• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Mamma till bröderna bus

    snarko- låter skönt med spa=) här var lösningen på tvättmostret att mamma helt enkelt låg utslagen i värsta förkylningen, tvätten är ren, men den ligger och väntar på att bli bortplockad oxå, men tror att jag får ta det när jag är helt frisk, hostar som en tok så fort jag gör något.. och tack alla fina =)


    Felixmamman
  • Gladabarnensmamma

    Snarko: vi har en chariot XL corsaire: http://www.chariotcarriers.com/english/html/corsaire_xl.php
    Det finns en insats till de riktigt sma barnen ocksa (en liggdel for pyttisar, sittvagga for upp till 1 ar och en stodsits for upp till 18 manader. Felix & Elliot far nog plats i vagnen ett ar till - dom passar utan problem just nu forsta cykelturerna ar avklarade med gladjetjut (det ar kanon att kunna cykla till/fran dagmamman de dagar det ar fint; pa hemvagen brukar vi stanna till och springa av det mesta buset i en park - efterlangtat inslag av bade barn & foraldrar).
    Vad harligt att baten ska flytta ut i skargarden... for var del blir det strikt schema och planering som galler i sommar om allt ska klaffa. Jag har lektioner i stan 4 kvallar i veckan sa hamtning + middag blir mannens huvudbry, jag tar alla morgnar och med en massa tur sa lyckas vi klamma in lite kortare turer till landet eller narliggande utflyktsmal till helgerna sa vi kan vara tillsammans lite ocksa!

  • mejja75

    Åh bussig, blir alldeles varm om hjärtat - vad roligt!!!

    Vi fick tillgång till huset i måndags och nu har sambon och min pappa rivit ut kök, tvättstuga och ett badrum. Dax då för snickarna att sätta igång med renoveringen.

    Imorgon ska Theas förskola ha matfest där vi själva ska ta med en maträtt som är typisk för vårt land. Det är nämligen barn från många olika kulturer på förskolan. Kul, men jag har ingen aning om vad vi ska fixa. Tips? Det ska nog vara nåt som inte måste serveras varmt.

  • Snarkofagen

    Buenas, chicas. Härdsmälta idag. Jag får bara nej, nej och nej på jobben jag söker. Idag började jag gråta. Har fem ansökningar ute och jag sitter och loggar in på mailen konstant och bara VÄNTAR på ett till nej… 

    Det värsta just nu är att jag är osäker på om det skulle bli bättre om jag bekostar en privat utbildning. De svar jag får från nej tack-företagen är att de hittat någon med mer erfarenhet. Och det får jag ju inte genom utbildning. Varje gång jag får nej, mailar jag tillbaka och frågar varför jag inte gått vidare.

    Äsch, skit och pannkaka helt enkelt. Gnäll, gnäll. Nu slutar jag gnälla. Blir bara ännu deppigare. 

    mejja - härligt att ni fått sätta igång nu! Hur lång tid beräknar ni att det här ska ta? Och vad blidde det för mat till Theas förskola? Kommer ni till stan nåt i sommar? 

    nollan - tack! Ska googla vagnen igen. Nu har du en slitig tid framför dig men snart, snart, SNART är det över och du får skörda frukterna av ditt slit. Suveränt! Kämpa på sista tiden, massor med energi till dig! 

     

  • 1 tu 3

    usch på söndag är det visning.... läskigt och spännande! Dock börjar jag få lite fjärilar i magen över vårt val för jag tycker inte det finns så många objekt som är riktigt intressanta just nu. Hoppas att det kommer en del i morgon.

    Hittar inte på något annat att skriva just nu.

  • Snarkofagen

    Girls - det är inte mindre än TVÅ intervjuer på gång! Kommer endast att kommuniceras till er, min man och mammagruppskompisen. Så idag är jag på topp igen. Urk. Jag tycker det är jobbigt att behöva ha en sån här berg och dalbaneresa med heaven and hell hela tiden. 

    Det ena jobbet har jag aktivt sökt på annons. Där har jag en kontakt som jag jobbat med tidigare och hon har lagt ett gott ord för mig. Det andra jobbet har jag blivit rekommenderad till via "en kompis kompis". Galet roligt att få bli tipsad på det sättet! Underskatta aldrig nätverkandet, damer! Så. Håll tummar både måndag och tisdag! 

    Idag är det sol och värme för första gången på hela veckan i Stockholm. Burr, vilken VECKA vi haft! Snö, regn, hagel. Men nu kommer helgen och med den även värmen, verkar det som.

    Trevlig helg, tjejer! 

  • Snarkofagen

    Idag kör jag intervju nr 1. Huuu… Ska iväg och köpa kläder till intervjun, helgen har varit så späckad att jag inte hunnit tidigare. Håll tummar!!! 

  • Snarkofagen

    Men himla BAJSKORVAR! Det här företaget var ute efter en konsult året ut och jag har ingen egen firma. Än. Men det blir till att starta upp illa kvickt. Jag är jättetvekis. Han vill ha svar redan i kväll. Jag ska återkomma med "löneanspråk" och annat. 

    Men i morgon väntar nästa intervju så jag behöver dra ut på det här lite grann. Dessutom vill han att jag börjar typ omgående. Åååhh…

    Kanske jag ska ta i så jag kräks vad gäller löneanspråket och så får jag se om han nappar. A just det, det är ju bara ett uppdrag som räcker december ut.

    1 tu 3 - höll på att skriva ut ditt riktiga namn… Hur gick visningen? Ska kolla på Hemnet och hålla tummar för snuskigt aggressiv budgivning.  

Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~