom att lägga om kosten..
  • vackrastarflow

    spännande, när jag läste sjukhusdieten så tänkte jag "intravenöst??"

  • bakeacake
    vackrastarflow skrev 2009-04-16 17:59:38 följande:
    spännande, när jag läste sjukhusdieten så tänkte jag "intravenöst??"
    haha eller så äcklig mat att man inte äter.. :P
  • gertie
    bakeacake skrev 2009-04-16 17:58:17 följande:
    du är helt insnöad på glutamat och nudlar, om du kan läsa så använder ja varken nudlar eller glutamat i min soppa.. och jo man kan behålla vikten efteråt. genom att lägga om kosten..
    Fast vet du, du är helt insnöad på att den här soppan är nyttig. Utesluter du nudlarna och glutamaten så är den det, men då i kombination med en i övrigt balanserad kost. Att äta enligt den diet du beskriver ÄR inte nyttigt, hur nyttigt det än är med morötter och kål.

    Frågan kvarstår, vill du må bra eller vill du bara bli smal?
  • bakeacake
    gertie skrev 2009-04-16 18:12:46 följande:
    Fast vet du, du är helt insnöad på att den här soppan är nyttig. Utesluter du nudlarna och glutamaten så är den det, men då i kombination med en i övrigt balanserad kost. Att äta enligt den diet du beskriver ÄR inte nyttigt, hur nyttigt det än är med morötter och kål.Frågan kvarstår, vill du må bra eller vill du bara bli smal?
    eftersom det fungerade på min mamma, som idag är väldigt välmående så tror ja att man kan må bra.. de gäller ju att inte gå tillbaka till dom kostvanorna man hade innan man började, för då skenar ju vikten iväg igen..

    i det schemat som jag har så ingår det faktiskt ätt äta både kolhydrater och proteiner..
  • gertie
    bakeacake skrev 2009-04-16 18:19:18 följande:
    eftersom det fungerade på min mamma, som idag är väldigt välmående så tror ja att man kan må bra.. de gäller ju att inte gå tillbaka till dom kostvanorna man hade innan man började, för då skenar ju vikten iväg igen..i det schemat som jag har så ingår det faktiskt ätt äta både kolhydrater och proteiner..
    Din mamma är en av få som nått varaktig framgång med denna metod. Väldigt skönt för henne, men som jag skrivit i tidigare inlägg så funkar inte såna här dieter för majoriteten.

    Vill du må bra eller vill du bara bli smal?
Svar på tråden sjukhus dieten!!!!