• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Mamma till bröderna bus

    Vilket väder tjejer!!! Jag har varit skit förkyld flera veckor så jag gick till närakuten i helgen med både mig och felix eftersom vi hostar som tokar.. Enl den läkaren så har min förkylning varit mycket jobbigare än vanligt då jag fått mer vätska i kroppen som pga förkylning satte sig i slemhinnorna (pga bönan i magen) Så jag hör inget, hostar, snorar och har ont i halsen har haft det sen i påskas.. nu fick jag en kortisonnäspray (som är tillåten fast man är gravid) man tar den på morgonen två sprut/näsborre och har tagit den i två dagar bara.. och halsonda är nästan borta, snorar väldigt mycket mindre och jag känner lukt igen och med luktsinnet så eskalerade illamåendet dock.. man kan ju inte få allt.. det kommer ta några dagar till innan allt är borta, men jag mår mycket bättre..

    snarko- vad spännande och läskigt, jag är så feg när det gäller jobb, jag önskar dig väldigt mycket lycka till =)


    Felixmamman
  • Gladabarnensmamma

    bussig: krya på dig!! förkylningar som är värre än vanligt pga "bönmagar" känns igen; jag stapplade in hos läkaren i mars och fick konstaterat dubbelsidig bihåleinflammation och bronkit efter 3 veckors elände... Tack gode gud för "medusin" - penicilinet tog visserligen en vecka, men sen blev jag frisk!  Hoppas du kryar på dig snart !

    Snarko: letar dom efter en 'kontraktare" så förhandlar dom med stålhand = ta i så du spyr vad gäller anspråk och ha is i magen; dom stressar dig med anspråk & underskrifter som taktik för att du inte ska hinna tänka klart vad du är värd.

  • Snarkofagen

    Nollan - smart strategi. Tack för din input! Fick även lite input från en vän som sa att jag faktiskt binder upp mig resten av året och inte hinner söka nya uppdrag. Därav möjligheten att fakturera högre kostnad eftersom jag blir strandsatt i januari och får börja på ruta 0 igen. 

    Måste även spana in a-kassa, vilka regler som gäller för egenföretagare. Vill ju inte bränna de broarna heller.

    bussig - fick du Nasonex, månne? Den har jag just nu, mot pollenallergi. Yes, me like. Har du berättat på jobbet än?  

  • mejja75

    Kikar in och kollar läget innan jag hoppar i säng. Ska läsa igenom ordentligt imorgon, just nu går ögonen i kors efter att jag suttit och lagt ut en hel drös med barnens urväxta sommarkläder på tradera hela kvällen.

    Go´ natt töser!
     

  • Mamma till bröderna bus

    Snarko- Japp det är den jag fick, 3:e dagen idag med den, hoppas att min hörsel snart är tillbaka, näsan och halsen är stor skillnad, Hostan blev bättre så snart halsen blev det.. lycka till idag på intervjun oxå. Jag har berättat för chefen att jag är gravid, de andra får veta när jag sett ett till ul som ser bra ut.. är lite nojjig efter alla mf.. när berättade ni för blivande storesyskonet att ni hade bebis i magen, jag har en kompis som är gravid och Felix frågar miljoner frågor om detta med bevisar. Jag vill vänta lite, men får nous mig i läppen flera ggr om dagen för att inte avslöja än...


    Felixmamman
  • Gladabarnensmamma

    Nä, nu är det min tur att spy lite galla känner jag. Till 40-års present hade mannen bokat en Sverige-biljett (rätt korkat egentligen, jag hade bestämt mig för länge sen att inte åka och det visste han om, så själva bokningen kändes som ett desperat försök att mest "fixa en dyr present" fast han visste att jag inte tänkte åka) - ngn annan present kom det aldrig. Det var jag som drog hela lasset vad gäller kalas hemma hos mig (han spelar i ett band och hade inbokat repetition hela dagen innan) - så jag for som en tätting med ungar & matkassar... Av mina väninnor fick jag en spa-dag som vi bokade in den 23/5 (ledig dag hos oss) och tror ni inte han nyss ringer från kontoret och säger att han åker till Sverige hela den veckan. Jamen toppen - jag har dessutom kurser på kvällarna (obligatorisk närvaro)...
    Fy sjutton vad förbannad jag är - mest för att jag är helt säker på att han inte sagt emot jobbet ett smack utan snarare tycker att den veckan med bara 4 vardagar är bäst att resa iväg på eftersom det blir färre kvällar för mig att stanna hemma / fixa barnvakt till grabbarna när jag är i plugget. Urs, jag är så arg att jag fysiskt känner mig spyfärdig.

  • Snarkofagen

    "Hur tänkte du nu?" är nog uttrycket du vill säga men du lär yttra en hel del ord på både engelska och franska om jag lärt känna dig rätt. Fråga honom hur han tänkt att du ska lösa pucken - gör det! För jag, ända här hemma i Gröndal, är galet nyfiken på hur han tänker! 

    Idag var det dags för intervju nr 2. Det är sjukt svårt att säga hur det gick. Jag har inte alla kvalifikationer som de kräver men det måste ha funnits något som de ändå gillade (förutom min förra kollega som pratat lite gott om mig) eftersom jag trots allt kom på intervju. Men gaah! Det är två personer som går vidare och det får jag svar på i nästa vecka. Och gubben från igår har jag lovat att lämna besked idag. Scheisse. 

    Tänker i tankar som att jag ska ta i så jag KRÄKS och se om han nappar. Och sen om jag får det här och (kanske) även det andra, ja - vad gör jag då?! Jag vill ju HELST ha dagens jobb. Fast anställning. En byrå med fler kunder och nya lärdomar. 

    I-landsproblem och angenäma sådana. Jag vet. 

    Hörni. Solen skiner och det är faktiskt sommar. Ett par dagar till. Solig

     

  • Gladabarnensmamma

    Jadu Snarko - man undrar precis hur sjutton han tänkte. Jag som just varit hemma med ungarna en hel vecka (feber & dagmamman som blev sjuk) - kan säga att jag blir inte lite sur när jag börjar fundera på varför det bara är mamman som ska ställa in planerna titt som tätt. I helgen har jag dessutom blivit inbjuden att presentera på ngn sorts investerings-grupp och var på håret att säga nej eftersom _pappan_ är rockstar och repar hela dagen. Istället får bonusdottern komma hit ett par timmar och passa - men ni vet hur det är, en ovan barnvakt utan rutiner blir nästan bara mer jobb (Felix går i svenska skolan på lördagar så det blir skjutsning & annan logistik som faller på mina axlar ändå eftersom pappan är rockstjärna 6 mil bort i hela 12 timmar).

    Ang. jobbet - vilken sits! Jag tycker du tar ett rejält anspråk och garderar dig med ett par veckors uppsägningstid. Ska du starta eget företag och konsulta så borde du ha friheten att sluta när du vill (t.ex. när du fått drömjobbet typ om ett par veckor!).

  • Gladabarnensmamma

    kan inflika med en liten kul en: i söndags var det mors dag här och jag tog med Elliot till affären för att köpa en morsdags-tårta. Men... han hörde fel och letade förbryllat efter en "mustasch-tårta"!

Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~