• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Trekk
    Lampstället skrev 2012-01-24 17:14:08 följande:
    Allting på sin plats, Gud skrattar man inte åy.
    Med all respekt för din skapare så borde han i så fall inte skrivit så många skrattretande saker som till exempel att man inte får koka ett kid i dess moders mjölk. 

    Faktum är att jag faktiskt kan skriva under på detta bud, ingen bör kokas i sin moders mjölk. De intressanta är dock att det tydligen är okej att koka ett kid i mjölk som inte kommer specifikt från dess moder.

    Detta är den typ av saker som jag, även i en seriös debatt, finner så extremt absurda att min enda sunda reaktion är att dra på mungipan åt den kognitiva diskrepans som finns i bibeln.

    Där till tror jag att om gud finns, och om han är så som ni beskriver honom (dvs inte så som han beskriver sig själv) så tror jag att han är stor nog att kunna uppskatta ett gott skratt, även på sin egen bekostnad :) 
  • Agnostino
    Lampstället skrev 2012-01-24 17:14:08 följande:
    Allting på sin plats, Gud skrattar man inte åy.
    Det var väl snarare så att det skrattades åt att hyenorna skrattade?
  • Lampstället
    hoppipannkakan skrev 2012-01-24 17:14:48 följande:
    Varför?
    Eftersom Han är Skaparen, vår upphovsman, allas Faderoch värd vår respekt.
  • Agnostino
    Lampstället skrev 2012-01-25 00:07:12 följande:
    Eftersom Han är Skaparen, vår upphovsman, allas Faderoch värd vår respekt.
    1. Vi tror inte han är något av det du nämner. Vi tror inte ens han existerar så vi anser oss inte begränsade på det viset.

    2. Att man har respekt för någon betyder inte att man inte kan skratta åt något roligt någon säger om sagda person/entitet i dess närvaro. Eftersom Gud, enligt de som tror, alltid är närvarande borde man rimligen kunna skämta om något roligt som sägs om Gud när som helst?
  • Lampstället
    Agnostino skrev 2012-01-25 00:47:25 följande:
    1. Vi tror inte han är något av det du nämner. Vi tror inte ens han existerar så vi anser oss inte begränsade på det viset.

    2. Att man har respekt för någon betyder inte att man inte kan skratta åt något roligt någon säger om sagda person/entitet i dess närvaro. Eftersom Gud, enligt de som tror, alltid är närvarande borde man rimligen kunna skämta om något roligt som sägs om Gud när som helst?
    När har du fått mandat att tala för alla?
  • Agnostino
    Agnostino skrev 2012-01-25 00:47:25 följande:
    1. Vi tror inte han är något av det du nämner. Vi tror inte ens han existerar så vi anser oss inte begränsade på det viset.

    2. Att man har respekt för någon betyder inte att man inte kan skratta åt något roligt någon säger om sagda person/entitet i dess närvaro. Eftersom Gud, enligt de som tror, alltid är närvarande borde man rimligen kunna skämta om något roligt som sägs om Gud när som helst?
    Skratta borde det naturligtvis stå.
  • Agnostino
    Lampstället skrev 2012-01-25 00:50:38 följande:
    När har du fått mandat att tala för alla?
    My bad.
    Agnostino skrev 2012-01-25 00:47:25 följande:
    1. Jag (och många andra) tror inte han är något av det du nämner. Jag (och alla andra ateister) tror inte ens han existerar så jag (och andra..) anser oss inte begränsade på det viset.

    2. Att man har respekt för någon betyder inte att man inte kan skratta åt något roligt någon säger om sagda person/entitet i dess närvaro. Eftersom Gud, enligt de som tror, alltid är närvarande borde man rimligen kunna skämta om något roligt som sägs om Gud när som helst?
     
  • Lampstället

    _____/)___/)______./¯"""/')
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯\)¯¯\)¯¯¯'\_„„„,\)

  • Trekk
    Lampstället skrev 2012-01-25 00:07:12 följande:
    Eftersom Han är Skaparen, vår upphovsman, allas Faderoch värd vår respekt.
    Jag skulle gärna vilja ha ett arbetsgivarintyg från Jehova, eller iaf någon form av konkret bevis som styrker detta påstående. NEJ, bibeln är inget bevis i sig då den enbart består av overifierbara påståenden, hörsägen och fantastiska vittnesrapporter, men utan de behövliga lika fantastiska bevisen.
    NEJ det faktum att man tycker att ögat är komplicerat eller det faktum att man inte förstår sig på kosmologi eller vad som händer efter döden är i sig något som helst bevis på att en gud finns och framför allt inte att just detta skulle var just den gud man tror på.

    http://1.bp.blogspot.com/-yMPcOosSNRU/ThtHk9WktKI/AAAAAAAAAm8/zSu9XoSMzg4/s1600/Evidence%2Bor%2BGTFO.png
     
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3