• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Kalksten

    på de där kinesiska kalendrarna ska man  ju kolla efter vilken ålder mamman är och då är frågan hur man räknar om jag var 26 år då befruktning skedde men jag fyller ju 27 i september...räknas jag då som 26 elelr 27??? =D

  • LadyA01

    Kalksten: här på familjeliv finns den under gravidverktyg, så skriver du i ditt födelsedatum och datum för befruktning. :)

  • LadyA01

    Lyckobebisen: japp, planerar göra både baking soda o rödkålstestet! :) får nog bli på lördag testen görs, om man ska ha morgonurin... Inte riktigt tid att fibbla innan jobbet. :)

  • Morkulla
    Kalksten skrev 2011-08-21 10:07:06 följande:
    på de där kinesiska kalendrarna ska man  ju kolla efter vilken ålder mamman är och då är frågan hur man räknar om jag var 26 år då befruktning skedde men jag fyller ju 27 i september...räknas jag då som 26 elelr 27??? =D
    Din ålder vid befruktniongen, tyckte jag det stod..

    På den ena kan jag inte ens kolla, för mammans ålder gick bara till 31 och jag är 34 Obestämd Men fick flicka på 2 av dom, vilket jag tror stämmer
    ♥ BF 13 mars 2012 ♥
  • LadyA01

    Fick flicka på familjeliv+blimamma, men pojke på mammasidan. :) ser riktigt fram emot Att testa rödkål o baking soda på lördag, 11+1. :)

  • Kalksten

    ok! =)

    Då blev det flicka på två utav 3 kinesiskakalendrar. Spännande och se vad de är för en liten krabat som ploppar ut i slutet av mars! =)

  • kolapapper
    Jeanette28 skrev 2011-08-20 15:33:31 följande:
    Ar det nagon som redan borjat ga upp i vikt?
    Jag tycker det ar sa konstigt for ena dagen nar jag staller mig pa vagen sa har jag gatt upp ett par kg, sen ner ett par nagra dagar senare. Vet att det kan bero pa vad jag atit/gatt pa toaletten etc.

    Har i USA sa har dem en "viktoknings-chart" som man ska folja. Har man det i Sverige ocksa?
    Tycker viktokning ska vara valdigt personligt, alla ar ju olika. Sa lange man ater nyttigt sa borde det ju inte spela nagon roll.

    Detta ar min forsta. Nar borjade ni andra ga upp i vikt med era forsta graviditeter?
    jag har gått från 59 till 63 (174 lång) på 10 veckor, jag är låååångt över alla kurvor men jag orkar inte bry mig...
  • imsevimse

    Kikar in här  Är i v 9 och beräknad till 26e mars. Har dock ett vul på onsdag pga oro och inga symtom på graviditet. Men jag hoppas att min känsla och oro är obefogad. (Har fått ett ma tidigare så oroar snart ihjäl mig)
     

  • faceprimer

    har läst att några skrivit om det innan.. Sex/Orgasm.
    jag får fått såån ökad sexlust vilket har resulterat i lite extra mys denna helg :P
    Nu har jag dock fått ont i svanken, fick det igår kväll efter orgasm och har det även idag efter vi hade lite mys. Det gör inte på något sätt ont under själva sexakten utan det är efteråt efter orgasm.
    De kan väl inte vara någon fara om man får ont i svanken eller magen vid orgasm? antar att det är sammandragningar i livmodern som orsakar detta? Har aldrig haft någon blödning eller minsta antydan till blödning så vi har "kört på" som vanligt så att säga...
    Men lite orolig blir man ju ändå att det kan göra någon skada just eftersom jag får ont efteråt...

    Någon som varit med om samma eller vet om de kan vara nån fara?

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)