• C060908

    Unga mödrar Danmark

    Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

    Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

    Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

    *Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

    *Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

    *Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

    *Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

    *Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

    *Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

    *Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

    *Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

    *Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

    *Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

    *Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

    *June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

    *AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

    *Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

    *Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

    *Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

  • Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Barbiegirl
    Ts Mamma skrev 2010-05-28 19:48:15 följande:
    Precis, hon spelar aningens Matryr pga. sin graviditet, sen borde hon visst ta det lugnt å allt det där MEN hon väljer faktiskt själv att inte göra det...
    ja hon gör ju detta!! även om hon saknar sin dotter vilket jag kan förstå så lär man säkert få höra hur hon gnäller i kommande avsnitt när de hämtat hem henne.
    ☆*★AMELIA 2/1-06 ☆ FRIDA 1/5-10☆*★
  • Miew
    Barbiegirl skrev 2010-05-28 20:08:43 följande:
    ja hon gör ju detta!! även om hon saknar sin dotter vilket jag kan förstå så lär man säkert få höra hur hon gnäller i kommande avsnitt när de hämtat hem henne.
    Gud ja, vad hon kommer gnälla. Funderar på att byta kanal eller ta bort ljudet när hon är med. Orkar inte lyssna på hennes gnäll. Klarar henne inte.
    Viggo & Gry & Veras mamma
  • Barbiegirl
    Miew skrev 2010-05-28 20:23:27 följande:
    Gud ja, vad hon kommer gnälla. Funderar på att byta kanal eller ta bort ljudet när hon är med. Orkar inte lyssna på hennes gnäll. Klarar henne inte.
    förstår inte hur hennes sambo orkar med,men han verkar bara vara för snäll asså
    ☆*★AMELIA 2/1-06 ☆ FRIDA 1/5-10☆*★
  • Miew
    Barbiegirl skrev 2010-05-28 20:36:44 följande:
    förstår inte hur hennes sambo orkar med,men han verkar bara vara för snäll asså
    Hon blev ju gravid innan de hann lära känna varann  ordentligt. Så han sitter nog och säger : Oh shit, vad har jag gjort?
    Viggo & Gry & Veras mamma
  • Barbiegirl
    Miew skrev 2010-05-28 21:00:35 följande:
    Hon blev ju gravid innan de hann lära känna varann  ordentligt. Så han sitter nog och säger : Oh shit, vad har jag gjort?
    hehe ja,om inte annat så verkar inte våga säga så mkt. man såg hur orolig han blev när hon nämnde att hon ville ha hem isabella,men han vågade inte riktigt säga något såg man i ansiksuttrycket..
    ☆*★AMELIA 2/1-06 ☆ FRIDA 1/5-10☆*★
  • emmgus
    Barbiegirl skrev 2010-05-28 21:02:23 följande:
    hehe ja,om inte annat så verkar inte våga säga så mkt. man såg hur orolig han blev när hon nämnde att hon ville ha hem isabella,men han vågade inte riktigt säga något såg man i ansiksuttrycket..
    Tror inte han har så mycket o säga till om i deras förhållande överhuvudtaget.
    Hon bestämmer nog allt.

    Men föressten, vaddå ska hon föda hemma?
  • Barbiegirl
    emmgus skrev 2010-05-28 21:15:06 följande:
    Tror inte han har så mycket o säga till om i deras förhållande överhuvudtaget.Hon bestämmer nog allt.Men föressten, vaddå ska hon föda hemma?
    ja hon gör nog dessvärre det!
    ja jag reagerade lite på det också när hon frågade sin svärmor om hon ville vara med för hon skulle föda hemma?
    ☆*★AMELIA 2/1-06 ☆ FRIDA 1/5-10☆*★
  • Miew
    Barbiegirl skrev 2010-05-28 21:20:13 följande:
    ja hon gör nog dessvärre det!ja jag reagerade lite på det också när hon frågade sin svärmor om hon ville vara med för hon skulle föda hemma?
    Jag tror hon bara sa så, för att sen föda på sjukhus och ha nåt att gnälla över för att det inte blev som hon önskat.
    Viggo & Gry & Veras mamma
  • Simben

    fast allvarligt..vem skulle kunna vara utan sitt barn i flera veckor utan att ha möjlighet att träffa det några gånger per vecka? jag förstår att Stine vill ha hem Isabella...det jag inte förstår är hur hennes pappa och styvmor kan ha henne..jobbar dom inte? för Isabella har väl inget dagis där dom bor? annars kan man ju tycka att nån av dom istället kunde komma hem till Stine och bo där och hjälpa till istället så hon inte behöver vara åtskild från sin dotter så länge...jag hade inte klarat heller så jag förstår henne på den punkten även om det kommer bli jobbigt.

    när det Hanna så tycker jag inte alls det är nåt äckligt med den kontakten hon och hennes mamma har..men det kanske är för att jag kan se hur jag själv sitter nu med mina döttrar och smeker dom över håret och så och på nåt sätt så kommer dom ju alltid vara min små älskade ungar liksom...och skulle inte se det som nåt äckligt med kramar och sånt även när dom blir äldre...jag kramar fortfarande mina föräldrar och vi kan sitta och hålla om varann och det är inte ett dugg intimt på det viset som ni syftar till här i tråden. Och att Hanna går med på hemmet är ju för att hon inte vill chansa på att förlora sin dotter och hon hade ju kontaktat advokat som sa att hon inget kunde göra så jag tror inte det handlar om att hon vill ifrån sin mamma utan bara rädslan att förlora dottern. Även om man förstår att dom inte har haft det lätt tidigare i livet så tycker jag det ändå känns lite galet att dom blir dömda på gamla meriter och inte nya men det är jag det...hoppas iallafall att det går bra för dom!


    Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Andrietta

    Tur att det fanns länk till gamla avsnitt. Har väl missat de fllesta tyvärr. Ska kolla lite och sen återkomma med mina tankar=) När jag vet vilka ni pratar om=D

Svar på tråden Unga mödrar Danmark