• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Chokladälskaren
    micksaan skrev 2011-07-11 08:03:27 följande:
    Men 15 kg är ju inte mycket egentligen?? En graviditet väger ju 13 kg säger man. Jag gick upp 35 kg med dottern !! Där kan jag då säga att jag tänker inte gå upp lika mycket denna gång...
    Jo men då hade jag ung 10 kilos övervikt(har jag nu oxå) på inskrivningen och klassades som överviktig gravidObestämd. Gick inte upp mer än ett par kilo i början. Allting kom i slutet när jag började samla på mig en massa vätska. Gick nästan upp 1 kilo om dagen då.

    Då håller vi tummar och tår för att du håller dig under 35 kilos gränsen denna gången dåFlört.

    Jag kommer definitivt gå upp ung lika mycket som 35 kilo under denna graviditetFörvånad.

    Men jag förstår inte hur man kan gå upp om man inte äter nånting. Jag äter knappt ingenting. Varken mat eller sötsaker.
  • Stinis83

    Habanita, vad skönt att höra! Jag fortsätter hålla tummarna för dig.

    Chokladälskaren, så var jag också den förra graviditeten, men då kunde jag iaf äta. Det kan jag inte nu, så vikten är samma. Men några 21 kg tänker jag inte gå upp den här gången! :)

    Idag ska jag försöka köpa tester, måste få se igen :) Jag har t.o.m drömt om det inatt ;)

  • micksaan

    Jag hade också lite mer kilon på mig när jag blev gravid med dottern (vägde då 75 kg, är 168 cm dvs BMI på 26,6). 

    Idag väger jag 78 kg så jag har fortfarande 3 kg kvar sen förra graviditeten...(BMI 27,6). Så jag ska försöka hålla viktnedgången nere så bra jag kan. Ska se om jag inte får hjälp från MVCs håll, gå till dietist tidigt i graviditeten t.ex.  

  • den långa vägen
    HaBaNiTa skrev 2011-07-10 23:08:44 följande:
    Hej alla mina fina tjejer i denna tråd! Måste bara meddela att vi är på väg till gynakuten då jag började blöda för en stund sen :( är så jäkla ledsen och kan inte sluta grina!

    Åh nej.... Finns inga ord, tänker på er. Kram
  • den långa vägen
    HaBaNiTa skrev 2011-07-11 00:52:11 följande:
    Kom precis hem. Läkaren kunde inte säga om det var missfall eller inte då det är för tidigt att säga då jag är i v4+6 o man kan inte se fostret föränn man är i v6+ men jag blöder inte mer och slemhinnan är lika tjock som den ska vara i en normal graviditet. Så de tog hcg prov och jag ska få en tid för VUL i v6+3 och ett nytt hcg prov för att kolla om hormonerna har gått upp eller ner. Så det är bara o vänta :-/ blöder inte längre. Läkaren sa även att blödningen kan bero på alla hormoner som jag äter och den behöver inte komma från livmodern utan kan komma från livmoderhalsen eller slidan. Nu ska jag försöka sova puss på er

    Läste det andra inlägget innan det här...  Hoppas att det beror på hormonerna. Kram igen
  • faringe
    HaBaNiTa skrev 2011-07-10 23:08:44 följande:
    Hej alla mina fina tjejer i denna tråd! Måste bara meddela att vi är på väg till gynakuten då jag började blöda för en stund sen :( är så jäkla ledsen och kan inte sluta grina!

    å nej hoppas att det inte är ett MF! håller alla tummar
    styrkekram 
  • faringe

    måde så jäkla illa i morse så jag var tvungen att spy.fy va äckligt de är. nu när jag kom till jobbet såg jag att jag fått mörkbruna flytningar.blir så orolig hoppas inte att det är ett MF. nån mer som har det?

  • Lillis2012

    Är det nån som har nåt tips på hur man håller en graviditet hemlig om man spyr lite när som helst!?!

  • Wielkip

    Har bokat tid för inskrivning nu, redan pp fredag blev det :) är ju nästan i v.8 då! Ber sambon köpa med sig ett gravtest hem så jag kan försäkra mig om att det verkligen är på riktigt, kan fortfarande inte tro det!

  • Morkulla

    Fy sjutton vad jag mår illa!!!! 

    Det har varit mest på kvällarna, men nu på morgonen kom första kräkningen efter frukost...

    Bläääääää... Tips som lindrar?? 

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)