• lvlaria

    kattungar Kön???

    Hej!
    Vi har  fyra små kattungar som nu är två veckor gammla.
    Nu är jag mycket nyfiken på vad var och en har för kön och jag har iaf konstaterat att tre måste vara av samma sort. eller? eftersom katten på den första bilden till vänster har längre mellanrum mellan anus och urinrör.   Annars tycker jag dom ser precis likadana ut. 

    Men nu är frågan vad är vad??? :/
    någon som  vet? :)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

  • Svar på tråden kattungar Kön???
  • Ruggugglan

    Förlåt, men TS har inte ens nämnt om det är huskatt eller inte. Har ni som hoppar på henne en aning PMS eller?

  • IceJossan
    Vill inte ha barn skrev 2011-05-25 18:47:32 följande:
    Nej, menar om du skulle plocka bort ett oönskat barn?

    Även katter genomgår  - tro det eller ej -  svåra och jobbiga förlossningar. Att bara avliva ungarna visar på ett dåligt omdöme och att du är ordenligt körd i huvudet. Ta det som det kommer och kastrera ungarna istället.
    nemo01 skulle aldrig någonsin ens tänka tanken på att avliva ungarna - vad har du fått det ifrån att hon skulle göra det?! Det handlar om att dessa ungar inte borde ha fått tillverkats över huvud taget eftersom det redan finns drygt 100 000 hemlösa katter i Sverige och dessa ungar riskerar att gå samma öde till mötes som dem eller tillverka egna ungar så att fler och fler och fler blir/förblir hemlösa tills de svälter eller fryser ihjäl. Du har möjligtvis aldrig tänkt på det ur det perspektivet?
  • Ruggugglan
    IceJossan skrev 2011-05-25 18:55:42 följande:
    nemo01 skulle aldrig någonsin ens tänka tanken på att avliva ungarna - vad har du fått det ifrån att hon skulle göra det?! Det handlar om att dessa ungar inte borde ha fått tillverkats över huvud taget eftersom det redan finns drygt 100 000 hemlösa katter i Sverige och dessa ungar riskerar att gå samma öde till mötes som dem eller tillverka egna ungar så att fler och fler och fler blir/förblir hemlösa tills de svälter eller fryser ihjäl. Du har möjligtvis aldrig tänkt på det ur det perspektivet?
    Men alla barn utan föräldrar då? Det kanske skulle vara stopp på barntillverkning bland alla arter eftersom detta är ett problem just bland alla arter?
  • nemo1
    Vill inte ha barn skrev 2011-05-25 18:47:32 följande:
    Nej, menar om du skulle plocka bort ett oönskat barn?

    Även katter genomgår  - tro det eller ej -  svåra och jobbiga förlossningar. Att bara avliva ungarna visar på ett dåligt omdöme och att du är ordenligt körd i huvudet. Ta det som det kommer och kastrera ungarna istället.
    Undrar vem som är körd i huvudet. Kattungarna som finns här hemma har jag räddat från avlivning.
  • IceJossan
    litenlitenliten skrev 2011-05-25 19:09:02 följande:
    Men alla barn utan föräldrar då? Det kanske skulle vara stopp på barntillverkning bland alla arter eftersom detta är ett problem just bland alla arter?

    Logiskt sätt så borde det faktiskt vara så. Idag är det ett enormt "överflöd" av barn, men ändå vill fruktansvärt få adoptera eftersom de prompt vill ha "egna barn av sitt eget kött och blod". Tyvärr. För baren lär ju inte bli mindre älskade bara för att de är adopterade? Då har man ju valt att älska ett barn som verkligen behöver ens kärlek, istället för att ignorera problemet med hemlösa barn och istället tillverka egna.


     


    Om jag ska skaffa barn i framtiden så vill jag antagilgen och förhoppningsvis adoptera, för jag ser ingen vits med att skapa ännu ett barn till ett överflödssamhälle, när det redan finns ett barn som lever i eller riskerar att hamna i missär. De barnen behöver oss.


     


    Så det är samma sak där, även om så många vägrar inse det. Det enda som skiljer är att det handlar olika arter.

  • Ruggugglan
    IceJossan skrev 2011-05-25 19:34:47 följande:

    Logiskt sätt så borde det faktiskt vara så. Idag är det ett enormt "överflöd" av barn, men ändå vill fruktansvärt få adoptera eftersom de prompt vill ha "egna barn av sitt eget kött och blod". Tyvärr. För baren lär ju inte bli mindre älskade bara för att de är adopterade? Då har man ju valt att älska ett barn som verkligen behöver ens kärlek, istället för att ignorera problemet med hemlösa barn och istället tillverka egna.


     


    Om jag ska skaffa barn i framtiden så vill jag antagilgen och förhoppningsvis adoptera, för jag ser ingen vits med att skapa ännu ett barn till ett överflödssamhälle, när det redan finns ett barn som lever i eller riskerar att hamna i missär. De barnen behöver oss.


     


    Så det är samma sak där, även om så många vägrar inse det. Det enda som skiljer är att det handlar olika arter.


    Det är mycket svårare att adoptera barn än få egna. Det är där problemet ligger.
  • IceJossan
    litenlitenliten skrev 2011-05-25 20:17:53 följande:
    Det är mycket svårare att adoptera barn än få egna. Det är där problemet ligger.

    Tyvärr är det så lätt att skaffa egna barn :(


     


    Tyvärr är det så lätt att låta bli att kastrera sin katt så att den blir dräktig och får ungar, istället för att man tar sig an ett gäng hemlösa kattungar eller en hel hemlös kattfamilj. För det är inte särskilt svårt att få göra när det finns 100 000 hemlösingar...

  • lvlaria
    nemo1 skrev 2011-05-25 14:14:42 följande:
    Se till att kastrera din katt nu. Vill du ha små söta kattungar så kan du få låna ett gäng av mig, 10 stycken som skulle avlivas!!!!! Usch vad trött jag är på denna huskattsavel!
    Kattmamman var en hemlös katt som flyttade hem till oss i höstas.. nu har hon fyra små kissebebisar som aldrig skulle avlivas! En stannar hos sin mamma och de andra har fått hem att komma till om 10 veckor :) så här är vi bara glada! och är det någon som vill bråka om huskattsavel och avlivning kan ni starta en egen tråd! för det var inte de jag bad om..

    Här ser ni de små godingarna 1 vecka gamla:)

  • nemo1

    Och varför kastrerades hon inte i höstas kan man ju fråga sig. Och självklart så avlivar man inte redan födda katter. Och ta på dig ansvaret fullt ut och vaccinera ungarna innan flytt.

Svar på tråden kattungar Kön???