• Victoria70

    Downs syndrom - Vi gjorde abort

    Idag är det 11 dagar sedan aborten. Tårarna rinner fortfarande på mig varje dag och jag känner en sån stor sorg och förlust. Visst har det blivit bättre, man jag vill så gärna ha ett till barn, men tiden rinner iväg. Har tidigare haft ett missfall och det har tagit tid att bli gravid igen och så slutar det i en abort.

     Hur lång tid tar det innan mensen är tilbaka igen och vågar jag försöka igen?

    Gjorde aborten efter 17 veckor och det var inte roligt. Orkar jag gå igenom samma sak igen, jag jag tror det, men då vill jag göra moderkaksprov istället för fostervattenprov då man kan göra det betydligt tidigare. Är det någon som har varit i samma situation som jag?

    Sorgsen

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-09 11:43
    I början av februari för 1 år sedan var det tänkt att vårt barn skulle ha kommit. Känner att jag vill uppdatera tråden med hur jag mår nu när det har gått en tid för er alla som behöver stöd i ert beslut. Livet går vidare och jag mår bättre.

    Klart att jag tänker på det barn som jag inte fick, men för mig var det ett val som var rätt för mig. Vi som är här och har varit i den här tråden har funnit ett stort stöd genom att känna att man inte är ensam. Här kan man älta, vara ledsen, glad, frusterad, arg eller bara läsa.

    Det finns många som gärna vill påpeka att det val vi gjort inte är rätt. Du som besöker den här tråden och tycker att vi fel som gjort abort pga. DS har rätt att tycka så och jag är medveten om att man kan tycka så, men skriv det inte här.

    Låt tråden vara ett stöd för alla som tagit detta svåra beslut att avstå från ett barn.

    Kramar till er alla superkvinnor!

  • Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort
  • Lindis1974

    Testdag är den 18 april. I dag är det 9 dagars sen embryot blev återfört. Gjorde tyvärr en test i dag. För tidigt jag vet ... Negativt så klart. Är för ivrig ;)

  • Kattflickan

    Lite farligt när man testar tidigt för man blir besviken fast egentligen så vet man ju inte mer än innan man testade. Jag har ju varit gravid två gånger nu och båda gångerna hade jag ett svagt men tydligt utslag på gravstickan på BIM-dagen. Därför har jag dragit slutsatsen att jag kanske inte skulle ha plussat mer än högst nån dag före bim om jag testat. Men tror du ändå inte att jag testade 4 dagar innan bim senaste försöket!  Jag lär mig aldrig  

    Hoppas det blir plus för dig om några dagar.

    Nu har jag iallafall beställt 20 nya gravtest och 21 äl-stickor på testlagret. Var lite pessimistisk och tänkte att det kanske dröjer innan det tar sig, fast jag hoppas att det går snabbare än på 20 månader

    Millan 

  • Pilla1979
    Kattflickan skrev 2011-04-10 22:53:03 följande:
    Lite farligt när man testar tidigt för man blir besviken fast egentligen så vet man ju inte mer än innan man testade. Jag har ju varit gravid två gånger nu och båda gångerna hade jag ett svagt men tydligt utslag på gravstickan på BIM-dagen. Därför har jag dragit slutsatsen att jag kanske inte skulle ha plussat mer än högst nån dag före bim om jag testat. Men tror du ändå inte att jag testade 4 dagar innan bim senaste försöket!  Jag lär mig aldrig  

    Hoppas det blir plus för dig om några dagar.

    Nu har jag iallafall beställt 20 nya gravtest och 21 äl-stickor på testlagret. Var lite pessimistisk och tänkte att det kanske dröjer innan det tar sig, fast jag hoppas att det går snabbare än på 20 månader

    Millan 
    Känner igen det där med att va pessimistisk...köpt med äl-stickor 20 därifrån...och hur många använde jag då...jo 3 st...så nu har jag en hel del kvar. Håller tummarna för er nu Millan!!!

    Håller tummarna för er med Lindis!!!
  • Limpan 83

    Hehe ja det där med testandet känns igen :) Började ca 1 vecka innan BIM men har haft turen att få svaga streck så tidigt som på BIM -5 och BIM-4. Men det där kan man ju inte veta. Hoppas att det tar sig för er nu!

    Var och tog mkp idag. Fy det är så obehagligt!! Men det gick snabbt och smidigt trots obehaget såklart. Nu väntar några helvetesdagar innan jag får svaret. De skulle ringa oavsett vad det visade, så att jag skulle få ett snabbt svar.
    Nu ska jag bara ta det lugnt i ett par dagar och hoppas att den lill* vildingen stannar i magen.

    Kram

  • Lindis1974
    Limpan 83 skrev 2011-04-11 15:34:53 följande:
    Hehe ja det där med testandet känns igen :) Började ca 1 vecka innan BIM men har haft turen att få svaga streck så tidigt som på BIM -5 och BIM-4. Men det där kan man ju inte veta. Hoppas att det tar sig för er nu!

    Var och tog mkp idag. Fy det är så obehagligt!! Men det gick snabbt och smidigt trots obehaget såklart. Nu väntar några helvetesdagar innan jag får svaret. De skulle ringa oavsett vad det visade, så att jag skulle få ett snabbt svar.
    Nu ska jag bara ta det lugnt i ett par dagar och hoppas att den lill* vildingen stannar i magen.

    Kram
    Skönt att ha moderkaksprover gjort. Förstår att dte blir jobbiga dagar nu det är den stora skräcken jag har om jag blir gravid igen. Den där väntan...

    JA det visar sig ju så olika det med tester och svårt att veta vilka som är bra. Vad använde du för test?

    Stor kram
  • Limpan 83

    De ringde redan idag och meddelande att allt såg jättebra ut!!! Jag är överlycklig! Nu ska jagfösöka njuta!

    Lindis: Jag köpte tester från billigatester.se, de visar tidigpositivt tidigt :)

    Kram

  • Kattflickan

    Grattis Limpan!!! Försök nu att slappna av och se fram emot att du ska bli mamma!

    Millan 

  • Lindis1974

    Åh vad skönt Limpan :)
    Jag hat tyvärr fått ett minus i dag så vi får ställa in oss på en ny omgång. Känns skit för jag mår piss av hormonerna ..

  • Kattflickan

    Tråkigt Lindis! Hoppas det tar sig nästa gång, har ni många ägg kvar?

    Min mens är över och på lördag-söndag tänkte jag börja äl-testa.  

    Millan 

  • Pilla1979

    Grattis Limapn!!! Så härligt för er! Hoppas du kan slappna av och njuta nu... Glad

    Synd Lindis Rynkar på näsan

    Håller tummarna för dig Millan och även dig Lindis!!!

    Kram på er alla!

Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort