• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Snarkofagen

    Tack, 1 tu 3. Första veckan var tuff, nu går livet vidare. Så är det ju. 

    Julklapp, ja. Vi har köpt Playmobilfigurer. Hon fick några när hon fyllde år och gillade dem. Så hon får några till, helt enkelt Håller med, Ella har sjukt mycket leksaker och leker just inte med dem. Men Playmobilen kan hon leka med själv, tänker jag.

    I kväll var jag på lakritsprovning. Det var smaskens! Och om någon undrar, kommer den avgjort godaste lakritsen från Finland  

  • Daimis

    Emmy ska iaf få Hello kitty lakanset o hello kitty pysselset... sen såg vi på tvreklam om nån pingvin el va det nu va som man kunde stoppa en penna i o så ritade den nånting. Som barnen troligen kan färglägga sen antar jag... Den ville hon ha sa hon! Och sen satt hon o kikade i maxi´s leksaksblad, då var typ det enda hon ville ha, va den stora lila mjukishästen! Men jag vet inte alls vad mera vi ska köpa... Hon är pysslig av sig och målar även mkt...
    Hon leker m dockor på dagis men inte alls hemma...  ett tag funderade jag på en bilbana...en sån där klassisk svart, de va ju inte alls dyra heller... Men samtidigt hatar jag allt som kommer i en massa delar. Nån del försvinner ju alltid spårlöst*haha*
    Bussig; Måste du ändra mkt på kosten nu? Fick för mig att du ändå äter en del kollisar nu... borde inte din diet va ok då även om du är grav??  Och träna är ju oxå ok...fast kanske lite lugnare   Läste nånstans att de har gjort nya studier om att det visst inte gör nåt om man går ner lite under en grav sålänge man inte svälter sig el går på pulver. Utan bra mat och motion ska det ju va... 

  • Mamma till bröderna bus

    jag har ätit väldigt spasamt med kolhydrater, så det är den stora skillnaden, äter ju magert och nyttigt och använder fiberpasta eller potatis nu bara, ja träna kan man ju göra, men helt klart lugnare, mår sjukt illa, inte helt kul att hoppa runt då.. annars gör jag som vanligt


    Felixmamman
  • Snarkofagen

    UÄÄÄÄHHHH!!! Idag var två av Ellas förskolekompisar här, vi bakade pepparkakor så det stänkte om det. Pust. Fem barn, sex inklusive Aston. Efter peppisbak blev det lunch och därefter dekoration av peppisar. Jättekul men mille diablo, så trött jag är nu. Nej, ett glas glögg på det här och sen är det godnatt. 

    Trevlig helg, alla!  

  • Snarkofagen

    Hej hej, måndag och alla tjejer! 

    Idag är Ella hemma från förskolan. Snorig och nysig. Tänkte passa på att klä upp barnen i tomtekläder och försöka få till årets julkort. Hahahahaaaa. Låter som ett hopplöst projekt men man måste ju försöka i alla fall

    Igår tog mannen barnen och åkte till farmor. Själv satt jag hemma och värkte fram en jobbansökan. Nollan, har glömt att svara vad jag jobbar med. Jag jobbar som projektledare och har hela tiden jobbat inom reklam/media.

    Mannen fick en present av farmor, 50 000 kronor. Fattar ni?! Helt galet! Han fick det för att han aldrig någonsin fått presenter från sina föräldrar (alkisar, taskig uppväxt). Hans pappa dog för snart ett år sen och mamman fick massor med pengar och kände väl att hon äntligen kunde kosta på sig en rejäl present. 

    Mannen tyckte det kändes jobbigt att få så mycket pengar. Själv tror jag att mamman tycker det känns skönt att äntligen få ge något rejält. Tänk om man själv nån gång kan få ge sina barn nåt liknande?! Nu funderar vi på att ta en utlandsresa i vinter. Jaja, vi får väl se. Lyxigt.  

  • mejja75

    Snarko: Fixade tomtekorten igår! Tror nog att nåt blev riktigt bra och får funka som julkort i år. Nu ska jag bara ta tag i att göra fotokalender också...
    Sambon fick också en rätt rejäl summa av sin mormor innan hon dog. Hon ville ge bort dem medans hon levde sa hon. Tycker en resa låter som en utmärkt idé

    Nähä om man skulle ta tag i disken som ropar på mig ute i köket. Fasen vad jobbigt det är att handdiska, jag är ju van vid diskmaskin!!!

  • Mamma till bröderna bus

    hej på er, har varit dålig på att skriva nu.. vi ligger efter i allt känns det som...
    fick lite dumma blodiga flytningar och har nu varit och kollat upp detta, just hemkommen faktiskt. Det var för tidigt för att se något igentligen.. såg bara en svart liten prick, ska tillbaka nästa tisdag och kolla, för mycket hinner hända på 1 vecka.. blodet kom inte från livmodern utan från sköra slemhinnor, ska göra ett cellprov för att kolla upp det, är det förändringar så bränner man tydligen bort dom, men det kan oxå bero på hormoner. Men bebis eller vad man nu kan kalla en svart liten prick för, har jag i magen iaf..


    Felixmamman
  • Snarkofagen

    bussig - håller tummar för att pricken mår bra därinne! Låter ju bra att det inte är livmodern som blöder. 

    mejja - grattis till julkorten! Mina bilder blev skitdåliga. Få se om jag kan tweaka dem lite. Hur går det med husletandet?  

  • Snarkofagen

    VAB med Ella idag igen. Hon är inte alltför sjuk men tillräckligt hostig för att jag ska tycka det är ok att skicka iväg henne. 

    När hon är hemma, vill hon bara titta på teve och spela spel på datorn. Om inte jag säger till henne, sitter hon vid datorn/teven hela dagen. Hur gör ni? Låter ni barnen hållas eller sätter ni begränsningar? Ella blir helt GALEN om jag tvingar henne att stänga av Obestämd 

  • Gladabarnensmamma
    Snarkofagen skrev 2010-12-07 09:40:34 följande:
    VAB med Ella idag igen. Hon är inte alltför sjuk men tillräckligt hostig för att jag ska tycka det är ok att skicka iväg henne. 

    När hon är hemma, vill hon bara titta på teve och spela spel på datorn. Om inte jag säger till henne, sitter hon vid datorn/teven hela dagen. Hur gör ni? Låter ni barnen hållas eller sätter ni begränsningar? Ella blir helt GALEN om jag tvingar henne att stänga av Obestämd 
    Provo-nollan biter ifran. Fast det galler att ha ngt skojsit alternativ i bakfickan,
Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~