• Förälskad

    Alla vi som väntar på urval 2 och är reservplacerade. Högskolan.

    Då blev man reservplacerad och får leva på hoppet. Väntan känns som en evighet. Jag hamnade på reservplats 16 i en urvalsgrupp med många intag. Jag ber till gudarna att 16 personer tackar nej. Jag har sökt sjuksköterska i Högskolan Dalarna. Det är en poppis utbildning och jag tror inte det blir många platser över *suck*, men man vet aldrig.


    Vad har ni sökt och vilken reservplats fick ni? Jag håller tummarna för oss!!

  • Svar på tråden Alla vi som väntar på urval 2 och är reservplacerade. Högskolan.
  • Linris

    Hejhej! Även jag står som reserv. Sökte barnmorskeprogrammet lite på skoj då jag vet att mina chanser att komma in är små. Jag har inte jobbat så länge och skolan som jag sökt till gör urval efter arbetslivserfarenhet. Så nu står jag som reserv 155 och antalet platser är 32!

    Menmen, ny sökning till hösten igen =)

  • Angels
    Förälskad skrev 2010-12-10 11:24:03 följande:
    Angels: Hur är du reservplacerad då?
    Högt, men under har skett förr. :) Därför jag inte tror jag kommer in i andra urvalet heller, men kanske om någon senare hoppar av.
    Förälskad skrev 2010-12-10 11:23:18 följande:
    Men, va bra! Jag tänker göra så. Kontakta hon som är ansvarig och visa mitt intresse om jag inte kommer in. Hade jag fått välja hade jag hellre studerat på skolan men nu är det väldigt mycket distansutb. Till hösten har man större möjligheter att komma in på skola.
    Jag ska skriva högskoleprovet till våren hade jag tänkt.
    Jag skrev högskoleprovet i höstas och var jättenervös. Var egentligen inte svårt, men den tajta tiden gjorde att jag gjorde slarvfel, allra helst på läsförståelsen. Skit rent ut sagt, men gör man det fler gånger, så går det nog bättre och bättre i och med att man lär sig pressen. Man kan även göra övningsprov på studera.nu (tidigare prov) och det tror jag man tjänar en hel del på.

    Lycka till!
  • maar

    Hej!
    Jag har sökt sjuksköterska och är också reserv... Jag vill inget hellre än att komma in och är jätte nervös inför antagningsbesked 2...  Mitt största hopp är att komma in på mitt andrahandsval (eftersom att förstahandsvalet ser ganska hopplöst ut...). Såhär ser det ut för mig i nuläget:

    1.
    B1 (urvalsgrupp 1): Res 366, Ant 50
    B11 (urvalsgrupp 2): Res 80, Ant 14

    2.
    B1: Res 57, Ant 19
    B11: Res 9, Ant 7

    3.
    B1: Res 106, Ant 52
    B11: Res 17, Ant 19

    Tror ni att jag överhuvudtaget har någon chans? Önskar er alla lycka till.
     

  • Förälskad
    maar skrev 2010-12-10 13:07:32 följande:
    Hej!
    Jag har sökt sjuksköterska och är också reserv... Jag vill inget hellre än att komma in och är jätte nervös inför antagningsbesked 2...  Mitt största hopp är att komma in på mitt andrahandsval (eftersom att förstahandsvalet ser ganska hopplöst ut...). Såhär ser det ut för mig i nuläget:

    1.
    B1 (urvalsgrupp 1): Res 366, Ant 50
    B11 (urvalsgrupp 2): Res 80, Ant 14

    2.
    B1: Res 57, Ant 19
    B11: Res 9, Ant 7

    3.
    B1: Res 106, Ant 52
    B11: Res 17, Ant 19

    Tror ni att jag överhuvudtaget har någon chans? Önskar er alla lycka till.
     
    Kul att du också har sökt sjuksköterska. Vilka skolor har du sökt? Jag är sämre än dig tror jag på det där med intag Skrattande
  • Förälskad

    Jag får känslan av att sjuksköterska är väldigt poppis och att det är tufft att ta sig in.

  • angeni

    idag fick jag hem papper från umeå universitet. Kändes läskigt att få hem. Där står det att om jag bestämmer mig för att tacka nej eller kommer in på något annat så ska jag ringa till universitetet.

    Hoppas dagarna fram till urval 2 går fort nu..

  • Förälskad
    angeni skrev 2010-12-10 17:30:05 följande:
    idag fick jag hem papper från umeå universitet. Kändes läskigt att få hem. Där står det att om jag bestämmer mig för att tacka nej eller kommer in på något annat så ska jag ringa till universitetet.

    Hoppas dagarna fram till urval 2 går fort nu..
    Man kan väl få vänta fram tills den 28-29 december va? Det är ju en evighet.
  • Förälskad

    Man blir lite less på sig själv att man inte sökte flera orter. Jag hade kommit in på minst tre nu när jag kikar på VHS hemsida. Men jag tänker såklart mycket på familjen också. Fast man hade kunnat pendla kanske?!
    Nåja, det är lätt att vara efterklok.

    Här kan ni kika på statistiken:

    http://www.vhs.se/sv/Statistik1/

  • angeni

    En dag närmare att få veta. Men dagarna får så förbannat segt.... Hoppas hoppas att vi kommer in. Berätta bomben för släkten i fredags och nej de var inte positiva till att vi ska flytta till umeå kanske.. Aja den dagen den sorgen. Blir det umeå blir det att söka dit i första hand i höst istället så vi kan sälja huset först.

Svar på tråden Alla vi som väntar på urval 2 och är reservplacerade. Högskolan.