• Vilda Tiger

    Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

    Nu fortsätter vi vårt babbel under resan mot våra små. {#lang_emotions_smile} Här samlas vi som har diabetes typ 1 och är gravida, för att diskutera dagliga blodsockerkontroller, hba1c, tillväxtultraljud, mat och annat som har med hanteringen av vår diabetes under graviditeten att göra.

    Välkommen!

    bf-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47858295.html

    förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m48213362.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 22:13
    Ny bf-tråd!!! www.familjeliv.se/Forum-2-143/m51905038.html

  • Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
  • kim86

    Jag har nog haft 3 pumpar sedan jag började. Och jag har alltid fått en ny pump när den gamla har krånglat, och nästa år är det nog dax igen att byta ut denna. Jag tror också det är 4 år här, så man får en ny innan de åren går ut. En pump fellarmade och när den hade dött, pga inga batterier så togs alla inställningar bort. Då fick jag med en låne pump, sen en ny.

  • blehnda

    trevlig valborg på er brudar!
    Här ska det ätas en massa god mat med vår bebis blivande gudföräldrar =)

    Hoppas att vi slipper regnet i kväll också!

    Kram o trevlig kväll

  • kim86

    Trevlig helg på er alla. Här ska det med unnas massa god mat och dryck. (ska blanda goda alkoholfria drinkar)

    Hoppas ni får en fin kväll och som sagt, slipper regnet.

  • NewYork2011

    Hej!

    Hoppas ni alla haft en trevlig valborg

    Tänkte bara höra med alla er om det var någon som hade något förslag till doppresent till en pojk?

    Har aldrig varit på dop och jag vet inte vad man brukar ge i doppresent...jag själv fick sådana här klassiska saker i tenn..har jag för mig..

    Tacksam för alla förslag jag kan få

  • Maddie72
    NewYork2011 skrev 2010-05-01 20:27:46 följande:
    Hej!Hoppas ni alla haft en trevlig valborg Tänkte bara höra med alla er om det var någon som hade något förslag till doppresent till en pojk?Har aldrig varit på dop och jag vet inte vad man brukar ge i doppresent...jag själv fick sådana här klassiska saker i tenn..har jag för mig..Tacksam för alla förslag jag kan få
    Det brukar ju vara smycken man får, böcker, kläder. Men en sak som jag tycker är lite skoj är om man ger bort en babyfotografering hos proffsig fotograf i studio. Det hade jag tyckt varit jätteskoj.
  • Vilda Tiger

    Hej, sockerpinglor!

    Jag brukar själv ha svårt att hitta bra doppresenter, men den där fotograferingen var ju ett superbt förslag.

    Idag gick jag in i v 37, så det är dags att dra igång med två ctg i veckan. Idag ska jag även ha förlossningssamtal med min barnmorska, så det blir Östra sjukhuset hela förmiddagen.

    Annars har jag det lite tungt här nu. Jag har ju mått bra under graviditeten men sedan tre, fyra dagar tillbaka har jag ont överallt, samlar massa vatten i ben och fötter och knäcks av ryggen. Den ömmar, främst i korsryggen. Så jag ynkar och klagar och gnällar på min kropp. Jag är inte trött på att vara gravid, bara på att min kropp gör ont.

    Annars är sängen på plats för bebisen här (la in kort i bloggen, om ngn vill se), vi har inte köpt blöjor än men det är väl det enda som fattas vad jag vet. Nu blir det frukost och sedan får jag försöka kamma mig och få kläder på kroppen innan svärfar kommer för att passa Lyckeli medan jag och Marcus far mot Östra.


  • blehnda

    OH va spännande vilda! hoppas ni får en bra dag! Hur startade don förlossning med lyckeli?helt spontant i vecka 38 eller med hjälp? Känner exakt igen dina smärtor i fötter o ben o rygg! precis där jag har ont + att min mage är så spänd o stram att det känns som om den kommer spricka snart. den är ju stenhård!!!

    nu börjar jag också bli sugen på att ställa färdigt inför bebbens ankomst, men det fattas pengar för det projektet. vi ska till IKEA på kristihimmelfärds så då får jag hem skötbord och lite annat smått. sen måste jag köpa lite kläder o filtar o blöjor typ, sen får jag väl ta allt som det kommer. jag vet ju inte ens vad vi behöver ju!=)

    Funderar på att packa BB väskan nu i veckan, men jag har ett stooort problem. allt som ska ner i den är ju saker som jag använder hela tiden. sås som neccesär o bekväma kläder o mobilladdare o kamera o så...får väl lägga en lapp i väskan där det står exakt vad som ska i så det går fort att packa när det gäller, fast det känns som om det är typ 100 år kvart tills dess! bebiskläder kan jag ju packa, hur myckat kläder till bebben bör man ha med, endast ett kit att åka hem i eller?

  • Amelie av Paris

    Jag ska på tillväxtultraljud idag igen. Gissar att min flicka i magen redan väger som min nr 1 vägde när hon föddes. Jag är så stor och otymplig, ont i bäckenbotten och periodvis jobbigt att andas så ibland får jag nästan panik över magen som växer så himla snabbt! Jag har sammandragningar och kan nästan inte gå på grund av dessa. Fint väder idag ialllafall och hela familjen är hemma, så det blir en tur till stadspaken och någon leksaksaffär och så ska jag köpa en amningsbh. BB väskan är packad så den får hänga med varje gång nu. Det är en bit att åka till sjukhuset och man vet ju faktiskt inte vad de säger där idag och hur bebisen mår, men jag hoppas att vi får komma hem och vänta ett par veckor till. Minst. Ha en fin dag alla! 

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare