• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • LadyA01

    Och vad jag menade med inlägget är att man behöver inte vara rädd för att gå upp lite i vikt, det är ju en hel del som kroppen ska bära!

  • Chetti
    Mynnejeny skrev 2011-11-03 21:15:59 följande:
    Ni kunniga här inne som har så bra koll på det här med havandeskapspenning Glad Vet ni om man kan ansöka och få beviljat, men sedan ändå inte ta ut den, utan fortsätta jobba istället, eller eventuellt skjuta upp den och jobba ett tag till? Alltså bara ta ut kanske en månad fast man fått beviljat hela tiden?
    Du får nog fråga FK om det tror jag. Man bör ju kunna skjuta upp den om man känner att man orkar jobba längre än man trodde. Men hur det fungerar vet jag inte.
    Jag skulle ringt och frågat FK för att få rätt svar
    blääääääääääää
  • Chetti
    Ponja skrev 2011-11-04 17:02:40 följande:
    Hur mycket har ni alla gått upp? Jag har bara gått upp 2 kilo.. Hur konstigt det än låter så tycker jag det känns lite tråkigt :)
    3-4 kg och nu vill jag stå still resten av gravidteten men det är ju ganska omöjligt. Väger nu vad jag vägde precis innan jag fick mina barn, inte kul!

    När lillen är ute blir det andra bullar, långpromenader och knäckebröd Glad
    blääääääääääää
  • Chokladälskaren

    Imorgon bär det av till Gekås(Ullared) och då ska det shoppas till bebisen även samt en del julklappar och annat smått och gottSkrattande

  • Chetti

    Chefen kunde inte omplacera mig så nu kan jag söka gravidtetspenning. Och om FK beviljar mig det så jobbar jag min sista dag 1/2-2012. Ca 3 månader kvar på jobb. Längtar...


    blääääääääääää
  • mermaid

    Pust... Väcktes tio i sex för andra morgonen i rad, av en som bökar på utsidan och en som bökar på insidan. Funderar på om pyret övar på att slå volter eller nåt...

    Vad gäller vikt så har jag gått upp 4 kg hittills av graviditet + 2 precis i början av sommaren då jag började äta kolhydrater igen efter några månaders LCHF. Men sen inskrivningen 4 kg.
    Var dock nere på min lägsta vikt sen gymnasiet innan sommaren (förutom dippen efter dottern) plus att jag förra graviditeten gick upp 10 kg, men ner 23 kg, så det ska nog gå bra!

    Chetti: vad skönt för dig! Jag kommer nog jobba februari ut. (men jag har inget fysiskt ansträngande jobb)

    Ang när man byter vecka: sjukvården här räknar att man är "klar" efter 40 fullgångna veckor. Alltså i 39+6. Så är förlossningen är beräknad en onsdag är man i X+6 på onsdagar och ny vecka på torsdagar. Så dagen efter BF går man in i fyrtioförsta veckan: 40+0
    Men de appar jag har sätter ny vecka på onsdagar. Trots att det är mina veckors sista dag. Inte första...

    Chokladälskaren: hoppas att du hittar mycket fint där!

  • Nikis
    kristinka skrev 2011-11-04 19:46:12 följande:
    Lokesmami- kan vara att olika appar räknar en dag olika ... Har för mig att det disskuterats tidigare ...
    Okej jag har ingen app, jag kollarhär på fl :) Men då fortsätter jag att tro att mitt är rätt :P hehe När har du bf?
  • k girl
    Ponja skrev 2011-11-04 17:02:40 följande:
    Hur mycket har ni alla gått upp? Jag har bara gått upp 2 kilo.. Hur konstigt det än låter så tycker jag det känns lite tråkigt :)

    Jag har bara gått upp ett kilo. Och jag förstår din känsla. Samtidigt gick jag upp sexton kilo med sonen, det mesta var vatten, och det var sjukt jobbigt - så jag är glad så länge jag får behålla vikten hyfsat.
  • jempalainen
    Chetti skrev 2011-11-04 23:54:26 följande:
    Chefen kunde inte omplacera mig så nu kan jag söka gravidtetspenning. Och om FK beviljar mig det så jobbar jag min sista dag 1/2-2012. Ca 3 månader kvar på jobb. Längtar...
    Grattis!!! Vad skönt och hoppas det går igenom!! :) Jag har fått frågan hur länge jag ska jobba då de håller på att anställa en person och hon behöver ju veta också med uppsägningstid o så...känns pressande men jag har ju ingen aning. Men jag söker havandeskapspenning från samma datum som dig och hoppas på det! 
    Har redan ont nu o blir trött pga jobb så jag kan tänka mig att jag är redo då!
    Hoppas bara att de beviljar det! Annars får man väl hitta på något annat o sjukskriva sig eller nåt...det får lösa sig! :) men bra nyheter och gud vilken kort tid!! o så jul emellan med ledighet:) kram på dig!Hjärta 
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)