• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Snarkofagen

    Jag tycker det här är makalöst! Jag har feber och börjar bli duktigt förkyld och orkar inte laga mat. Och nej, det orkar inte mannen heller. För han har så ont i huvudet. Obestämd

    Så det blir pulversoppa. PULVERSOPPA! Hur jäkla jobbigt är det att slänga in lax i ugnen och koka potatis? Till lunch gjorde jag fiskpinnewraps, trots min feber och trötthet. 

    Alltså. Om inte jag fanns i den här familjen, undrar jag hur det skulle hålla ihop. När jag inte är hemma, lagar han alltid köttbullar. All-tid. Helt otroligt.  

  • Mamma till bröderna bus

    snarko- hu inte kul.. Håller med finns rätt mycket man kan laga till utan direkt ansträngning..

    Daimis- tack för idag, en trött kille har precis kommit i säng och sover antagligen rätt snart oxå.. Jag är oxå rätt trött, inte van att ränna runt sådär i rören =)


    Felixmamman
  • mejja75

    Men jisses vad ni skrivit mycket de senaste dagarna! Själv har jag legat i feber från nyårsdagen och fram till i tisdags, jag som sällan är sjuk. Förkyld kanske, men inte feber och ont i kroppen. Dessutom så ont i huvudet att jag inte ens kunde hosta utan att tro att huvudet skulle sprängas. Men nu är jag på benen igen.


    Snarko: Krya på dig! Förstår inte heller det här med män och "marktjänst". Trots att jag hade närmare 39 i söndags var det jag som fick ställa mig vid spisen eftersom sambon minsann hade tagit med Thea på bio och sen varit och handlat... Say no more.


     Nollan: Skulle nog också låta Felix börja skolan om jag var du. Och du får gnälla precis så mycket du vill här, det vet du

  • Snarkofagen

    Åh, hade ni kul när ni träffades?! Önskar att jag hade varit med men nästa gång... 

    Haha, vilken gnällspik jag var igår Men jag står kvar vid det. Otroligt.

    mejja - skönt att du är på bättringsvägen! Jag har inte varit förkyld på evigheter och är också väldigt sällan sjuk så det är extra jobbigt när det väl händer.

    Stackars Aston har det skittråkigt här hemma. Pappa målar och mamma ligger i soffan och orkar inte leka med honom. Det är synd om lillkillen Han sitter i hallen däruppe, utanför Ellas rum, och ropar och hojtar på oss. Aja. Snart har pappa målat färdigt, då får han väl sällskap, hoppas jag.  

  • Snarkofagen

    Åååååh, suuuuck... Halsfluss. Kände igår att halsen gjorde misstänkt ont så jag kikade. Haha! Det fanns inte minsta spår av tvivel att det är halsfluss! Läkaren skrattade när han såg halsen, kommenterade att vidare provtagning var onödig och undrade imponerat hur jag klarar av att äta. 

    Så nu käkar jag penicillin och hoppas det börjar verka SNABBT! Jag har sovit i 10-minutersintervaller mellan kl 3-5 i natt så jag är ganska trött nu Gråter 

  • Mamma till bröderna bus

    snarko- vad skönt att du fått medicin, du kommer ju må så mycket bättre rätt snart =)

    Daimis- felix pratar om Emmy här hemma och vill tillbaka hem till er = han tror tydligen att ni bor såpass fint med klätterställningar och massa folk =)


    Felixmamman
  • Daimis

    Bussig; Haha, va gulligt! Tack själv för senast, det va jättekul! Och sambon va lika förvånad han när jag berättade hur fort de kom överens. Nästa gång får snarko ha kryat på sig!!!

    Idag har vi varit o beställt en ny bil till mig. Ville ha en 4wd + att den helst ska kunna dra husvagnen....(sambons är ingen familjebil direkt...)
    Så det blev en vw Tiguan tdi 170 sport & Style. Skitsnygg
    Tyvärr är det låååång leverans på den.... kanske tom så sent som efter sommaren

  • Annelitan

    Hej på er allihopa här inne.... ber om ursäkt att jag inte varit in här på ett tag nu...har haft fullt upp med allt möjligt ja...och nu är jag bara in här en sväng innan jag ska gå och sussa...men kände att jag vill hälsa på hos er här i tråden först innan jag går och lägger mig.

    Jösses va jag har mycket att läsa igenom  här nu... 

    Men hoppas allt är bra med er allihopa i tråden, kommer in och läser och skriver några fler rader i morgon igen... blir nog bara tok skrivet nu i allafall...är så trött... *jässp*

    Natti natti på er så länge....

Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~