• Anonym (Skäms)

    Långa blygdläppar!

    Hej!

    De finns säker massor med trådar om detta ämne..

    Men är de nån som har problem med sina blygdläppar typ om ni cyklar & får sår & sånt?
    Och någon som har gjort operation? Kanske gått till en läkare/psykolog pga att ni mått dåligt
    & fått de på remiss eller liknande?

    Jag mår fruktansvärt dåligt över mina & visar mig ALDRIG för någon!
    Jag har två barn tillsammans med min sambo & visst har han sett dom, men jag visar dom aldrig frivilligt!
    Även om han säger att han älskar mig för den jag är osv.

    Och om ämnet dras upp & jag är i närheten, så vill jag sjunka under jorden, även om det inta handlar om just mig! Utan allmänt.. Man brukar snacka om att de liknar en kalkon osv... Jag skrattar med som alla andra.....
    Men egentligen blir jag skitledsen, får ännu sämre själförtroende osv....

    Hur har ni gått till väga? Vill gärna operera & de e den högsta önskan jag har. Men har inte råd till de & mår skitdåligt, så dåligt att jag inte ens vågar att prata med läkare eller vad man nu pratar om det.
    Tycker det är så fruktansvärt pinsamt.

    Och jag skäms ju inte bara över det, utan dom e ju ivägen, vid samlag, när man cyklar osv....

    Hjälp!!

  • Svar på tråden Långa blygdläppar!
  • SmultronKatt

    Men herregud *mina öron trillar av* Vilka sorts män skämtar om blygdläppar, detta har undgått mig helt! Jag vet att i gymnasiet var det lite fula gliringar från både killar och tjejer men det tycker jag att man lämnar bakom sig efter (åtminstone!) gymnasiet. Snälla kvinnor öppna munnen och berätta för de som kan något om underliv, sexualitet och sociala fobier (vilket jag tycker det låter som).

    Jag blir helt förvånad när jag ser vad ni skriver och det är för jävligt att NI skäms när det är infantila vuxna som borde uppfostras! om ni träffar en dålig gynekolog som inte tar eran uppfattning  på allvar så kan ni skriva av dem som oproffesionella. Visst är det så att vi "inte stympar kvinnor i Sverige" Men å andra sidan så är det inte särskilt empatiskt att inte lyssna på hur någon känner.

    Det är er uppfattning i hur ni känner som är det väsentliga, inte vad andra tycker att ni borde känna.

  • Mostern

    Mitt ex och jag försökte förgäves hitta mina inre blygdläppar.
    Inte för att det var ett så stort problem, men i alla fall.

    Han tyckte dock att det var skitsexigt och eggande med sådana som hängde utanför ordentligt!

    Och det lär ju absolut finnas fler som tycker så.

  • Anonym (gjort det)
    Mostern skrev 2011-03-24 11:22:16 följande:
    Mitt ex och jag försökte förgäves hitta mina inre blygdläppar.
    Inte för att det var ett så stort problem, men i alla fall.

    Han tyckte dock att det var skitsexigt och eggande med sådana som hängde utanför ordentligt!

    Och det lär ju absolut finnas fler som tycker så.
    va menar du? har du inga eller?

    ts- jag tycker de skulle varit gratis med min andra op eftersom resultatet int blev som det skulle.

    jag gjorde vaket tillstånd och sprutorna man fick där gjorde fruktansvärt ont,men man kan bli sövd om man känner för de,ingreppet tar ju bara 15min så jag tyckte sövning va onödigt.
  • Mostern
    Anonym (gjort det) skrev 2011-03-24 11:31:06 följande:
    va menar du? har du inga eller?

    ts- jag tycker de skulle varit gratis med min andra op eftersom resultatet int blev som det skulle.

    jag gjorde vaket tillstånd och sprutorna man fick där gjorde fruktansvärt ont,men man kan bli sövd om man känner för de,ingreppet tar ju bara 15min så jag tyckte sövning va onödigt.
    Nej jag har liksom inte det! Inte hjälper det då att läsa i biologiboken och undra var de yttre och inre är, eftersom jag bara har ett par blygdläppar. Punkt.

    Men som sagt så är det ju inte ett stort problem...
  • Anonym

    Jag var tvungen att fråga min kille (via sms) om jag hade långa blygdläppar. Menar ni att de hänger ner eller, mina är liksom bulliga. Jag tycker inte om att raka mig helt bar för jag ser ut som en anknäbb. Det är liksom inget barbiesköte jag har Hur menar ni att de skaver? Fastnar de på sidan av underkläderna? Mina blygdläppar går liksom att dra ut., det är ju som överbliven hud, men de MÅSTE ju vara där annars hade slemhinnorna varit helt oskyddade ju. DET hade nog gjort ont.

  • Anonym (gjort det)
    Anonym skrev 2011-03-24 11:52:22 följande:
    Jag var tvungen att fråga min kille (via sms) om jag hade långa blygdläppar. Menar ni att de hänger ner eller, mina är liksom bulliga. Jag tycker inte om att raka mig helt bar för jag ser ut som en anknäbb. Det är liksom inget barbiesköte jag har Hur menar ni att de skaver? Fastnar de på sidan av underkläderna? Mina blygdläppar går liksom att dra ut., det är ju som överbliven hud, men de MÅSTE ju vara där annars hade slemhinnorna varit helt oskyddade ju. DET hade nog gjort ont.
    mostern har ju inga inre och hon lider inte va att de inte är sokyddat där nere.
    va svara din kille?
  • Anonym (Stora här med)

    Ojoj. Helt plötsligt så kände jag mig stenålders och väldigt konservativ (jag är 33). Har själv väldigt stora inre blygdläppar och det har alltid uppskattats utav männen som passerat i mitt liv och min sambo älskar dem - de är ju en del utav mig! Den här tråden fick mig att fundera på porren och hur den får oss att bedöma saker som normalt eller onormalt. Mycket av porren är ju stöpt i samma form och alldeles för många utav skådisarna ser likadana ut: opererade både här och där efter mer eller mindre samma modell. Det är fullkomligt normalt och vanligt att ha längre/större blygdläppar men det verkar ibland vara missad kunskap utav speciellt lite yngre människor som kanske har tittat för mycket på massproducerad porr. Tänk om man kunde få slå ett slag för porr med mer vanliga människor! 

    Den enda gången jag har haft problem med mina inre blygdläppar var när jag satte en ring i en av dem och ofta gick på spinning: det fungerade inte i längden då ringen liksom nyptes till och från och det gjorde jätteont! Men det problemet var enkelt att lösa genom att plocka bort ringen... Det var liksom inte värt det i längden.

  • Anonym
    Anonym (gjort det) skrev 2011-03-24 12:41:10 följande:
    mostern har ju inga inre och hon lider inte va att de inte är sokyddat där nere.
    va svara din kille?
    Jag var dum och förstod inte riktigt. Min kära , kära pojkvän menade att ni säkert menade INRE blygdläppar (och nej, sådan kan jag inte hitta, det är liksom små veck bredvid klitoris (Ja jag har tittat mig själv i spegeln Drömmer, pojkvännen hittade mig och skrattade lite, undrade varför jag inte hade släppt det där än)  Jag menade de yttre och de är liksom lite bulliga, men blygbenet är ganska rakt så jag tycker det ser lite konstigt ut men har egentligen aldrig tänkt mer på det.  och jag hittar inga inre så därför utgick jag från mig själv och trodde ni menade yttre, ja så outbildad jag är om den kvinnliga anatomin!

    Och utan yttre blygdläppar måste det väl göra ont!?Förvånad

    Förresten så frågade jag pojkvännen vad HAN tyckte om blygdläppar generellt och hans första erfaranhet av en kvinna *hans ord* var från en några år äldre tjej när han var 16 och HON hade ganska stora inre  blygdläppar. Vilket han förstås inte tyckte var konstigt utan, sexigt antar jag?

    Det öppnas en helt ny värld, jag är inte pryd eller så men ägnar inte större tanke åt andra kvinnors könsorgan. Däremot tittar jag ofta på andra kvinnors bröst och kan bli riktigt avundsjuk. Jag tycker jag har för stora bröstvårtor.

    Men om ni låter det växa vilt där nere skymmer det inte lite hur det ser ut? Det låter grymt jobbigt att få skav i på blomman, aj aj aj! Be om hjälp, det KAN ju inte vara "onormalt" om hälften av alla kvinnor har stora (inre) blygdläppar?
  • SilverLadyG

    Alla kvinnor ser inte ut som på porrfilm, med sina perfekta mus, perfekt rakade och perfekta i form. Du kanske borde söka upp en psykiater och gå till botten med det där. Oftast handlar det inte om en komplex men en rad komplexer som samverkar. Undvik sällskap där du mår dåligt. Skälv har jag väldigt stora bröstvåtor, enorma...tycker att många andra har finare än jag men jag älskar mig själv, som jag är, oavsett saker som kunde se bättre ut. Viktigast att älska sig själv som man är,. då mår man som bäst! Min man älskar mig som jag är och jag skäms aldrig framför honom om något samt älskar jag mig själv mer än någon annan!

  • UntilTheDark

    Vuxna män som sitter och skämtar och drygar sig över större inre blygdläppar? Förvånad Herregud.....inga jag skulle vilja umgås med iallafall.

Svar på tråden Långa blygdläppar!