• Anonym (ruset)

    Missbruka stilnoct...?

    Finns det fler än jag...?
    Jag tar gärna min tablett när barnen sover men jag går inte och lägger mig utan gillar den känsla som tabletten ger mig {#lang_emotions_undecided} Numer är den känslan inte så stark längre tryvärr och jag antar att det är för att jag blivit tolerant och beroende både fysiskt och psykiskt Har försökt ta två i stället men mår jäkligt illa bara så det gör jag inte mer... Skäms för mitt sätt, undrar om det finns fler....?
    Jag är en person där jag tror omgivningen i sista hand skulle ens ana att jag missbrukar lkm Jobbar dessutom i vården... Fan vad svårt detta blev....

  • Svar på tråden Missbruka stilnoct...?
  • Anonym (anonym)

    Anonym (ruset) skrev 2009-07-04 20:13:28 följande:


    Finns det fler än jag...?Jag tar gärna min tablett när barnen sover men jag går inte och lägger mig utan gillar den känsla som tabletten ger mig  Numer är den känslan inte så stark längre tryvärr och jag antar att det är för att jag blivit tolerant och beroende både fysiskt och psykiskt Har försökt ta två i stället men mår jäkligt illa bara så det gör jag inte mer... Skäms för mitt sätt, undrar om det finns fler....?Jag är en person där jag tror omgivningen i sista hand skulle ens ana att jag missbrukar lkm Jobbar dessutom i vården... Fan vad svårt detta blev....
    Jag är numer drogfri, men just med stilnoct var jag oxå uppe, just för att jag
    gillade känslan. Precis som du skriver, kroppen blir van och kräver oftast mera. Jag har missbrukat över 10 år, men är nu helt ren.

    Jag var uppe i 17 st stilnoct per dygn, för att hålla abstinens och ångesten i schack. Ta tag i det så snabbt som möjlig, för att avgifta sig från tabletter, är inget man önskar sina värsta fiende. Kommer du upp istörre doser, tar det längre tid, och dels har stilnoct kort halveringstid, vilket gör att man känner av abstinensen rätt fort. Men vid högre doser brukar dessa bytas ut mot stesolid. Hoppas de går bra för dig.
  • DreamBitch

    Jag tycker att det är märkligt hur så många får så pass allvarliga abstinenssymptom. Personligen åt jag upp till 8-10 stilnoct per kväll i ca 1 år och slutade sedan tvärt utan några som helst abstinenssymptom.
    Bestämmer man sig bara för att sluta och inte fokuserar på allt dåligt så är det inga problem enligt mig.

  • Anonym (anonym)
    DreamBitch skrev 2009-07-04 22:22:13 följande:
    Jag tycker att det är märkligt hur så många får så pass allvarliga abstinenssymptom. Personligen åt jag upp till 8-10 stilnoct per kväll i ca 1 år och slutade sedan tvärt utan några som helst abstinenssymptom.Bestämmer man sig bara för att sluta och inte fokuserar på allt dåligt så är det inga problem enligt mig.
    Ja då gratulerar jag dig, först å främst bör man inte sluta tvärt. Visst en del klarar de, men de är allmänt känt att tab är svårt att bli av med. Sen beror du ju säkert oxå hur länge man ätit, dos och vad man tagit.
  • DreamBitch

    Anonym (anonym) skrev 2009-07-04 22:26:15 följande:


    Ja då gratulerar jag dig, först å främst bör man inte sluta tvärt. Visst en del klarar de, men de är allmänt känt att tab är svårt att bli av med. Sen beror du ju säkert oxå hur länge man ätit, dos och vad man tagit.
    Ja, men nu pratade vi om stilnoct. För övrigt har jag klivit av många andra saker tvärt och klarat det med. Den enda drog man inte bör gå av tvärt är heroin då detta kan ge dödliga abstinenssymptom.
    Att sluta med stilnoct då man har gått på en så pass liten dos som 1 tablett/dygn ger inte så stora abstinensbesvär. Då sitter det mer psykiskt, att man saknar känslan och det är helt enkelt något man får stå ut med i början.
  • Anonym (anonym)
    DreamBitch skrev 2009-07-04 22:30:01 följande:
    Anonym (anonym) skrev 2009-07-04 22:26:15 följande:
    Ja, men nu pratade vi om stilnoct. För övrigt har jag klivit av många andra saker tvärt och klarat det med. Den enda drog man inte bör gå av tvärt är heroin då detta kan ge dödliga abstinenssymptom. Att sluta med stilnoct då man har gått på en så pass liten dos som 1 tablett/dygn ger inte så stora abstinensbesvär. Då sitter det mer psykiskt, att man saknar känslan och det är helt enkelt något man får stå ut med i början.
    Ja 1 tab är nog inga problem. Sen så är det så, att även benzo och alkohol bör du inte heller sluta tvärt med, om du är beroende. För av dom kan du hamna i dellerium tremens.
  • Anonym (anonym)
    DreamBitch skrev 2009-07-04 22:30:01 följande:
    Anonym (anonym) skrev 2009-07-04 22:26:15 följande:
    Ja, men nu pratade vi om stilnoct. För övrigt har jag klivit av många andra saker tvärt och klarat det med. Den enda drog man inte bör gå av tvärt är heroin då detta kan ge dödliga abstinenssymptom. Att sluta med stilnoct då man har gått på en så pass liten dos som 1 tablett/dygn ger inte så stora abstinensbesvär. Då sitter det mer psykiskt, att man saknar känslan och det är helt enkelt något man får stå ut med i början.
    ke
    Jag har oxå tagit massor av andra droger, men tycker det r att tab var jobbigaste
    att avgifta sig ifrån. då pratar jag inte om 1 tab. Alla är ju olika, många som har ångest i botten.
  • Anonym

    Sök hjälp för ditt barns skull om inte annat. Det har rätt till en drogfri mamma. Håller tummarna för att du fixar det!

  • Anonym (gravid)
    Anonym skrev 2009-07-04 22:59:50 följande:
    Sök hjälp för ditt barns skull om inte annat. Det har rätt till en drogfri mamma. Håller tummarna för att du fixar det!
    Menar du mig?
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2009-07-04 22:22:13 följande:
    Jag tycker att det är märkligt hur så många får så pass allvarliga abstinenssymptom. Personligen åt jag upp till 8-10 stilnoct per kväll i ca 1 år och slutade sedan tvärt utan några som helst abstinenssymptom.Bestämmer man sig bara för att sluta och inte fokuserar på allt dåligt så är det inga problem enligt mig.
    Öhhh- hur menar du? Bara för att du hade det så så betyder det inte att alla andra fejkar sina abstinensbesvär.

    Vi reagerar alla olika på läkemedel - min svärmor får allvarligt blodtrycksfall varje gång hon får lokalbedövning (därför måste hon vara under noggrann uppsikt varje gång) - dra inte alla över samma kam
  • Anonym (Stilnoct?)

    Det var helt otroligt vad många som äter stilnoct och så många som 8-10 per gång det gör jag med för annars somnar jag inte. har haft stilnoct sen de kom ut på marknaden. Då räckte 1 för att man tappade minnet och fick nåt rus. Nu tar jag när jag sitter i sängen och kollar på tv sen somnar jag. Mitt ex går på stilnoct och han tar ca 3-4 men blir väldigt påverkad då han kan sitta nere och kolla på tv med en cigg i handen sen somnar han eller så springer han ut och gör en massa skit.

Svar på tråden Missbruka stilnoct...?