• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • faceprimer
    kimzeiy skrev 2011-07-21 14:22:32 följande:
    Japps har fått tabletter med mig hem för att få ut allt det var två som jag trodde (tvillingar) men jag känner mig positiv det blir nästa gång istället var arg och ledsen igår men idag känner jag mig stark för jag vet att för mig är ingenting omöljligt... Tack för det fina stödet
    åh vad tråkigt att höra att det blev såhär :(
    men jag skickar massvis med kramar och håller tummarna för att det SKA ta sig nästa gång och bli friskt :)
    härligt att höra att du fortfarande är positiv, så stark du är!. men somsagt, det ska ta sig nästa gång och då ska de bli minst ett friskt barn kramar till dig ta hand om dig
  • faceprimer
    fyrvaktaren skrev 2011-07-21 14:45:07 följande:
    Jag går också in i vecka sju idag. Första graviditeten och kräktes första gången igår. Så trevligt så... Obestämd Hoppas du slipper det den här gången!
    Jag är också i v. 7 idag. Låter ingen höjdare att kräkas, hoppas jag slipper det. Min mamma hade inga problem alls med illamående så man kan ju hoppas att de är genetiskt :P hehe.
    kan dock känna illamående på eftermiddagarna och kvällarna men aldrig så jag spytt.
  • TheCoopers

    Någon annan som är sugen på salt ?

    Jag har inget sötsug alls och egentligen ingen aptit men jag trycker gärna ner lite salta cashew nötter


    I'm the me I choose to be ...
  • BebisVagga
    TheCoopers skrev 2011-07-21 14:56:13 följande:
    Någon annan som är sugen på salt ?

    Jag har inget sötsug alls och egentligen ingen aptit men jag trycker gärna ner lite salta cashew nötter
    JAAG... helt galet.. fläsksvålar mmmm kan äta massor..

    förra grav var det ost
  • faceprimer
    TheCoopers skrev 2011-07-21 14:56:13 följande:
    Någon annan som är sugen på salt ?

    Jag har inget sötsug alls och egentligen ingen aptit men jag trycker gärna ner lite salta cashew nötter
    jag med! haha, jag har aldrig varit så förtjust i salt, varken salt godis eller salt överhuvudtaget.
    men när jag var och handlade köpte jag en liiiten påse med "Jättesur" som dom heter karamellerna.
    choklad och vanligt godis som jag i vanliga fall är svag för har jag inget sug efter utan det är isåfall salt godis man kan suga på.
    Cashew nötter skulle du inte nämnt, ååå vad jag blev sugen på det nu. Såå gott det skulle vara
  • Chokladälskaren

    Idag så vaknade jag av att jag var så hungrig så att jag nästan mådde illa. Gjorde äggmackor(är ju bra med mycket protein ) men sen herregud vad jag mådde illa efteråt. Inte så att man behöver kräkas men man känner sig olustig i hela magen. Sov självklart ett par timmar efter det(känner mig så trött om dagarna) och sen var det dags att fixa lite lunch. Var jättehungrig men sen efteråt så blev jag direkt gasig och mår nu lite smått illa. Undrar hur länge detta ska hålla på egentligen?Obestämd
    Jag kan inte vara uppe i längre stunder förrän jag blir så trött så att jag måste gå och lägga mig igen för att sova MINST i två timmar iaf och sen kan jag inte äta normalt hellerRynkar på näsan

  • TheCoopers
    faceprimer skrev 2011-07-21 15:00:36 följande:
    jag med! haha, jag har aldrig varit så förtjust i salt, varken salt godis eller salt överhuvudtaget.
    men när jag var och handlade köpte jag en liiiten påse med "Jättesur" som dom heter karamellerna.
    choklad och vanligt godis som jag i vanliga fall är svag för har jag inget sug efter utan det är isåfall salt godis man kan suga på.
    Cashew nötter skulle du inte nämnt, ååå vad jag blev sugen på det nu. Såå gott det skulle vara
    hahahah vad roligt det är ! Med mina andra graviditeter var jag hungrig konstant , illamående och sötsugen . Den här rackaren är helt annrolunda ...

    ÄN så länge iallafall ...
    I'm the me I choose to be ...
  • Chokladälskaren
    TheCoopers skrev 2011-07-21 14:56:13 följande:
    Någon annan som är sugen på salt ?

    Jag har inget sötsug alls och egentligen ingen aptit men jag trycker gärna ner lite salta cashew nötter
    "räcker upp handen". JAG! JAG! JAG! Brukar inte annars vara så förtjust i salta grejer, men nu får det gärna vara jordnötsringar, popcorn och salta jordnötterGlad
  • TheCoopers
    Chokladälskaren skrev 2011-07-21 15:07:22 följande:
    "räcker upp handen". JAG! JAG! JAG! Brukar inte annars vara så förtjust i salta grejer, men nu får det gärna vara jordnötsringar, popcorn och salta jordnötterGlad
    hahah jo för du är väl egentligen en chokladälskare ?
    I'm the me I choose to be ...
  • Chokladälskaren
    TheCoopers skrev 2011-07-21 15:13:13 följande:
    hahah jo för du är väl egentligen en chokladälskare ?
    Det kan du ge dig på att jag ärSkrattande. Nä men egentligen så älskar jag choklad precis så som mitt alias avslöjar, men nu har jag absolut inget sug över det, utan känner mig bara äcklad över all choklad som ligger på hyllorna i affären. Vilket är iof bra men jag tror ju inte att jordnötsringar är så mycket nyttigare hellerTungan ute
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)