• Honesty

    Nåt för "Sveriges fulaste hem"?

    Jag kikade in på Hemnet och sökte på bostadsrätter lite planlöst, tycker det är kul att titta runt för att få inredningstips. Jag råkade hamna på detta objekt:
    www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx&view=Images

    (får man länka så här?)

    Någon annan som sett "fina" hem? (förlååååt....finns ju folk som bor så här alltså, men shit vad jag skulle vantrivas)

  • Svar på tråden Nåt för "Sveriges fulaste hem"?
  • fruis
    NoMatter skrev 2009-12-03 11:07:11 följande:
    Det är ju sånt jag får reda på om eller när jag går på visningen.
    Själv föredrar jag att innan visningen ta reda på om jag är intresserad av att dyka upp eller inte.
  • banansmoothie

    Jag fattar inte vad det var som var fel på huset? Ni skulle se min lägenhet... oj ni skulle få spader .

  • nexa79

    Först o främst, är du knäpp, TS? Eller ja, bara det faktum att du startar en tråd för att klanka ner på någon visar ju prov på aningen lägre IQ än gemene man.. my mistake.

    Sen vill jag ju bara påpeka att när man köper hus så är det inte inredningen man ska köpa utan huset, och huset ser i mina ögon alldeles utmärkt ut, köket gillar jag skarpt, och planlösningen är helt ok, dessutom ser det fint ut på utsidan. Att man inte hade det pedantiskt städat på vissa bilder är väl bara bra, då ser man ju lite mer realistiskt på hur det ser ut när man BOR där.

    Känner en viss lust att göra lite research på TS och slänga upp en förnedringstråd om hemmet, bloggen, umgänget eller vad man nu kan hitta för godis, nätet är oändligt.. och det är INTE svårt att hitta snaskigheter att jobba med. Tur för TS att jag inte sänker mig till samma nivå.

    tremoten.blogg.se

  • NoMatter
    fruis skrev 2009-12-03 11:12:11 följande:
    Själv föredrar jag att innan visningen ta reda på om jag är intresserad av att dyka upp eller inte.
    Alla är vi olika. Men som vi alla vet så ska det ju stylas för att se så bra ut som möjligt nuförtiden och då går det ju att dölja en hel del om man vill.
  • sasssyy

    Jag menar.. det är EN sak att sitta hemma och småskratta lite åt misslyckade hemnetfoton men att lägga ut det i ett forum till allmän bespottning..

    Som jag och flera andra sagt tidigare så kan ju inte personen försvara sig.. och JA jag lade också ut länkar.. en på ett hus med en minst sagt "härlig" kombo av mattor och tapeter och det var fel av mig, en med ett hus jag älskar.

    Att det dessutom pratas om att "mäklaren borde ju varit smart och bett dem städa" är ju att dels klanka ner på mäklaren, vilket inte är särskilt bra eller trevligt och dels - som så många andra säger- vet vi inte hur dessa människor mår.

    Mycket prylar :JA

    Ostädat: NEJ

    (lustigt att det finns en tråd här på FL där hejjas vilt på en TS att hon INTE har ostädat trots att hon inte svabbat eller dammsugit på tre veckor)

    Inte samma stil som en 27-35 årig FL kvinna med inredningsintresse: JA

    men tack gode gud för det, vi är alla olika..

  • fruis

    Ni är roliga ni. Ni tycker inte om att man pratar om okända människors inredningsstil men det är fullt försvarbart att sitta och egga upp varandra att klanka ner på TS. Det är väl bara att lämna tråden om man tycker att den är så anstötlig.

    Jag tycker att tråden är rolig och det står jag för. Jag står också för att man inte med bästa vilja i världen kan kalla det första huset för städat. Det är inte städat! (inte nödvändigtvis smutsigt men rejält rörigt). För det tredje tycker jag inte att det är det minsta elakt att titta på hemnet och kommentera det man ser.

  • sasssyy
    fruis skrev 2009-12-03 11:30:03 följande:
    Ni är roliga ni. Ni tycker inte om att man pratar om okända människors inredningsstil men det är fullt försvarbart att sitta och egga upp varandra att klanka ner på TS. Det är väl bara att lämna tråden om man tycker att den är så anstötlig. Jag tycker att tråden är rolig och det står jag för. Jag står också för att man inte med bästa vilja i världen kan kalla det första huset för städat. Det är inte städat! (inte nödvändigtvis smutsigt men rejält rörigt). För det tredje tycker jag inte att det är det minsta elakt att titta på hemnet och kommentera det man ser.
    JAG har inte klankat ner på TS mer än det faktum att jag inte tycker det är snällt att hänga ut någon som inte godkänt det själv.......
  • Freddan
    fruis skrev 2009-12-03 11:30:03 följande:
    Ni är roliga ni. Ni tycker inte om att man pratar om okända människors inredningsstil men det är fullt försvarbart att sitta och egga upp varandra att klanka ner på TS. Det är väl bara att lämna tråden om man tycker att den är så anstötlig. Jag tycker att tråden är rolig och det står jag för. Jag står också för att man inte med bästa vilja i världen kan kalla det första huset för städat. Det är inte städat! (inte nödvändigtvis smutsigt men rejält rörigt). För det tredje tycker jag inte att det är det minsta elakt att titta på hemnet och kommentera det man ser.
    Skillnaden är att ts kan försvara sig eftersom hon i allra högsta grad är delaktig i den här diskussionen. Husägaren är inte det.

    Om huset är städat eller inte skiter jag fullständigt i. Att raljera över någons inredningsstil på det sätt som sker här är bara så jävla lågt.
  • fruis

    Nåja, har man valt att lägga ut något på internet har man de facto godkänt att vem som helst kan se och kommentera det de ser.

Svar på tråden Nåt för "Sveriges fulaste hem"?