• Mimmi 71

    Sytråden - maskinbroderi

    Sytråden - maskinbroderi är en avknoppning från ordinarie Sytråden. Här samlar vi alla diskussioner som gäller maskinbroderi för att inte tråka ut de övriga i Sytråden.

    Här samlas vi sömnadsintresserade med maskinbroderitankar, nybörjare eller erfarna. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    Kika gärna in på vår systertråd också:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-02 06:13
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49204507.html
  • Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi
  • Ullerull

    gobli: klart du ska dit...kommer gå skitbra...synd jag bor så långt borta, här finns aldrig något nytt. Jag bytte Söderköping mot Skellefteå, 95 mil, från att ha "nära" till allt till huuuuur långt som helst till allt...Usch så dåligt val.

  • ÄngelBängel
    ak74 skrev 2010-03-08 20:34:57 följande:
    Jag hittade bilder på toarullar på sysidan. Får se om det funkar att länka... www.sysidan.se/albums/listpic.htm?_authorLogi...=
    OK Jag vågar inte berätta vad jag trodde det var men om man säger som så att jag trodde att det själva kartongröret som blir kvar när papperet är slut var en viktig del{#lang_emotions_embarassed} 
    mät ditt värde utifrån vem du är, inte vad du gör.
  • ak74
    ÄngelBängel skrev 2010-03-10 13:39:58 följande:
    OK Jag vågar inte berätta vad jag trodde det var men om man säger som så att jag trodde att det själva kartongröret som blir kvar när papperet är slut var en viktig del 
    Ja tankarna börjar ju snurra i skallen. Speciellt i dessa tygblöje- och tygbindetider... Tygtoapapper{#lang_emotions_undecided}
  • GOBLIgobli
    ak74 skrev 2010-03-10 14:06:47 följande:
    Ja tankarna börjar ju snurra i skallen. Speciellt i dessa tygblöje- och tygbindetider... Tygtoapapper
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • ÄngelBängel
    ak74 skrev 2010-03-10 14:06:47 följande:
    Ja tankarna börjar ju snurra i skallen. Speciellt i dessa tygblöje- och tygbindetider... Tygtoapapper
    Pax att inte tvätta
    mät ditt värde utifrån vem du är, inte vad du gör.
  • 78Misan

    Alltså jag spände upp Solvy fabrik i en stor ram idag o körde ut lite olika lace designs men det mesta blev jättefult när man sköljt bort solvyn hur gör ni när ni kör lace????


    Längtar efter sommar
  • ak74
    78Misan skrev 2010-03-18 20:25:17 följande:
    Alltså jag spände upp Solvy fabrik i en stor ram idag o körde ut lite olika lace designs men det mesta blev jättefult när man sköljt bort solvyn hur gör ni när ni kör lace????
    Jag använder vattenlöslig väv från Linnéa Artline. Vet inte hur solvyn är... Är det plast eller väv? Sen tror jag att det är svårare att köra flera designs i en stor ram än att använda en mindre ram och brodera en och en...
  • Ullerull

    Men hallå där gott folk....broderar ni inget längre, eller snarare skriver här, det kanske är broderar ni gör så ni inte har tid att sitta här...
    Har inte varit inne på jääääättelänge (för att vara mig) och inte ens en sida är skriven..

    Jag har iaf ett problem...Min maskin har börjat bråka, igår när jag skulle sy tät sicksack fick jag upp undertråden och jag vet inte var jag gjorde för att få till det riktigt, och idag när jag skulle brodera en elefant fick jag också upp undertråden det blir såååå fult, vill inte förstöra mera tyg nu...

    Vad gör man när undertråden kommer upp?

    (skriver i stora tråden också)

  • Brooks
    Ullerull skrev 2010-03-22 20:01:19 följande:
    Men hallå där gott folk....broderar ni inget längre, eller snarare skriver här, det kanske är broderar ni gör så ni inte har tid att sitta här... Har inte varit inne på jääääättelänge (för att vara mig) och inte ens en sida är skriven.. Jag har iaf ett problem...Min maskin har börjat bråka, igår när jag skulle sy tät sicksack fick jag upp undertråden och jag vet inte var jag gjorde för att få till det riktigt, och idag när jag skulle brodera en elefant fick jag också upp undertråden det blir såååå fult, vill inte förstöra mera tyg nu... Vad gör man när undertråden kommer upp? (skriver i stora tråden också)
    När min maskin drog upp undertråd fick jag helt sonika minska trådspänningen på övertråden. När jag broderar ligger den väldigt lågt numera, men när jag syr har jag den på auto om det inte är något speciellt.
Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi