• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Morkulla
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-06 07:48:12 följande:
    Oj, ska du göra det så tidigt? Just nu ser det ut som jag slipper och jag hoppas det förblir så...
    Ja, skulle göra det nu och sedan i v.30. Min mamma hade grav.diabetes och jag har högt bmi, så jag ligger i riskzonen, men det gick bra och var inga konstigheter idag iaf :)
    ♥ BF 12 mars 2012 ♥
  • Ponja

    Stinis: Jag hoppas verkligen det kommer lösa sig. Men måste kännas jobbigt att han vräker ur sig sådana saker nu av alla tillfällen. Han han någon som helst förklaring?? Han är inte arg för något så han beter sig så här bara för att "hämnas" eller liknande?
    Tänker på dig! {#emotions_dlg.flower}

  • faceprimer

    Ni som ska ha barnrum/barnkammare, när ska ni börja fixa med det?
    Vi har somsagt ett 3:e rum som ska bli barnrum, och jag ivll ju börja fixa NUU, men det känns för tidigt.
    Längtar efter man får inreda fint och verkligen göra de som ett barnrum, barnet kommer dock sova inne hos oss i vagga första tiden men sen komme de bli spjälsäng och sen får vi se när barnet kommer sova i eget rum...
    Men alla barnets saker kommer ju va i barnrummet.

    Och en annan sak, skötbord..
    Vart kommer ni ha det?
    Vi har världens minsta toalett, eller det var väl att ta i, men ingen plats för skötbord iallafall. Funderar att skaffa sån som man kan ha över badkaret.
    Annars om man har det i barnets rum, men behöver man inte tillgång till vatten? tänkte det blir ju lite jobbigt att springa fram och tillbaka från barnets rum till badrummet hela tiden...

    Hur ska ni göra, ni som hunnit fundera över det?            


    * I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • Quinny
    faceprimer skrev 2011-09-06 11:08:07 följande:
    Ni som ska ha barnrum/barnkammare, när ska ni börja fixa med det?
    Vi har somsagt ett 3:e rum som ska bli barnrum, och jag ivll ju börja fixa NUU, men det känns för tidigt.
    Längtar efter man får inreda fint och verkligen göra de som ett barnrum, barnet kommer dock sova inne hos oss i vagga första tiden men sen komme de bli spjälsäng och sen får vi se när barnet kommer sova i eget rum...
    Men alla barnets saker kommer ju va i barnrummet.

    Och en annan sak, skötbord..
    Vart kommer ni ha det?
    Vi har världens minsta toalett, eller det var väl att ta i, men ingen plats för skötbord iallafall. Funderar att skaffa sån som man kan ha över badkaret.
    Annars om man har det i barnets rum, men behöver man inte tillgång till vatten? tänkte det blir ju lite jobbigt att springa fram och tillbaka från barnets rum till badrummet hela tiden...

    Hur ska ni göra, ni som hunnit fundera över det?            

    Vi har skötbordet i vårat sovrum, funkar alldeles utmärkt. Man kan ju förbereda en skål med ljummet vatten och ha bredivd när det är dags att byta på den lille :) Om man inte vill använda våtservetter...
  • camamill

    Bor också nära er :) i Salem! Har valt Huddinge som förlossnings sjukhus ;)

  • Chetti
    faceprimer skrev 2011-09-06 11:08:07 följande:
    Ni som ska ha barnrum/barnkammare, när ska ni börja fixa med det?
    Vi har somsagt ett 3:e rum som ska bli barnrum, och jag ivll ju börja fixa NUU, men det känns för tidigt.
    Längtar efter man får inreda fint och verkligen göra de som ett barnrum, barnet kommer dock sova inne hos oss i vagga första tiden men sen komme de bli spjälsäng och sen får vi se när barnet kommer sova i eget rum...
    Men alla barnets saker kommer ju va i barnrummet.

    Och en annan sak, skötbord..
    Vart kommer ni ha det?
    Vi har världens minsta toalett, eller det var väl att ta i, men ingen plats för skötbord iallafall. Funderar att skaffa sån som man kan ha över badkaret.
    Annars om man har det i barnets rum, men behöver man inte tillgång till vatten? tänkte det blir ju lite jobbigt att springa fram och tillbaka från barnets rum till badrummet hela tiden...

    Hur ska ni göra, ni som hunnit fundera över det?            
    Vi kommer ha skötbordet eller skötbädden rättare sagt i badrummet ovanpå tvättmaskinen.

    Men man kan ha den i vilket rum som helst. Våtservetter funkar ju och har bebisen bara kissat är det ju lugnt.
    När bebisen bajsar däremot så kan det så kletigt och hamna överallt (Upp på ryggen, ned för benen) så oftast ducshade vi av rumpan då men då kan man ju ta barnet direkt till badkaret/duschen.
    blääääääääääää
  • Chetti
    camamill skrev 2011-09-06 11:30:54 följande:
    Bor också nära er :) i Salem! Har valt Huddinge som förlossnings sjukhus ;)
    Ok, vad kul med fler från söderförorterna. Skrattande

    Jag födde båda mina barn på Huddinge och är mycket nöjd. De var jättetrevliga, professionella och jag sak definitivt föda där igen (i mån av plats). Vekar som det kommer bli en hel del marsbebisar Baby
    blääääääääääää
  • loppan

    Pyret levde och vinkade så fint till oss! 5,3 cm ungefär och jag är fortfarande i vecka 12+0 :) Men jag fick ingen bild pga dålig skrivare...och fick knappt se den, det var typ "här är hjärtat och där rör den sig" och så var det färdigt, så har bokat privat UL på torsdag och då får vi både bild och dvd om vi önskar :), lääängtar!

  • Niiicole
    loppan skrev 2011-09-06 11:49:32 följande:
    Pyret levde och vinkade så fint till oss! 5,3 cm ungefär och jag är fortfarande i vecka 12+0 :) Men jag fick ingen bild pga dålig skrivare...och fick knappt se den, det var typ "här är hjärtat och där rör den sig" och så var det färdigt, så har bokat privat UL på torsdag och då får vi både bild och dvd om vi önskar :), lääängtar!
    Mysigt. Jag funderar också på att kanske ta ett privat, vet inte om jag kommer kunna hålla mig i 6 veckor till RUL. 
  • Carla82

    Ska också göra glukosbelastning nästa vecka...hur ska det gå med illamående?. Tydligen rutin på det sjukhuset jag går till. Mina värden är bra och har inga riskfaktorer förutom möjligtvis vikten. Jaja, känner mig rätt lugn iom att mitt basvärde tom är på gränsen lågt. Samma sak med sonen och kurvan gick bra. Det är egentligen bara illamåendet som oroar mig...förra gången mådde jag inte så bra. 

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)