• Svar på tråden SOS- alarm?
  • Päron1986

    Det har jag gjort. Jag har läst igenom deras hemsida mycket grundligt.

  • JA77
    Päron1986 skrev 2012-01-30 15:34:42 följande:
    kan vi väcka liv i den här tråden?

    Jag är uska sen några år och grymt intresserad av sos-alarm-yrket.

    Kanske börja med att läsa till sjuksköterska då!
  • kimsi

    Ja även om det inte är något krav att vara ssk för att få jobb på SOS så ökar nog chansen för anställning betydligt.

  • Scream2

    Seriöst....VEM vill UTSÄTTA sig och sitt eventuella leg med att jobba på SOS i dagsläget? Känns ju mest som ett självmordsuppdrag tycker jag...

  • kimsi

    Syftas det till det som varit som omtalat i media på sista tiden (exempelvis fallet med Emil) så räcker det nog med en gnutta sunt förnuft av sköterskan i fråga för att undvika att hamna i den situationen. Jag är inte ssk men efter att ha hört bandet från SOS så begriper ju vem fan som helst att ssk borde ha skickat en ambulans.

  • Scream2
    kimsi skrev 2012-02-01 06:08:08 följande:
    Syftas det till det som varit som omtalat i media på sista tiden (exempelvis fallet med Emil) så räcker det nog med en gnutta sunt förnuft av sköterskan i fråga för att undvika att hamna i den situationen. Jag är inte ssk men efter att ha hört bandet från SOS så begriper ju vem fan som helst att ssk borde ha skickat en ambulans.
    Då har man noll koll på vad det innebär att jobba inom en sån pressad organisation som SOS alarm....att bli hotad på jobbet om man inte skickar en prio 1 ambulans omgående....är det en sån arbetsmiljö man vill ha? Pressad att ta supersnabba beslut per omgående för att nästa samtal väntar...krav från alla håll...och framför allt vetskapen om att Aftonbladets löpsedel är ju inte långt borta, en endaste dag...för även om man där och då ansåg man gjorde rätt, så kommer ju ALLTID nån att tycka de blivit åsidosatta...bara för att...
  • kimsi
    Scream2 skrev 2012-02-02 01:19:51 följande:
    Då har man noll koll på vad det innebär att jobba inom en sån pressad organisation som SOS alarm....att bli hotad på jobbet om man inte skickar en prio 1 ambulans omgående....är det en sån arbetsmiljö man vill ha? Pressad att ta supersnabba beslut per omgående för att nästa samtal väntar...krav från alla håll...och framför allt vetskapen om att Aftonbladets löpsedel är ju inte långt borta, en endaste dag...för även om man där och då ansåg man gjorde rätt, så kommer ju ALLTID nån att tycka de blivit åsidosatta...bara för att...
    Ja fast i just Emils fall kan du väl inte neka till att ssk gjorde en enorm felbedömning och det borde ha insetts redan utan facit i hand. Antar att du hört bandupptagningen?

    Sedan är det många yrken som innnebär både hot och risk att Aftonbladet nappar med ett löp....
  • Faile
    JA77 skrev 2009-05-19 12:01:51 följande:
    För att jobba på SOS Alarm krävs erfarenhet, så du kan knappast förja där som nyfärdig undersköterska!

    Nej man behöver ingen erfarenhet av sjukvård för att jobba på sos-alarm.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Hoppsan85
    Faile skrev 2012-02-02 06:29:01 följande:

    Nej man behöver ingen erfarenhet av sjukvård för att jobba på sos-alarm.
    Är väl inte speciellt smart att jobba där utan någon som helst sjukvårdserfarenhet...
  • Faile
    Hoppsan85 skrev 2012-02-02 14:29:43 följande:
    Är väl inte speciellt smart att jobba där utan någon som helst sjukvårdserfarenhet...

    Varför inte? Sjukvårdskunniga behövs ju bara till samtalen som gäller just sjukvård, vilket är en liten del av samtalen, inte alla.

    Sedan var mitt svar inte baserat på vad jag själv tycker, utan hur det faktiskt är.   
    Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden SOS- alarm?