• Anonym (ruset)

    Missbruka stilnoct...?

    Finns det fler än jag...?
    Jag tar gärna min tablett när barnen sover men jag går inte och lägger mig utan gillar den känsla som tabletten ger mig {#lang_emotions_undecided} Numer är den känslan inte så stark längre tryvärr och jag antar att det är för att jag blivit tolerant och beroende både fysiskt och psykiskt Har försökt ta två i stället men mår jäkligt illa bara så det gör jag inte mer... Skäms för mitt sätt, undrar om det finns fler....?
    Jag är en person där jag tror omgivningen i sista hand skulle ens ana att jag missbrukar lkm Jobbar dessutom i vården... Fan vad svårt detta blev....

  • Svar på tråden Missbruka stilnoct...?
  • Anonym (Stilnoct?)

    Anonym (oxå fast) skrev 2009-07-05 22:27:22 följande:


    jag har fått för mig att det kan bero på om man ätit precis innan eller om det var lång tid sen man åt. alltså om man ätit precis innan tar det längre tid o tvärtom. men jag vet inte.
    Stämmer nog ganska bra
  • Anonym (gravid)

    Anonym (oxå fast) skrev 2009-07-05 22:27:22 följande:


    jag har fått för mig att det kan bero på om man ätit precis innan eller om det var lång tid sen man åt. alltså om man ätit precis innan tar det längre tid o tvärtom. men jag vet inte.
    jo det stämmer nog... för jag var tuvngne att äta lite före jag gick och la mig för att tabletterna skulle ta...
    trodde att jag bara inbillade mig :)
  • Anonym (heroin)
    DreamBitch skrev 2009-07-04 22:30:01 följande:
    Den enda drog man inte bör gå av tvärt är heroin då detta kan ge dödliga abstinenssymptom.
    Detta är felaktigt. Heroin och andra opiater är faktiskt inte farliga att kliva av 'cold turkey' om man inte har hjärtfel eller har ett försvagat allmäntillstånd. Däremot är det fruktansvärt jobbigt både fysiskt men ffa psykiskt att göra det(kuriosa: har flera vänner som sagt att de föredrar smärtan vid barnafödande 100ggr om hellre än att genomgå heroinabstinensen). Jag har själv varit heroinist i 5 år och är även utbildad i medicin till viss del. Benzodiazepiner och alkohol är däremot, som nån annan också påpekade, direkt farliga att sluta tvärt med. Och då stilnoct(zolpidem) är besläktat med benzodiazepiner så finns nog risken att även det kan ge delirium eller ep-anfall vid abstinens. Tack för mig.
  • DreamBitch

    Anonym (heroin) skrev 2009-07-06 22:38:11 följande:


    Detta är felaktigt. Heroin och andra opiater är faktiskt inte farliga att kliva av 'cold turkey' om man inte har hjärtfel eller har ett försvagat allmäntillstånd. Däremot är det fruktansvärt jobbigt både fysiskt men ffa psykiskt att göra det(kuriosa: har flera vänner som sagt att de föredrar smärtan vid barnafödande 100ggr om hellre än att genomgå heroinabstinensen). Jag har själv varit heroinist i 5 år och är även utbildad i medicin till viss del. Benzodiazepiner och alkohol är däremot, som nån annan också påpekade, direkt farliga att sluta tvärt med. Och då stilnoct(zolpidem) är besläktat med benzodiazepiner så finns nog risken att även det kan ge delirium eller ep-anfall vid abstinens. Tack för mig.
    Nej, stilnoct kan inte ge något av det. Däremot KAN det ge huvudvärk, muskelvärk, ångest, spänning, rastlöshet, förvirring och irritabilitet.
    Stilnoct är bensodiazepinbesläktade med det är INTE en bensodiazepin. Stor skillnad.
  • Anonym (oh ja !)

    har också , är gravid nu men blir riktigt sugen ibland ´..men det är "bara" att bita ihop.
    Jag kunde äta upp en förpackin 30 tabletter 10mg på 2 dagar :( !  Trode aldrig det skulle hända mig med tanke på att jag hade ett puckoex som inte var klog när det gällde stilnoct !

  • Anonym

    Använde stora doser Zolpiedem tidigare. Är det samma sak typ ?

  • DreamBitch
    Anonym skrev 2009-07-06 23:16:56 följande:
    Använde stora doser Zolpiedem tidigare. Är det samma sak typ ?
    Zolpidem ÄR stilnoct så ja, det är samma sak. :)
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2009-07-06 23:18:22 följande:
    Zolpidem ÄR stilnoct så ja, det är samma sak. :)
    Jaha haha sorry. Dåligt påläst tydligen! Jag saknar mina ganska ofta.
  • DreamBitch

    Anonym (skillnad?) skrev 2009-07-06 23:23:35 följande:


    Är det skillnad på stilnoct och imovane?
    Det är två olika verksamma substanser men dom ger ungefär samma effekt. Det skiljer en aning på halveringstid mellan dom två men det är marginellt.
Svar på tråden Missbruka stilnoct...?