• Honesty

    Nåt för "Sveriges fulaste hem"?

    Jag kikade in på Hemnet och sökte på bostadsrätter lite planlöst, tycker det är kul att titta runt för att få inredningstips. Jag råkade hamna på detta objekt:
    www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx&view=Images

    (får man länka så här?)

    Någon annan som sett "fina" hem? (förlååååt....finns ju folk som bor så här alltså, men shit vad jag skulle vantrivas)

  • Svar på tråden Nåt för "Sveriges fulaste hem"?
  • NoMatter
    dotty skrev 2009-12-02 19:38:36 följande:
    det som jag blir mest förundrad över är när folk uppenbart har inrett med en tanke, och så är det skitfult och dåligt. tex ett helt hus i furu. fick hem nått reklamblad för ett tag sen där man kunde köpa allt till ett hus i furu. stolar, bort ,soffor, lampor, sängar, soffbord osv osv. jag DÖÖÖÖÖR! sen känns det som en annan sak om folk helt enkelt inte bryr sig. för då handlar det inte om dålig smak, utan bara om ointresse. och det kan jag acceptera om än inte förstå :). men dålig smak.. usch..
    Vem bestämmer vad som är bra och dålig smak då? Kan man inte bara acceptera att folk har olika smak?
  • Rigmor Mortis
    dotty skrev 2009-12-02 19:38:36 följande:
    det som jag blir mest förundrad över är när folk uppenbart har inrett med en tanke, och så är det skitfult och dåligt. tex ett helt hus i furu. fick hem nått reklamblad för ett tag sen där man kunde köpa allt till ett hus i furu. stolar, bort ,soffor, lampor, sängar, soffbord osv osv. jag DÖÖÖÖÖR! sen känns det som en annan sak om folk helt enkelt inte bryr sig. för då handlar det inte om dålig smak, utan bara om ointresse. och det kan jag acceptera om än inte förstå :). men dålig smak.. usch..
    Vem bestämmer vad som är dålig resp. god smak då?
  • moonweb

    En seriös fråga:
    Om jag startade en tråd med inredningsbilder från en FL-medlems galleri (t.ex. ditt, TS), och skrattade åt dem och tyckte att det hemmet platsar i Sveriges fulaste hem - hade ni tyckt att det också var okej? Eller får man bara hånskratta åt bilder som finns utanför FL?


    Det är svårt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • NoMatter

    Jennie med ie skrev 2009-12-02 22:37:09 följande:


    En planritning är just en ritning, ett väldigt platt verktyg för att skapa en uppfattning om hur bostaden ser ut, hur man kan inreda och förändra efter egen smak o s v. Om planritning räckt hade ju inga foton behövts ö h t....
    Det räcker gott när man hyr bostad. Och för mig skulle det definitivt räcka med en planritning även för ett hus, det är ändå den jag tittar mest på. Möbler och prylar som fotas tycker jag är mest i vägen när man ska se hur huset ser ut.
  • fruis

    Men vad är det med er? Det har ju funnits en mängd sådana här trådar tidigare på FL utan denna konstiga mobbstämning. Låt dem som tycker det är roligt att titta på andras hem göra det. Är man rädd för att hitta sitt eget hem är det ju rätt lätt att inte gå in i dessa trådar, eller hur?

    Ingen här i tråden är ens särskilt elak, särskilt inte trådstartsinlägget!

  • Freddan
    fruis skrev 2009-12-03 10:58:48 följande:
    Men vad är det med er? Det har ju funnits en mängd sådana här trådar tidigare på FL utan denna konstiga mobbstämning. Låt dem som tycker det är roligt att titta på andras hem göra det. Är man rädd för att hitta sitt eget hem är det ju rätt lätt att inte gå in i dessa trådar, eller hur? Ingen här i tråden är ens särskilt elak, särskilt inte trådstartsinlägget!
    Men ts markerar ganska tydligt i sin rubrik hur hon vill styra den här tråden. Det är det jag reagerar emot. Jag har ingen aning om tidigare trådar så de kan jag inte uttala mig om.

    Jag avskyr nämligen sättet som en grupp människor raljerar över en annan person som inte har möjlighet att försvara sig.
  • fruis
    NoMatter skrev 2009-12-03 10:57:11 följande:
    Jennie med ie skrev 2009-12-02 22:37:09 följande:
    Det räcker gott när man hyr bostad. Och för mig skulle det definitivt räcka med en planritning även för ett hus, det är ändå den jag tittar mest på. Möbler och prylar som fotas tycker jag är mest i vägen när man ska se hur huset ser ut.
    Så du skulle vara helt ointresserad av vilket skick huset verkar vara i innan du går på visning? Det är ju sådant som syns på korten. Man får en bild av hur rummen ser ut, hur väl underhållet huset verkar vara, om det finns märkliga ellösningar osv. TAr man inte hänsyn till sådant när man köper hus ligger man illa till själv som köpare.
  • NoMatter
    fruis skrev 2009-12-03 11:01:52 följande:
    Så du skulle vara helt ointresserad av vilket skick huset verkar vara i innan du går på visning? Det är ju sådant som syns på korten. Man får en bild av hur rummen ser ut, hur väl underhållet huset verkar vara, om det finns märkliga ellösningar osv. TAr man inte hänsyn till sådant när man köper hus ligger man illa till själv som köpare.
    Det är ju sånt jag får reda på om eller när jag går på visningen.
  • moonweb
    fruis skrev 2009-12-03 10:58:48 följande:
    Men vad är det med er? Det har ju funnits en mängd sådana här trådar tidigare på FL utan denna konstiga mobbstämning. Låt dem som tycker det är roligt att titta på andras hem göra det. Är man rädd för att hitta sitt eget hem är det ju rätt lätt att inte gå in i dessa trådar, eller hur? Ingen här i tråden är ens särskilt elak, särskilt inte trådstartsinlägget!
    Men bara för att det förekommit tidigare behöver det väl inte betyda att det är okej? Jag själv har inte sett liknande trådar förut, hade jag gjort det så hade jag sagt till då också.
    Det är svårt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • alvaereva

    jag tycker det är roligt att kolla på sånahär hem. förlåt mig, jag är förmodligen en hemsk människa.
    för er som vill slakta min kanske för er hemska smak så har jag bilder på mitt hem i mitt galleri!

Svar på tråden Nåt för "Sveriges fulaste hem"?