• Mizca

    Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010

    Någon mer här som ansökt till högskolestudier till 2010?

  • Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010
  • lisalove

    sasssy. du kan studieförsärkra i dag eftersom registrering är om en vecka, sen när föreläsningarna drar i gång är ointressant för csn.

  • sasssyy
    lisalove skrev 2010-01-07 17:21:27 följande:
    sasssy. du kan studieförsärkra i dag eftersom registrering är om en vecka, sen när föreläsningarna drar i gång är ointressant för csn.
    nope.. det gick inte.. det står på min sida att försäkran kan tidigast lämnas 11.. så då får jag väl göra det då ... om jag bara minns det...
  • lisalove

    sasssy: jag har måndag i dag av någon anledning Kanske var det för att jag hade första dagen i skolan sedan juluppehållet. Jag menade i alla fall mån den 11:e

  • valkyrian
    sasssyy skrev 2010-01-07 17:26:18 följande:
    nope.. det gick inte.. det står på min sida att försäkran kan tidigast lämnas 11.. så då får jag väl göra det då ... om jag bara minns det...
    Kan också lämna tidigaste den 11 så vi kan ju påminna varandra :)
    Bebisen är här
  • sasssyy
    Bästamorsan skrev 2010-01-08 10:43:48 följande:
    ...jag har ju inte ens sökt... Är det någon idé nu?
    csn menar du??

    Ja det är klart att det är...

    Har du inte sökt högskolan kan du alltid söka i efterhand...

    Men csn är ju klart på några timmar.. första gången jag sökte råkade jag klicka i fel (att jag sökte för innestående termin dvs höstens då i början av dec när jag fick antagningsbeskedet) då fick jag svar under natten att jag fått beviljat.

    Andra gången tog det lite drygt ett dygn att få bevliljat. Med nätansökan så klart.
  • bakeacake
    sasssyy skrev 2010-01-08 10:46:13 följande:
    csn menar du??Ja det är klart att det är...Har du inte sökt högskolan kan du alltid söka i efterhand...Men csn är ju klart på några timmar.. första gången jag sökte råkade jag klicka i fel (att jag sökte för innestående termin dvs höstens då i början av dec när jag fick antagningsbeskedet) då fick jag svar under natten att jag fått beviljat.Andra gången tog det lite drygt ett dygn att få bevliljat. Med nätansökan så klart.
    Jag pratade med CSN angående min ansökan, 4 veckors handläggningstid.. så de är inte alltid de går så fort.. ;) du har haft tur.. :)
  • sasssyy
    bakeacake skrev 2010-01-08 10:53:13 följande:
    Jag pratade med CSN angående min ansökan, 4 veckors handläggningstid.. så de är inte alltid de går så fort.. ;) du har haft tur.. :)
    menar du allvar???

    Men det kanske var pga jag sökte så tidigt och inte nu precis när alla andra söker????

    Jag blev själv förvånad när jag sökte första gången -då det blev fel- jag klickade på "sänd" vid 22 på kvällen och på morgonen vid 8 hade jag fått svar.

    Andra gången ringde jag ju in för att ändra,jag hade gjort en ändring via nätet men inget hade hänt på några dagar så då ändrade tjejen i luren det och dagen efter hade jag ett beslut i min mail...

    joo.. snacka om att jag hade tur då om det är fyra veckor som gäller *puh*

    Får jag fråga... nu är ju allt klart, hur lång tid brukar det ta efter studieförsäkran är sänd- innan man får första utbetalningen??
  • bakeacake
    sasssyy skrev 2010-01-08 10:58:52 följande:
    menar du allvar???Men det kanske var pga jag sökte så tidigt och inte nu precis när alla andra söker????Jag blev själv förvånad när jag sökte första gången -då det blev fel- jag klickade på "sänd" vid 22 på kvällen och på morgonen vid 8 hade jag fått svar.Andra gången ringde jag ju in för att ändra,jag hade gjort en ändring via nätet men inget hade hänt på några dagar så då ändrade tjejen i luren det och dagen efter hade jag ett beslut i min mail...joo.. snacka om att jag hade tur då om det är fyra veckor som gäller *puh*Får jag fråga... nu är ju allt klart, hur lång tid brukar det ta efter studieförsäkran är sänd- innan man får första utbetalningen??
    Jo, ja har också haft så korta handläggningstider förut och trodde därför att de var normen, sen när ja ringde efter 2 veckor att inget besked kommit sa dom 4 veckors handläggningstid just nu... :(

    oj, sist så var de för mig kanske 3-4 dagar från att ja skickade den tills att pengarna betalades ut..
  • sasssyy
    bakeacake skrev 2010-01-08 11:01:32 följande:
    Jo, ja har också haft så korta handläggningstider förut och trodde därför att de var normen, sen när ja ringde efter 2 veckor att inget besked kommit sa dom 4 veckors handläggningstid just nu... :( oj, sist så var de för mig kanske 3-4 dagar från att ja skickade den tills att pengarna betalades ut..
     gött... då kanske jag kan planera min ullredsresa till nästa helg iaf då 

    Upptäckte vid stora nyårsstädningen att jag inte har kläder som är värdiga att visa sig ute i ha ha ha
Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010