• Mimmi 71

    Sytråden - maskinbroderi

    Sytråden - maskinbroderi är en avknoppning från ordinarie Sytråden. Här samlar vi alla diskussioner som gäller maskinbroderi för att inte tråka ut de övriga i Sytråden.

    Här samlas vi sömnadsintresserade med maskinbroderitankar, nybörjare eller erfarna. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    Kika gärna in på vår systertråd också:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-02 06:13
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49204507.html
  • Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi
  • Ullerull

    Har inte varit ine här på ett tag...

    Jag har en nv900, det går bra att sy vanligt med den, inget problem. Har inte provat någon stretchsöm då jag har overlock, men det fungerar säkert, den at massor sömmar.

  • madebyinferno

    var det inte någon som hade en sk säkerhetsram som man broderade innan det riktiga broderiet?? eller vet vart jag kan få tag på något liknande??

    Håller förresten på med en beställning av en prinsessklänning med KITTY på bröstet till dottern, går sakta men säkert framåt med tanke på att tygvalen ändras mest hela tiden och broderiet fick göras om eftersom allt drog sig något i hästväg första gången


    Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • Stormorsan
    madebyinferno skrev 2010-04-23 20:36:37 följande:
    var det inte någon som hade en sk säkerhetsram som man broderade innan det riktiga broderiet?? eller vet vart jag kan få tag på något liknande??Håller förresten på med en beställning av en prinsessklänning med KITTY på bröstet till dottern, går sakta men säkert framåt med tanke på att tygvalen ändras mest hela tiden och broderiet fick göras om eftersom allt drog sig något i hästväg första gången
    En fixram brukar finnas att ladda ner på respektive (symaskins)märkes hemsida.

    Jag har hittat mina på HusqvarnaViking
  • ÄngelBängel
    madebyinferno skrev 2010-04-23 20:36:37 följande:
    var det inte någon som hade en sk säkerhetsram som man broderade innan det riktiga broderiet?? eller vet vart jag kan få tag på något liknande??Håller förresten på med en beställning av en prinsessklänning med KITTY på bröstet till dottern, går sakta men säkert framåt med tanke på att tygvalen ändras mest hela tiden och broderiet fick göras om eftersom allt drog sig något i hästväg första gången
    Vissa kunder är mer krävande än andra
    mät ditt värde utifrån vem du är, inte vad du gör.
  • ak74
    madebyinferno skrev 2010-04-23 20:36:37 följande:
    var det inte någon som hade en sk säkerhetsram som man broderade innan det riktiga broderiet?? eller vet vart jag kan få tag på något liknande?? Håller förresten på med en beställning av en prinsessklänning med KITTY på bröstet till dottern, går sakta men säkert framåt med tanke på att tygvalen ändras mest hela tiden och broderiet fick göras om eftersom allt drog sig något i hästväg första gången
    Vad har du för maskin?
  • madebyinferno
    ak74 skrev 2010-04-27 13:40:40 följande:
    Vad har du för maskin?
    brother nv-1200
    Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • ak74
    madebyinferno skrev 2010-04-27 18:15:01 följande:
    brother nv-1200
    Vad är det för storlek på dina ramar?
  • ak74

    Är det någon som vet var jag kan hitta ett broderi på en klocka där man själv kan placera visarna där man vill?

  • 78Misan
    ak74 skrev 2010-04-28 10:10:10 följande:
    Är det någon som vet var jag kan hitta ett broderi på en klocka där man själv kan placera visarna där man vill?
    tyvärr
    Längtar efter sommar
  • madebyinferno
    ak74 skrev 2010-04-28 10:10:10 följande:
    Är det någon som vet var jag kan hitta ett broderi på en klocka där man själv kan placera visarna där man vill?
    man kanske inte kan placera visarna hur som helst men ett gäng roliga klockor hittade jag här http://www.emblibrary.com/EL/Browse.aspx?Catalog=Emblibrary&Category=home+decor/Clocks
    ak74 skrev 2010-04-28 10:08:57 följande:
    Vad är det för storlek på dina ramar?
    10x10, 13x18 och 13x30 cm
    A creative mess is better than tidy idleness
Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi