• Mizca

    Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010

    Någon mer här som ansökt till högskolestudier till 2010?

  • Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010
  • Neko
    lijepa skrev 2009-12-04 19:48:33 följande:
    jag trodde det först men det var 59 sökande till 24 platser...
    Vad konstigt. Vad är det för utbildning? Någon lärare som har sagt upp sig? Inte tillräckligt med pengar för att genomföra utbildningen? Konstigt hur som helst, jag har bara varit med om att det ställts in tidigare när det är för få som sökt...
  • Tieo

    Men vad knepigt då.. man vill ju gärna ha en förklaring om varför den tas bort bara så där.

  • Bästamorsan

    Oj jag gick in på studera.nu på mina sidor...
    ...det står "Inga handlingar mottagna" ???
    Men annars står mina anmälningsalternativ och så...

    En annan sak - visst får man mail när antagningen är klar?

  • Noretstar
    Bästamorsan skrev 2009-12-04 19:58:59 följande:
    Oj jag gick in på studera.nu på mina sidor......det står "Inga handlingar mottagna" ???Men annars står mina anmälningsalternativ och så...En annan sak - visst får man mail när antagningen är klar?
    "Inga handlingar mottagna" kan alltså betyda att ett betyg eller liknande som du har skickat in till Antagningen har kommit fram men att vi ännu inte har skannat det.
    Detta hittade jag på studera.nu
    Du kan ju ringa de för säkerhets skull.
  • lijepa

    jag har sökt en psykoterapi, steg 1 utbildning. ja det är verkligen märkligt. tror jag ska ringa högskolan nästa vecka och höra vad som hänt.

  • Linni
    ming skrev 2009-12-04 17:31:53 följande:
    Men är du verkligen säker på att det räcker med samlat betygsdokument då? Jag har för mig att jag var absolut tvungen att ha slutbetyg för att vara behörig, och det var ju i våras.
    Jag söker in med 25:4 och betygen är endast med för att visa att jag har den grundläggande behörigheten (typ ma, sv, eng tror jag det är) och den särskilda behörigheten som är Sh A, Ma B, Nk A+B.
    Så då ska nog ett samlat betygsdokument räcka. Söker alltså INTE in på betyg... utan bara högskoleprov!
  • Cessy

    Usch va mycket strul det varit med mitt meritvärde. Först räknade de fel, jag fick för lite. De skrev in det rätta på studera.nu i början av veckan och fick ett mail där de beklagade att det blivit fel. Nu när jag går in har de sänkt MV för mitt förstahandsval, varför?? Det är precis samma utbildning fast i olika städer så det ska inte skilja. Har mailat dem igen och hoppas att det blir åtgärdat innan de skickar ut om man kommit in el. inte.

  • valkyrian

    Hjälp här var det debatt.
    Min make tog studenten 2005 och jag tror det var samma år de införde Religion A som obligatorisk för han läste EL programmet och efter jullovet skulle de helt plötsligt läsa religion och det vart lite debatt om det.

    Jaha... Tisdag säg det? spännande. Fattar faktiskt inte heller hur betyg kan ha ett bäst före. Det är ju rent av knasigt.


    Bebisen är här
  • Blomman01
    Bästamorsan skrev 2009-12-04 19:58:59 följande:
    Oj jag gick in på studera.nu på mina sidor......det står "Inga handlingar mottagna" ???Men annars står mina anmälningsalternativ och så...En annan sak - visst får man mail när antagningen är klar?
    Till Dandilion :
    Jag har samma problem, på mina sidor står det också " Inga handlingar mottagna", men om du tittar så står det med fetstil, "denna antagningsomgång" tex så sökte jag förra året och mitt betyg är sparat i deras system så därför behövde jag inte skicka in mina betyg denna antagningsomgång! Kan det vara så att du också skickade förra året? Vid mina sökalternativ står det BG och mitt snitt så det måste ju innebära att dem har registrerat mitt betyg!
    Hoppas det går bra, håller tummarna för oss allihop//
Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010