• Mizca

    Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010

    Någon mer här som ansökt till högskolestudier till 2010?

  • Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010
  • sasssyy

    Tack.. finns ju lite tabeller där.. orkar inte kolla nu, blir bara upprörd känner jag känns överjävligt att man snart är 40 har pluggat som en galning hela sitt liv och allt blir bortkastat om jag inte kommer in nu... för ju mer jag läser dessto mer verkar det som att mina betyg inte kommer att godkännas.. pga åldern!??!!? Tack för det.. blir isf till att göra något man inte vill då...

    grrrr håller tummarna extra hårt för att komma in nu.

  • Tecken
    sasssyy skrev 2009-12-04 19:20:11 följande:
    Tack.. finns ju lite tabeller där.. orkar inte kolla nu, blir bara upprörd känner jag känns överjävligt att man snart är 40 har pluggat som en galning hela sitt liv och allt blir bortkastat om jag inte kommer in nu... för ju mer jag läser dessto mer verkar det som att mina betyg inte kommer att godkännas.. pga åldern!??!!? Tack för det.. blir isf till att göra något man inte vill då...grrrr håller tummarna extra hårt för att komma in nu.
    Du, om det är till någon tröst så känner jag mig också väldigt gammal just nu Fast jag kommer iaf inte bli obehörig i.o.m. den här ändring fr.o.m. HT2010. Sen vet man ju inte vad de hittar på...
  • Peetra
    sasssyy skrev 2009-12-04 19:20:11 följande:
    Tack.. finns ju lite tabeller där.. orkar inte kolla nu, blir bara upprörd känner jag känns överjävligt att man snart är 40 har pluggat som en galning hela sitt liv och allt blir bortkastat om jag inte kommer in nu... för ju mer jag läser dessto mer verkar det som att mina betyg inte kommer att godkännas.. pga åldern!??!!? Tack för det.. blir isf till att göra något man inte vill då... grrrr håller tummarna extra hårt för att komma in nu.
    Fast du, obehörig blir du väl inte? Menar övergångsreglerna säger att är man behörig innan 1 jan 2010 så är man också behörig med samma betyg och så efter 1 jan 2010...
  • Tieo

    Alltså.. nu får jag nog ta och hoppa lite jämfota av glädje.. tror jag iaf.
    Har sprungit och tittat på mina betyg medans ni har babbla på här och fattra jag rätt nu
    1. 2350 poäng är om du läser på komvux, så mina slutbetyg med 2150 poäng är frid och fröjd?
    2. Mina betyg är utfärdade 2005, alltså har jag rätt till mertipoängen?!
    I mina första betyg från skolan (är första generationen som gick ut med bokstäver från gymnasiet, dvs hade 1-5 på högstadiet och IG-MVG på gymnasiet) så fattades det kurser vilket jag inte uppmärksammade förrens jag behövde ha ut nya 2005 och då fick de göra nya betyg.

    Har jag fattat allt rätt nu eller har jag fått det om bakfoten?

  • sasssyy
    Peetra skrev 2009-12-04 19:32:53 följande:
    Fast du, obehörig blir du väl inte? Menar övergångsreglerna säger att är man behörig innan 1 jan 2010 så är man också behörig med samma betyg och så efter 1 jan 2010...
    fast jag är inte behörig att söka på mina betyg i nuläget heller... utan får bara söka på HP och vad jag har förstått så kommer jag inte kunna söka utan ett examensbetyg från gymnasiet.. och det har jag inte..
  • lijepa

    ansluter mig här. tur att ni skrev ut att det inte är förrän nästa v som antagninsbeskedet kommer. jag har loggat in på min sida 10ggr per dag de senaste dagarna.. mitt förstahandsval har dock blivit inställt! jag begriper inte att de bara ställer in utbildningar utan vidare förklaring.

  • Tieo
    lijepa skrev 2009-12-04 19:44:29 följande:
    ansluter mig här. tur att ni skrev ut att det inte är förrän nästa v som antagninsbeskedet kommer. jag har loggat in på min sida 10ggr per dag de senaste dagarna.. mitt förstahandsval har dock blivit inställt! jag begriper inte att de bara ställer in utbildningar utan vidare förklaring.
    Kan det tänkas vara för att det är för få sökande..? Bara en fundering
    titta på vhs.se så ser du hur många som sökt just den utbildningen
  • lijepa

    jag trodde det först men det var 59 sökande till 24 platser...

  • Noretstar
    lijepa skrev 2009-12-04 19:44:29 följande:
    mitt förstahandsval har dock blivit inställt! jag begriper inte att de bara ställer in utbildningar utan vidare förklaring.
    Trist! Vad sökte du då?
Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010