• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Ponja
    Wielkip skrev 2011-07-11 14:00:41 följande:
    Jag tror jag är i v. 6+0 idag, men är inte helt säker, tänkte boka tid för VUL till när jag går in i v.8+0 på mötet på fredag!
    Vad gör man på ett VUL, och hur tidigt får man göra det??
  • Wielkip
    Ponja skrev 2011-07-11 14:35:58 följande:
    Vad gör man på ett VUL, och hur tidigt får man göra det??
    kollar på bebisen? haha
    vaginalt ultraljud, vet ej hur tidigt man får göra det, men tror inte man kan se något innan vecka 5-6.
  • Ponja
    Wielkip skrev 2011-07-11 14:45:23 följande:
    kollar på bebisen? haha
    vaginalt ultraljud, vet ej hur tidigt man får göra det, men tror inte man kan se något innan vecka 5-6.
    Haha jan man göra det så tidigt?
    Får man göra det om man vill, eller måste det vara något särskilt för att få kolla?
  • Wielkip

    Om man vill göra det så får man. Jag vill för att jag är orolig att alkoholen jag druckit under semestern ska ha påverkat något, visste som sagt inte om det fören i lördags o nu är jag i v.7

  • Ponja
    Wielkip skrev 2011-07-11 15:08:05 följande:
    Om man vill göra det så får man. Jag vill för att jag är orolig att alkoholen jag druckit under semestern ska ha påverkat något, visste som sagt inte om det fören i lördags o nu är jag i v.7
    Okej fy vad jobbigt. Men det är ju så väldigt många som dricker i början, så jag tror absolut inte det är något att oroa sig för. Även om jag såklart förstår att man gör det.
    Vad kan dem se så tidigt??
  • Wielkip

    Nä jag vet, man sitter ju inte ihop via moderkakan än vid tidpunkten för mitt sista glas vin, men vill ändå kolla upp så den åtminstone lever. Det man kan se är ifall hjärtat slår eller ej, samt hur stor den är o därmed avgöra vilken vecka man är i.

  • Stinis83

    Jag var på Apoteket idag för att köpa folsyratabletter men glömde helt bort det och kom hem med ett digitalt och ett vanligt CB istället ;) Det digitala sa "Gravid 3+" :D Och det borde stämma med v 5+2 som jag är i. Glömde ringa bm idag...

    Jag är så yr och helt slut idag, och har ingen som helst aptit. Nu är det lite bättre dock med yrsel och så. Nästa gång jag ska gå på toa ska jag ta det vanliga CB't. Men shit alltså, att se ett digitalt "Gravid" var underbart! Jag började tro att jag inbillade mig :)

  • Chokladälskaren
    Stinis83 skrev 2011-07-11 15:41:15 följande:
    Jag var på Apoteket idag för att köpa folsyratabletter men glömde helt bort det och kom hem med ett digitalt och ett vanligt CB istället ;) Det digitala sa "Gravid 3+" :D Och det borde stämma med v 5+2 som jag är i. Glömde ringa bm idag...

    Jag är så yr och helt slut idag, och har ingen som helst aptit. Nu är det lite bättre dock med yrsel och så. Nästa gång jag ska gå på toa ska jag ta det vanliga CB't. Men shit alltså, att se ett digitalt "Gravid" var underbart! Jag började tro att jag inbillade mig :)
    Åhh vad underbart och kul att få det verkligen bekräftat på det viset att man är gravid.). Jag vågar inte köpa ett digitalt test för jag tror bara att jag har inbillat mig alltihop och att det kommer att stå istället "ej gravid". Men jag vet ju egentligen att det inte skulle visa det men oron finns ändå därTungan ute
  • supertrouper
    HaBaNiTa skrev 2011-07-11 11:20:59 följande:
    Blöder ingenting idag och BM som ringde säger att om det vore missfall så skulle jag fortsätta blöda och ha ont. Men det har jag inte bara samma molvärk som innan. Har nu fått tid hos läkaren den 21 då blir det VUL och hcg blodprov. Håll tummarna för mig nu!!! Kram
    Vad bra! Det ska nog ordna sig! Det var nog bara en känslig livmodertapp eller slemhinna du råkade ut för!
    Håller tummarna för att du ska få se ett starkt fint hjärtslag den 21:a!

    Själv ska jag på MVH-läkarbesök och förhoppningsvis VUL den 19.e men de har varnat för att det kan vara för tidigt att se registrera något hjärtslag då, men jag reser 2.5v utomlands dagen efter så vill inte vänta till efter.
  • Stinis83

    Våga ta ett digitalt, det är fantastiskt :) Jag tog det vanliga nyss, och det var superstarkt! Wiiiieee! :D

    Måste fråga, är det nån mer som är på ovanligt dåligt humör? Jag är som värsta monstret, och det är så hemskt att vara medveten om det men inte kunna hindra det... Förra graviditeten kunde ja åtminstone tygla mina utbrott mot sambon, men nu tycker jag synd om honom... Kan det vara extra mycket hormoner eftersom det vanliga CB testet var så otroligt starkt? :S

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)