• Ankan31

    Vansinnes kosningar (hund)

    Här diskuterar vi knäppa hundras korsningar och koncekvenserna som dom kan få i fel händer.

    Det kan vara hundar vi ägt, en annons man sett mm.

    länka inte till anonser utan skriv bara korsningen i text.

    Mina vansinnes korsningar jag vet av:
    *Border collie/Schäfer/Dalmatiner/Rottweiler/sibirian huskey
    *schäfer,labrador,husky och border collie
    *Schäfer, bordie collie, Terverens och newfounland.
    *labrador/bordecollie/amstaff
    *Västsibirisk Laika/Border collie
    *Border Collie /Tax

  • Svar på tråden Vansinnes kosningar (hund)
  • Morbid Mistress
    Sandtrollet skrev 2009-09-11 15:26:52 följande:
    Min bror har haft Chihuahua/Rottis. Slog slint i skallen på den, inget oväntat kanske.
    Jag blir så nyfiken.... Hur såg hunden ut?
  • Sandtrollet

    Kropp som en rottis men ansiktet va mindre & inte lika grovt som Rottisar har & inte färgerna heller, han va jätte söt,

  • Norrtjejjen

    stackars djur..har vart med om blandning på hästar..tex shettis och nordsvensk..fattar inte varför man vill blanda så..hur såg blandningen på whippet och rottis ut??? måste väl ha en stort jaktlust??

  • Amandass

    Såg nyss en annons på en Tax/Staffordshire terrier-mix.
    Tappade hakan! Går det ens att mixa så extremt olika raser..? Hmm, tydligen. Men det kan inte vara hälsosamt. Den såg ut som en tax med lång rygg och korta ben MEN hade staffens muskulösa kroppsbyggnad och ansiktsdrag.. öron som en tax också.
    Konstigaste jag sett hittils tror jag

  • hundpuss
    Amandass skrev 2009-09-24 00:25:11 följande:
    Såg nyss en annons på en Tax/Staffordshire terrier-mix. Tappade hakan! Går det ens att mixa så extremt olika raser..? Hmm, tydligen. Men det kan inte vara hälsosamt. Den såg ut som en tax med lång rygg och korta ben MEN hade staffens muskulösa kroppsbyggnad och ansiktsdrag.. öron som en tax också.Konstigaste jag sett hittils tror jag
    Länk?
  • Anni M

    jag har en blandras kille, blandning mellan dvärgpinscher och tax, helt underbar lite goding, men skulle som många andra har sagt tidigare aldrig avla vidare på honom. 

  • Tant Herta

    Jag har en GD tik som jag på skoj snackat  med en kompis som äger en Chihuahuahane att vi skulle para dessa för att se vad det blir!

    En 50 cm hög och 20 cm lång hund som blåser omkull då det stormar ute! 

  • Jezamine
    Tant Herta skrev 2011-01-10 15:10:14 följande:
    Jag har en GD tik som jag på skoj snackat  med en kompis som äger en Chihuahuahane att vi skulle para dessa för att se vad det blir!

    En 50 cm hög och 20 cm lång hund som blåser omkull då det stormar ute! 
    Vad fanns det roliga i det?
    Jag är INTE avstängd
  • Nifelheim

    Den absolut mest puckade blandning jag sett var: Pitbull(blandis, men okänt med vad) och Kaukasisk Ovtjarka. Jag hoppas vid min gud att de valparna avlivades fort, men tyvärr gissar jag att de såldes


    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
Svar på tråden Vansinnes kosningar (hund)