• Hondendärknasiga

    Första barnet BF januari 2011

    Hej på er!
    Tittade efter en tråd för oss som nyss plussat, och väntar vårat första i januari 2011. Men hittade ingen, så jag startade en:)
    Hoppas ni är fler som hänger på, alltid kul att diskutera, jämföra och stötta varandra i oro.
    Ni är välkomna att joina, vart ni än bor i vårt avlånga land:)

    Kram!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 10:19
    Kan tillägga att jag plussade 5/5:)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:01
    Alltså inte för att vara sån, men tanken med denna tråden, var att det skulle vara ENDAST för oss som väntar sitt FÖRSTA barn:) Om ni väntar syskon, finns det andra trådar.:)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 16:02
    BF listan
    ..............
    Lindström, 32 år BF 2/1
    Phio, 27år, BF 3/1
    grodden87, 23år, BF 4/1
    snarthoppasjag, 27 år, BF 4/1
    Hondendärknasiga, 27 år, BF 6/1
    Aqua84 26 år, BF 8/1
    toksnippa 28 år, BF 8/1
    grona 22 år, BF 9/1
    Booty 29 år BF 9/1
    matildaochniklas 23 år, BF 15/1
    Suzzy 29år, BF 16/1
    Ninjatrix 26 år, BF 16/1
    GravidElla 25 år, BF 17/1
    Lindaalbert 26 år, BF 17/1
    DiZZY 25 àr, BF 19/1
    ögonsten80 30 år, BF 20/1
    Vitsippan85 25år, BF 21/1
    Angelique77 33 àr, BF 21/1
    MammaMariie 20 år, BF 22/1
    Aint Your Fairytale 31 år, BF 23/1
    Marie83 27 år, BF 24/1
    Little Star 25 år BF 27/1
    Ritalin 23år, BF 29/1
    FamiljenS 21 år BF 31/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 18:38
    Loppan01, 23år, BF 30/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-15 16:52
    katt1 31 år, BF 8/1
    Angio101, 35 år, BF 23/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 09:34
    VardagsKvitter, BF 11/1
    EJAW, 28 år, BF 18/1
    STP, BF 21/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 16:48
    Milan, 23 år, BF 9/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-22 09:12
    LillTanten, 20 år, BF 15/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-22 16:40
    JanuariMamma11, 21 år, BF 15/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-26 11:56
    ElinSörman, 21 år, BF 25/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-28 10:20
    Lesbiska, BF 22/1
    Friidaohlsson, 17 år, BF 28/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-28 11:18
    Mela75, 35 år, BF 10/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-31 13:33
    Binalie, 25 år, BF 29/1

  • Svar på tråden Första barnet BF januari 2011
  • Marsipanpinglan
    Aint Your Fairytale skrev 2011-01-10 16:28:20 följande:
    Det är jobbigt när man inte har någon energi... Jag är också väldigt trött mest hela tiden.

    Bråkas en hel del här med, skojsigt värre... not!

    Hmm, vet inte vad du gillar att göra... Men se filmer, röja och ordna hemma, spela något dator- eller tv-spel, lösa korsord, läsa böcker, sy/sticka/virka, baka...
    Lite beröm till karln trotts allt..:)
    Efter att jag hade varit inne här och höll på att jaga dem på FK, började han hjälpa till med saker, tex gå ner och slänga pappers sopor och tvättat alla bebis kläder + hänga upp dem, annars brukar han överlåta det till mig..
    Dock att gå ner till förrådet i källaren med kartonger och dylikt som jag har låtit stått framme för att han förhoppningsvis ska ta ner självmant, eftersom jag inte orka bära ner dem, har fått stå i hallen en bra lång tid. Hehe.. det han gjorde var att ställa in dem i klädkammaren igen där jag hade rensat ut dem ifrån.. Då tyckte han det var frid och fröjd och fint.. Och när jag sa att de skulle ner till förrådet sa han bara "Jaja"
    Om något så var det ju de som jag mest ville att han skulle göra ^^ Menmen.. det som inte syn finns inte verkar det som Drömmer
  • Marsipanpinglan
    Friidaolsson skrev 2011-01-10 22:34:29 följande:
    Förstår dig totalt! Min kille har inte brytt sig alls känns det som, klädinköp lät han mig göra (kan jag dock förstå, han tycker det är obehagligt med babyavdelningen på h&m och liknade fortfarande)  Spjälsängen och skötbordet valde jag ut och var tvungen att FRÅGA om han vela vara med och betala, han sa bara att han gärna hade velat köpa en ny tröja för dom extra pengarna som fanns kvar. JAG lade upp en fungerande budget så han kunde få både tröja och betala en slant (handlade om möbelinköp på blocket, inte märkes saker för flera tusenlappar)
    Vagn beställde jag och ordnade upp med betalning. Han la in 200kr.
    Blöjorna betala han när vi var i matbutiken (duktigt)
    Spjälsängskudde för 40kr på ikea betala han, får inte glömmas. (Ännu en gång JAG som fråga om det)

    Jag montera spjälsäng osv själv, tvättade alla saker, bäddade och gjorde fint i vårat sovrum. Han sa inte ett ord om det när han kom in :(

    Visst han kommer bli en bra pappa, han är snäll, barnkär och tålamodig. Men VARFÖR sitter jag och lägger upp budget, skriver listor och ser till att allt finns? Trots allt jag som brukar vara den som slösar pengar på onödigt skit av oss två..

    Vi får bita ihop, köpa allt som ska hem och hoppas att det blir bättre när dom sett bebisen!

    Nu tänker jag klaga på karln angående annat med, haha:

    Vi har inte haft "bra" sex sedan juni, och jag SAKNAR det så otroligt mycket! Vill ha det som förr.
    Försökte få sex i förrgår, vela bara sätta mig i ett hörn och gråta efter en stund.
    Vi har förut varit på en jämn nivå, att båda ska njuta lika mycket och båda ska försöka tillfredställa den andras behov så mycket det går.
    Jag försökte kyssa han ordentligt, fick några små pussar tillbaka. Kände mig lite avvisad men försökte ännu en gång genom att närma mig och göra alla mina tydliga signaler på att jag är sugen helt enkelt.
    Han säger att han inte orkar just nu. Jag respekterar det men blir ju ändå lite besviken då jag vela vara nära, så jag satte mig för mig själv och försökte titta på lite tv och ha trevligt igen.
    Han blir typ trött på mig och tycker att jag beter mig surt för att jag inte fått som jag vill, och ber mig komma tillbaka. Jag kryper intill han igen och är ganska undrande över hur sitoutionen har vänt, han tar min han och lägger den bara mellan sina egna ben! Aldrig hänt förut! Jag blir chockad, får en kyss och tänker "aja, kan väl försöka" han ligger bara där medans jag gör honom upphetsad, får NOLL tillbaka och sedan säger han bara "om du vill ha något så får du vara överst". Jag säger då att det vill inte jag, känner mig stor och är inte skönt så senast vi testa.
    Han säger "aha" och börjar titta på tvn.
    Jag vela som sagt bara gråta då..

    Från att haft min bästa sexuella relation, med respekt och att kunna prata med varandra, så beter han sig som en mussla. En ovårdad mussla. Känns som att bli kränkt när den enda möjligheten till sex är om det är på hans villkor, om jag vill prata om det så går han bara :(

    Kan inte tänka mig en sådan här osund relation och vet inte om det går över. Mår iallafall piss.
    Usch tråkigt och jobbigt att han inte säger hur/vad han tänker när du visar att du blir ledsen och vill prata om det :( Och att han sätter sina behov först.. Han kanske tycker att det käns konstigt att ha sex med bebis i magen fast han inte vågar säga det..
    Hoppas att det blir bättre och att han öppnar sig för dig igen.
    Kram till dig
  • Hondendärknasiga
    Funderar på att starta en ny grupp...vi som fått våra barn kan väl joina, sen kan ju ni som vill komma till efter.
    Man känner sig lite utanför här nu...
    Må så gott och lycka till!
  • Aint Your Fairytale
    Marsipanpinglan skrev 2011-01-10 23:07:43 följande:
    Lite beröm till karln trotts allt..:)
    Efter att jag hade varit inne här och höll på att jaga dem på FK, började han hjälpa till med saker, tex gå ner och slänga pappers sopor och tvättat alla bebis kläder + hänga upp dem, annars brukar han överlåta det till mig..
    Dock att gå ner till förrådet i källaren med kartonger och dylikt som jag har låtit stått framme för att han förhoppningsvis ska ta ner självmant, eftersom jag inte orka bära ner dem, har fått stå i hallen en bra lång tid. Hehe.. det han gjorde var att ställa in dem i klädkammaren igen där jag hade rensat ut dem ifrån.. Då tyckte han det var frid och fröjd och fint.. Och när jag sa att de skulle ner till förrådet sa han bara "Jaja"
    Om något så var det ju de som jag mest ville att han skulle göra ^^ Menmen.. det som inte syn finns inte verkar det som Drömmer
    Det där "jaja" är välbekant här... Cool Vi har hur mycket saker som helst överallt (och då menar jag mycket) och jag har ett antal ggr sista månaderna sagt att han måste ta tag i sina saker... Jag kan liksom inte göra allt, men det verkar inte gå in tyvärr!
    GRAVID v.39, BF 23/1-2011 =0D // www.thecharmedone.blogg.se
  • MammaTillOliver
    Friidaolsson skrev 2011-01-10 22:34:29 följande:
    Förstår dig totalt! Min kille har inte brytt sig alls känns det som, klädinköp lät han mig göra (kan jag dock förstå, han tycker det är obehagligt med babyavdelningen på h&m och liknade fortfarande)  Spjälsängen och skötbordet valde jag ut och var tvungen att FRÅGA om han vela vara med och betala, han sa bara att han gärna hade velat köpa en ny tröja för dom extra pengarna som fanns kvar. JAG lade upp en fungerande budget så han kunde få både tröja och betala en slant (handlade om möbelinköp på blocket, inte märkes saker för flera tusenlappar)
    Vagn beställde jag och ordnade upp med betalning. Han la in 200kr.
    Blöjorna betala han när vi var i matbutiken (duktigt)
    Spjälsängskudde för 40kr på ikea betala han, får inte glömmas. (Ännu en gång JAG som fråga om det)

    Jag montera spjälsäng osv själv, tvättade alla saker, bäddade och gjorde fint i vårat sovrum. Han sa inte ett ord om det när han kom in :(

    Visst han kommer bli en bra pappa, han är snäll, barnkär och tålamodig. Men VARFÖR sitter jag och lägger upp budget, skriver listor och ser till att allt finns? Trots allt jag som brukar vara den som slösar pengar på onödigt skit av oss två..

    Vi får bita ihop, köpa allt som ska hem och hoppas att det blir bättre när dom sett bebisen!

    Nu tänker jag klaga på karln angående annat med, haha:

    Vi har inte haft "bra" sex sedan juni, och jag SAKNAR det så otroligt mycket! Vill ha det som förr.
    Försökte få sex i förrgår, vela bara sätta mig i ett hörn och gråta efter en stund.
    Vi har förut varit på en jämn nivå, att båda ska njuta lika mycket och båda ska försöka tillfredställa den andras behov så mycket det går.
    Jag försökte kyssa han ordentligt, fick några små pussar tillbaka. Kände mig lite avvisad men försökte ännu en gång genom att närma mig och göra alla mina tydliga signaler på att jag är sugen helt enkelt.
    Han säger att han inte orkar just nu. Jag respekterar det men blir ju ändå lite besviken då jag vela vara nära, så jag satte mig för mig själv och försökte titta på lite tv och ha trevligt igen.
    Han blir typ trött på mig och tycker att jag beter mig surt för att jag inte fått som jag vill, och ber mig komma tillbaka. Jag kryper intill han igen och är ganska undrande över hur sitoutionen har vänt, han tar min han och lägger den bara mellan sina egna ben! Aldrig hänt förut! Jag blir chockad, får en kyss och tänker "aja, kan väl försöka" han ligger bara där medans jag gör honom upphetsad, får NOLL tillbaka och sedan säger han bara "om du vill ha något så får du vara överst". Jag säger då att det vill inte jag, känner mig stor och är inte skönt så senast vi testa.
    Han säger "aha" och börjar titta på tvn.
    Jag vela som sagt bara gråta då..

    Från att haft min bästa sexuella relation, med respekt och att kunna prata med varandra, så beter han sig som en mussla. En ovårdad mussla. Känns som att bli kränkt när den enda möjligheten till sex är om det är på hans villkor, om jag vill prata om det så går han bara :(

    Kan inte tänka mig en sådan här osund relation och vet inte om det går över. Mår iallafall piss.
    det kan vara jag som skriver detta =) har gjort alltiing själv o sambon säger häromdagen at "faan, ja behöver köpa lite kläder till våran bebis" MEN HALLÅ, allting är klart o nu kan han vänta! visst va de en gullig tanke men jag har fortfarande gjort allting själv.
    vi kom överens om för några veckor sen att HAN skulle bestämma första kläder m.m men nu häromdagen när jag fråga vad han skulle packa ner för roligt så säger han att "det där får du sköta" Skrikandes han är jättegullig o söt mot mig o bebis i magen men allt de praktiska då??
    Han jobbar som en tok och skulle jag verkligen tvärvägra köpa en pryl så hade han iofs gett med sig och gått ner o handlat men väldigt motvilligt!!
  • MammaTillOliver
    Aint Your Fairytale skrev 2011-01-11 09:21:14 följande:
    Gjorde precis ett collage med de sista 10 veckornas bilder... Det har hänt lite under vägen. Drömmer

     


    vilken fin mage du fått =) de händer mer än vad man tror, ja satt häromdagen o jämförde bilder o man ser ju skillnad hela tiden =)
  • Aint Your Fairytale

    Tack... Solig

    Ja det gör ju det... Och skulle man inte fota, så skulle man inte komma ihåg sen hur magen såg ut. Och det är ju tråkigt skulle jag tycka!

    Jag har sett typ sista veckan när jag sitter att magen har sjunkit en hel del... Drömmer


    GRAVID v.39, BF 23/1-2011 =0D // www.thecharmedone.blogg.se
  • MammaTillOliver
    Aint Your Fairytale skrev 2011-01-11 09:35:10 följande:
    Tack... Solig

    Ja det gör ju det... Och skulle man inte fota, så skulle man inte komma ihåg sen hur magen såg ut. Och det är ju tråkigt skulle jag tycka!

    Jag har sett typ sista veckan när jag sitter att magen har sjunkit en hel del... Drömmer
    jag ser ingen skillnad på min mage :) har skitsvårt o se sånt haha.. men den borde ju ha sjunkigt tycker man =)
Svar på tråden Första barnet BF januari 2011