• yrväder

    Sytråden spinner vidare - röd tråd

    Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

    www.sysidan.se/company/view.htm

    Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • bakabakalitenkaka

    stora lilla J skrev 2009-12-09 12:58:14 följande:


    fabricfairy.com har många fina i rosa! Jag har tre ljuvliga rosa därifrån, med träd, hästar och blommor. Mjukatyger.se får också in ett jättesött Johanna Ahlard tyg i rosa med röda fordon *drömmer om att sy tröjor till killarna*
    ja sååå mycket fint hos fabricfairy! Hur är det nu med tull och avgifter igen? Vill ju inte betala mer i avgifter än för tygerna i sig.
  • stora lilla J
    bakabakalitenkaka skrev 2009-12-09 13:13:10 följande:
    stora lilla J skrev 2009-12-09 12:58:14 följande: ja sååå mycket fint hos fabricfairy! Hur är det nu med tull och avgifter igen? Vill ju inte betala mer i avgifter än för tygerna i sig.
    Om man åker på tull (har hänt mig två av fem beställningar) så har det inte blivit så mycket, typ en hundralapp eller så. Ju mindre man beställer desto mindre risk för tull Och jämfört med sverige är ju tygerna galet billiga!
  • Mimmi 71

    Mari78 m pojktriss skrev 2009-12-09 12:24:52 följande:


    ÄR du fortfarande uppe på fötterna efter helgens göranden ? Jag frös hela vägen hem i bilen och fortsatta frysa trots ett varmt bad. När jag väl kom i säng fortfarande frysandes tyckte maken min "du är ju varmare än en kamin, du måste ha feber". Huvudvärken som en ständig följeslagare och halsen känns som ett stort öppet sår (har riktigt ont) och tja, jag är inte på topp, men betydligt bättre idag än igår. Gör lite småryck i systugan. Jag har ju lite att jobba med där mitt i allt ihopa!Men det kunde varit värre Och idag är jag ju ialla fall påklädd och uppe Mimmi 71 skrev 2009-12-09 10:55:08 följande:
    Ditt inlägg har jag missat! På mig så dröjde nog symptomen, men här är det nu huvudvärk och feber. Idag har jag inte orkat någo föruto sitta framför dumburken (varför man känner sig så onyttig) och sedan vilat framför TVn. Nu är det dags att ta itu med liten rentvätt och sedan är det matlagning. Jag vill så mycket men orkar så lite......
  • Mari78 m pojktriss

    been there, done that!
    Ja, jag är ju som tur är på bättringsvägen nu (så ngn svininfluensa tror jag inte på i alla fall). Fast saknar en hel del ork och energi. Försöker pilla lite här och lite där, för helt ro att vara still har jag inte. Rastlös själ...
    Krya på dig nu vännen!

    Mimmi 71 skrev 2009-12-09 14:19:44 följande:


    Mari78 m pojktriss skrev 2009-12-09 12:24:52 följande:
    Ditt inlägg har jag missat! På mig så dröjde nog symptomen, men här är det nu huvudvärk och feber. Idag har jag inte orkat någo föruto sitta framför dumburken (varför man känner sig så onyttig) och sedan vilat framför TVn. Nu är det dags att ta itu med liten rentvätt och sedan är det matlagning. Jag vill så mycket men orkar så lite......
  • Mimmi 71

    Mari78 m pojktriss skrev 2009-12-09 14:28:05 följande:


    been there, done that!Ja, jag är ju som tur är på bättringsvägen nu (så ngn svininfluensa tror jag inte på i alla fall). Fast saknar en hel del ork och energi. Försöker pilla lite här och lite där, för helt ro att vara still har jag inte. Rastlös själ...Krya på dig nu vännen!Mimmi 71 skrev 2009-12-09 14:19:44 följande:
    Tack! Jag drömmer ju mig bort på sysidans maskinbroderitråd - för nu har jag tryckt på beställningsknappen.
  • ak74

    Mimmi 71 skrev 2009-12-09 14:31:04 följande:


    Mari78 m pojktriss skrev 2009-12-09 14:28:05 följande:
    Tack! Jag drömmer ju mig bort på sysidans maskinbroderitråd - för nu har jag tryckt på beställningsknappen.
    Gunilla Hultin på sysidan är en klippa på maskinbroderi. Otroligt duktig på stygnsättning i Janomes program ... Och väldigt hjälpsam...
  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2009-12-09 14:59:19 följande:
    Mimmi 71 skrev 2009-12-09 14:31:04 följande:
    Gunilla Hultin på sysidan är en klippa på maskinbroderi. Otroligt duktig på stygnsättning i Janomes program ... Och väldigt hjälpsam...
    Henne skall jag spana in
  • 78Misan
    klara07 skrev 2009-12-09 04:38:50 följande:
    ingen?
    Hur menar du? bara "märken" broderade?
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

    hej hej nu har jag hittat till nya sidan.

    Imorgon kommer min maskin WIEEEEEE det ska bli så kul att komma igång


    Längtar efter sommar
  • Annaluskan

    Jag kom in på Socionomprogrammet!!! Börjar den 18:e januari! Men hur ska jag få tid att sy? Hur ska jag ens få tid med barnen? Eller mig själv? Fast det vore så bra om jag kunde få sälja någon Mei Tai i månaden i alla fall så man får en liten extra inkomst kanske... hmm...

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd