• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Wielkip
    Morkulla skrev 2011-07-11 10:53:05 följande:
    Fy sjutton vad jag mår illa!!!! 

    Det har varit mest på kvällarna, men nu på morgonen kom första kräkningen efter frukost...

    Bläääääää... Tips som lindrar?? 
    samma här, illamåendet kom som ett brev på posten idag! kväljdes av att öppna kylen, uuuh!
    Mitt enda (och bästa) tips är att ligga i soffan och låta pappan ha hand om allt som har med mat att göra Oskyldig
  • Wielkip

    annars funkar denna perfekta "gravidjuicen" för mig!
    www.vegetariskamatguiden.se/Vmg29/P4834lb.jpg

    innehåller tom. folsyra liksom, helt perfekt! :)

    Hur många här inne har käkat folsyretabletter sen innan graviditeten som det rekomenderas?
    Eftersom jag fick reda på det så sent (v6) har jag inte gjort det, är lite orolig att något kan ha gått fel pga. det, men försöker intala mig själv att bebisarna förr i tiden föddes friska utan folsyretabletter...

  • micksaan
    Wielkip skrev 2011-07-11 11:14:59 följande:
    annars funkar denna perfekta "gravidjuicen" för mig!
    www.vegetariskamatguiden.se/Vmg29/P4834lb.jpg

    innehåller tom. folsyra liksom, helt perfekt! :)

    Hur många här inne har käkat folsyretabletter sen innan graviditeten som det rekomenderas?
    Eftersom jag fick reda på det så sent (v6) har jag inte gjort det, är lite orolig att något kan ha gått fel pga. det, men försöker intala mig själv att bebisarna förr i tiden föddes friska utan folsyretabletter...
    Jag började äta MittVal Kvinna i slutet på maj då jag trodde vi skulle starta bebisverkstad först i juli. Men så slutade vi med minipillrena redan 5 juni, och så blev vi gravid på första försöket. Så har åtminstone ätit under hela gravidieten, men dom rekommenderar ju 1 må¨nad före. MEN med dottern som blev till på p-piller började jag med vitaminerna så fort vi plussade, tror vi hade gått 5 fulla veckor. Jag tror inte heller det borde vara någon fara att man inte ätit hela tiden.
  • HaBaNiTa

    Blöder ingenting idag och BM som ringde säger att om det vore missfall så skulle jag fortsätta blöda och ha ont. Men det har jag inte bara samma molvärk som innan. Har nu fått tid hos läkaren den 21 då blir det VUL och hcg blodprov. Håll tummarna för mig nu!!! Kram

  • Lillis2012

    Håller allt jag kan!! Skönt att det slutat blöda nu i alla fall! jag blödde vid min förra graviditet och resultatet är 5 månader nu

  • Morkulla
    Wielkip skrev 2011-07-11 11:07:39 följande:
    samma här, illamåendet kom som ett brev på posten idag! kväljdes av att öppna kylen, uuuh!
    Mitt enda (och bästa) tips är att ligga i soffan och låta pappan ha hand om allt som har med mat att göra Oskyldig
    Haha, då skulle jag å junior bli utan mat, för gubben jobbar så tokiga tider och kommer hem seeent på kvällarna :(
  • Morkulla
    Wielkip skrev 2011-07-11 11:14:59 följande:
    Hur många här inne har käkat folsyretabletter sen innan graviditeten som det rekomenderas?
    Eftersom jag fick reda på det så sent (v6) har jag inte gjort det, är lite orolig att något kan ha gått fel pga. det, men försöker intala mig själv att bebisarna förr i tiden föddes friska utan folsyretabletter...
    Jag började äta innan var visste att jag var gravid! Tänkte vara ute i god tid, men det visade sig ändå att jag redan var med barn när jag börjat äta. 
  • Wielkip
    Morkulla skrev 2011-07-11 12:16:49 följande:
    Jag började äta innan var visste att jag var gravid! Tänkte vara ute i god tid, men det visade sig ändå att jag redan var med barn när jag börjat äta. 
    Jag antar att det finns att köpa på apoteket?
    Sambon ska köpa med sig efter jobbet, finns det olika "styrkor" och sånt, eller är det bara en?
    Såg på apotekets hemsida att det finns både kapsel, tablett och oral samt att man behöver recept för att beställa från nätet? Förvånad Är det samma i butik?
  • Morkulla
    Wielkip skrev 2011-07-11 12:29:15 följande:
    Jag antar att det finns att köpa på apoteket?
    Sambon ska köpa med sig efter jobbet, finns det olika "styrkor" och sånt, eller är det bara en?
    Såg på apotekets hemsida att det finns både kapsel, tablett och oral samt att man behöver recept för att beställa från nätet? Förvånad Är det samma i butik?
    Det fanns bara en sort på mitt apotek iaf. Det stod vid dom andra vitaminerna. Dom är receptfria. Tror inte det spelar nån roll om det är kapsel eller tablett. :)
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)