• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • M C

    Som att prata med tänderna i tandkrämsreklamen. Mina ord är som små blå bollar som bara studsar av. *plink kling pling*


    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Toboas
    M C skrev 2012-03-09 07:49:19 följande:
    Som att prata med tänderna i tandkrämsreklamen. Mina ord är som små blå bollar som bara studsar av. *plink kling pling*
    Skrattande
  • Trekk
    KristenTjej84 skrev 2012-03-08 10:11:43 följande:
    Tack Trekk för att du visar lite omtanke och förståelse.¨
     Många av mina åsikter(bland annat om min tro) är påverkade av antingen personliga händelser( som mina möten ansikte mot ansikte med Jesus, eller vid förböns stunder fått känna av hans kärlek på övernaturlig sätt) när det gäller min tro, samt där jag känner i mitt hjärta att Jesus vägleder mig. Det är det som är en av många fördelarna med att ha Jesus i hjärtat, han är vägvisare mot vad som är från honom och vad som inte är från honom, vad som är hans vilja och inte är hans vilja.
    Läser jag en självbiografisk bok, eller artiklar där människor berättar vad de gått igenom, och känner i mitt hjärta att det här är verkligt, samt hör om andras möten med Jesus och hans änglar där de varnar om något, så viftar jag inte bort det, för Jesus är med hans närvaro verklig och allt det jag upplevt stämmer överens med vad som står i nya testamentet om Jesus.
    Kan säga att jag också har medfödd stark empati för andra, som förstärkts änny mera då jag tog emot Jesus.
    Därför skulle jag känna mig som ett empatilöst svin om jag sa till någon som blivit våldtagen(som den gravida 12 åriga flickan i Saudiarabien som skulle bli stenad direkt efter sin förlossning, då hon "lockat männen till att vilja ha sex med henne" fast hon berättat sanningen för polisen, om att vad de gjort, rökt hasch och kollat på porrfilm och sedan våldtagit henne): Ja men det du säger stämmer inte överens med om vad vetenskaplig forskning säger, därför så tror jag inte på dig!!! hur vågar du gå emot vetenskapen?? fy skäms!
    Speciellt när jag med min vandring med Gud och genom att ha läst en del böcker om andlig krigföring, t ex av Derek Prince som var en starkt troende man som Jesus använde, så har jag lärt mig mer om andliga dimensionen av situationer.
    Därför så går det inte att komma till mig, slå mig med en vetenskaps bok i huvudet och ropa att det jag tror på och har personligen upplevt och berikat mig och väglett mig, inte finns då det inte är "vetenskapligt bevisat"
    för min relation med Jesus( samt andra starkt troende kristnas) är övernaturlig.

    Jag är inte längre i den punkt i mitt liv där jag söker efter bevis för Jesus existens, då jag redan fått all bevis jag behöver. Alla som mött honom ansikte mot ansikte och tagit emot honom som frälsare och herre kan bevittna om samma sak.
     spiritlessons.com/Documents/More_than_Dreams/... även före detta muslimer.

    Jag behöver inte förstå allting om allting just idag i våran värld, och är medveten om att det inte går att förstå allting med våra begränsade hjärnor, då saker och ting är mer komplext och stort än vad många tror.
    Därför lämnar jag det jag inte förstår, till för Gud att berätta för mig, om inte i detta liv, då i det eviga.

    Tyvärr finns det ingenting som någonsin kommer få mig att förneka Jesus och bara tro på muslimernas Allah.
    Jag har mött Jesus och kommer aldrig vända honom ryggen, finns ingen med så kärleksfulla ögon som han!

     
    Okej, så det verkar som att du baserar väldigt mycket på vad du personligen känner och att externa data inte är det du huvudsakligen använder dig av för att bilda dig en uppfattning.

    Vad beträffar Saudi Arabien och deras lagar så är ju just problemet med dom att dom är allt annat än vetenskapliga. Dom grundar sig ju på järnålderskulten Islam som är ett virrvarr av toma påståenden utan några bevis och ett spelande på människors känslor (gäller ju förvisso andra religioner med). Då dom är väldigt bokstavstrogna och ofta totalt upphäver allt logiskt tänkande vid sitt tillämpande av lagarna och bara följer sina känslor som korrumperats av religionen så blir resultatet det vi kan se idag. Att blint tro på vad som helst är farligt då det leder till att folk just tror på vad som helst och att de blir väldigt lätta att utnyttja.

    Du säger att vetenskap och fakta osv inte kan ändra din ståndpunkt, men hur vore det med något metafysiskt eller övernaturligt? Om Allah uppenbarade sig för dig, vad skulle du säga då? Islam förnekar ju inte Jesus existens alls och vissa muslimer blir ju ofta tårögda då någon här i väst driver med Jesus. Skulle en uppenbarelse från Allah ändra din ståndpunkt? Speciellt om han uppenbarade sig tillsammans med Jesus?
  • KristenTjej84
    Trekk skrev 2012-03-09 17:38:21 följande:
    Okej, så det verkar som att du baserar väldigt mycket på vad du personligen känner och att externa data inte är det du huvudsakligen använder dig av för att bilda dig en uppfattning.

    Vad beträffar Saudi Arabien och deras lagar så är ju just problemet med dom att dom är allt annat än vetenskapliga. Dom grundar sig ju på järnålderskulten Islam som är ett virrvarr av toma påståenden utan några bevis och ett spelande på människors känslor (gäller ju förvisso andra religioner med). Då dom är väldigt bokstavstrogna och ofta totalt upphäver allt logiskt tänkande vid sitt tillämpande av lagarna och bara följer sina känslor som korrumperats av religionen så blir resultatet det vi kan se idag. Att blint tro på vad som helst är farligt då det leder till att folk just tror på vad som helst och att de blir väldigt lätta att utnyttja.

    Du säger att vetenskap och fakta osv inte kan ändra din ståndpunkt, men hur vore det med något metafysiskt eller övernaturligt? Om Allah uppenbarade sig för dig, vad skulle du säga då? Islam förnekar ju inte Jesus existens alls och vissa muslimer blir ju ofta tårögda då någon här i väst driver med Jesus. Skulle en uppenbarelse från Allah ändra din ståndpunkt? Speciellt om han uppenbarade sig tillsammans med Jesus?
    Jag vet att Islam inte förnekar Jesus existens eller att han var profet. Men enligt Islam så har inte Jesus dött för någons synder och han är inte heller Guds son då enligt Islam inte Gud behöver en son. Och tusentals av mina kristna bröder o systrar blir förföljda och slaktade av skl "Rätt trogna" muslimer, inte minst ifall de förut varit muslimer och blivit kristna,  te x i Egypten, Saudiarabien, Iran eller Irak.
     
    Allah kommer inte uppenbara sig för mig med eran profet Muhammed, men OM det skulle ske, så skulle jag veta att det inte var den rätta Guden som visade sig, eftersom när jag tog emot Jesus i mitt hjärta, som frälsare och herre och enda vägen till Gud fadern, så fick jag ande urskiljingens gåva, och detta gör att jag kan känna starkt i mitt hjärta ifall något kommer från Gud fadern eller inte.
    När jag ser en muslim be till Allah, så känner jag starkt obehag i mitt hjärta, detsamma när stora mängder muslimer gapar bojkotta Israel på vänster parader.
    Det spelar ingen roll vad jag anser om personerna själva, vet att det finns goda och ödmjuka muslimer, bland annat dom jag arbetat med, men i anden så känner jag starkt att muslimernas Allah inte är den rätta vägen.
    Den Jesus jag känner skulle aldrig visa sig i en vision tillsammans med Muhammed, för han har sagt att han är den enda vägen, sanningen och livet och att ingen kommer till fadern förutom genom honom..
     
  • M C
    KristenTjej84 skrev 2012-03-09 18:09:12 följande:
    Jag vet att Islam inte förnekar Jesus existens eller att han var profet. Men enligt Islam så har inte Jesus dött för någons synder och han är inte heller Guds son då enligt Islam inte Gud behöver en son. Och tusentals av mina kristna bröder o systrar blir förföljda och slaktade av skl "Rätt trogna" muslimer, inte minst ifall de förut varit muslimer och blivit kristna,  te x i Egypten, Saudiarabien, Iran eller Irak.
     
    Allah kommer inte uppenbara sig för mig med eran profet Muhammed, men OM det skulle ske, så skulle jag veta att det inte var den rätta Guden som visade sig, eftersom när jag tog emot Jesus i mitt hjärta, som frälsare och herre och enda vägen till Gud fadern, så fick jag ande urskiljingens gåva, och detta gör att jag kan känna starkt i mitt hjärta ifall något kommer från Gud fadern eller inte.
    När jag ser en muslim be till Allah, så känner jag starkt obehag i mitt hjärta, detsamma när stora mängder muslimer gapar bojkotta Israel på vänster parader.
    Det spelar ingen roll vad jag anser om personerna själva, vet att det finns goda och ödmjuka muslimer, bland annat dom jag arbetat med, men i anden så känner jag starkt att muslimernas Allah inte är den rätta vägen.
    Den Jesus jag känner skulle aldrig visa sig i en vision tillsammans med Muhammed, för han har sagt att han är den enda vägen, sanningen och livet och att ingen kommer till fadern förutom genom honom..
     

    Du behöver läsa lite mer religionshistoria. Det är liksom ingen hemlighet att det var i Nicea år 328 (sic!) som man beslutade att jesus var guds son. Så på vilket sätt gör det saken sann? Jag beslutade just nu att jag är guds son - varför är mitt beslut sämre än deras? Är det för att de producerade bibeln? Jag har producerat ett spex, gör det just den produktionen till fakta?

     
    *känner plingandet komma *
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Trekk
    KristenTjej84 skrev 2012-03-09 18:09:12 följande:
    Jag vet att Islam inte förnekar Jesus existens eller att han var profet. Men enligt Islam så har inte Jesus dött för någons synder och han är inte heller Guds son då enligt Islam inte Gud behöver en son. Och tusentals av mina kristna bröder o systrar blir förföljda och slaktade av skl "Rätt trogna" muslimer, inte minst ifall de förut varit muslimer och blivit kristna,  te x i Egypten, Saudiarabien, Iran eller Irak.
     
    Allah kommer inte uppenbara sig för mig med eran profet Muhammed, men OM det skulle ske, så skulle jag veta att det inte var den rätta Guden som visade sig, eftersom när jag tog emot Jesus i mitt hjärta, som frälsare och herre och enda vägen till Gud fadern, så fick jag ande urskiljingens gåva, och detta gör att jag kan känna starkt i mitt hjärta ifall något kommer från Gud fadern eller inte.
    När jag ser en muslim be till Allah, så känner jag starkt obehag i mitt hjärta, detsamma när stora mängder muslimer gapar bojkotta Israel på vänster parader.
    Det spelar ingen roll vad jag anser om personerna själva, vet att det finns goda och ödmjuka muslimer, bland annat dom jag arbetat med, men i anden så känner jag starkt att muslimernas Allah inte är den rätta vägen.
    Den Jesus jag känner skulle aldrig visa sig i en vision tillsammans med Muhammed, för han har sagt att han är den enda vägen, sanningen och livet och att ingen kommer till fadern förutom genom honom..
    Så du accepterar dina syner om Jesus, men om Allah uppenbarar sig för dig så tror du inte på det? Till och med i Bibeln står det att man ska värdesätta bevis. Vad du säger är att du varken accepterar vetenskapliga eller övernaturliga bevis för något. Du vill bara tro för att det känns bra, vilket iofs är helt okej. 
    Om du såg Allah och Jahve slåss och Allah vann och slukade Jahve skulle du förmodligen fortfarande hålla fast vid din tro. Inte för att den är sann utan för att den känns bra eller för att du är rädd att vara utan den.

    Du nämner en intressant sak som är en av anledningarna till att jag är anti-teist. Du säger att du känner ett starkt känslomässigt obehag inför folk med annan trosuppfattning än dig. Det är något så fruktansvärd nedlåtande och arrogant och föraktfullt med den attityden. Att en annan åsikt om vems låtsaskompis som är sann är nog för att väcka känslor av avsky. Religion har en separerande effekt som delar människor och vänder dem mot varandra. 

    Jag finner det ironiskt att jag som ateist anklagas för att vara arrogant trots att jag inte är den som påstår sig känna universums skapare vid både för och efternamn och veta att han minsann inte älskar någon annan än mig och de mina.
  • Trekk

    Känner att det är dags att även jag lämnar ett musikaliskt bidrag.
    En rättvis beskrivning av Gud i GT


    ">

     

  • M C
    Trekk skrev 2012-03-09 22:41:56 följande:
    Känner att det är dags att även jag lämnar ett musikaliskt bidrag.
    En rättvis beskrivning av Gud i GT


    " target="_blank">


    "> 

    Jag. Dör.
    Måste se flera! *flämt* 
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • KristenTjej84
    Trekk skrev 2012-03-09 22:39:09 följande:
    Så du accepterar dina syner om Jesus, men om Allah uppenbarar sig för dig så tror du inte på det? Till och med i Bibeln står det att man ska värdesätta bevis. Vad du säger är att du varken accepterar vetenskapliga eller övernaturliga bevis för något. Du vill bara tro för att det känns bra, vilket iofs är helt okej. 
    Om du såg Allah och Jahve slåss och Allah vann och slukade Jahve skulle du förmodligen fortfarande hålla fast vid din tro. Inte för att den är sann utan för att den känns bra eller för att du är rädd att vara utan den.

    Du nämner en intressant sak som är en av anledningarna till att jag är anti-teist. Du säger att du känner ett starkt känslomässigt obehag inför folk med annan trosuppfattning än dig. Det är något så fruktansvärd nedlåtande och arrogant och föraktfullt med den attityden. Att en annan åsikt om vems låtsaskompis som är sann är nog för att väcka känslor av avsky. Religion har en separerande effekt som delar människor och vänder dem mot varandra. 

    Jag finner det ironiskt att jag som ateist anklagas för att vara arrogant trots att jag inte är den som påstår sig känna universums skapare vid både för och efternamn och veta att han minsann inte älskar någon annan än mig och de mina.
    Grejen är den att Allah HAR INTE uppenbarat sig för mig.
    Utan det var Jesus som gjorde det, precis som han har gjort med miljontals människor i hela världen, även bland muslimer.
    Jag känner vare sig förakt eller avsky mot andra människor som inte delar min tro på Jesus, men jag känner av i mitt hjärta(där Jesus bor) att ingen annan tros inriktning som förnekar honom är sann.
    Som att ha en ficklampa i ett mörkt rum, Jesus är ficklampan, och med honom så kan man direkt se var någonstans det är rent och fint i rummet, och var någonstans det finns ruttna frukter och damm.
    Jesus älskar alla människor, och vill frälsa alla, men för att någon ska kunna bli frälst så måste man ta emot honom i sitt hjärta, som den enda vägen,sanningen och livet som han är, som frälsare.
    Detta har jag gjort. Och hos Jesus kommer jag stanna oavsett vad som händer.
  • Lampstället
    M C skrev 2012-03-09 22:47:45 följande:
    Jag. Dör.
    Måste se flera! *flämt* 
    Du visar verkligen vilket oseriöst barn du är, du föll  !
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3