• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Tirem
    gröna L skrev 2012-08-27 12:17:56 följande:
    Blöjfodralet består av två tygstycken som är ungefär 35x27 som jag vändsydde ihop. Sydde fast kardborre och tygremsa med kardborrens andra del. Sen vek jag in 11 cm på varje sida och sydde fast! Done!



    Försökte mig på ditt fodral och det gick sådär... Jag gjorde säkert fel men om tyget är 35 cm långt och jag ska vika in 2 st flikar (för att göra facken) ca 11 cm långa så blir det helfel. Varje ficka behöver 11 x 2 cm samt ca 10 cm mellan sig för att man ska kunna fälla ihop blöjfodralet. Med andra ord hade jag behövt minst 54 cm långt tyg för att få det att fungera, vad gör jag för fel??? HJÄLP!


  • Ja82

    Men 11x2 + 10 är väl 32?

    Jag sydde också ett fodral häromkvällen efter att ha hittat inspiration här i tråden, är supernöjd!

  • trz

    Gussilago : du kan ju lägga upp bilder från telefonen på en blogg/bilddagboken eller något annat och länka? :)

  • Ja82

    Förlåt, jag slarvläste ditt inlägg..

    Jag måttade inte med band utan med ett paket våtservetter när jag sydde förresten.

  • Eliv
    trz skrev 2012-08-30 21:20:46 följande:
    Idag började jag fläta en matta till dottern blivande rum. Någon som gjort det?
    Åh det låter skoj, du får gärna lägga upp någon bild på det sen...
  • trz

    Men jag måste komma en bit först så man ser något - skulle det stå innan jag kom åt skickaknappen

  • Tirem
    Ja82 skrev 2012-08-30 21:17:37 följande:
    Men 11x2 + 10 är väl 32?

    Jag sydde också ett fodral häromkvällen efter att ha hittat inspiration här i tråden, är supernöjd!



    Ska vara 2 st fack 1 för 4 st blöjor och 1 för vårservettet.


Svar på tråden Syjunta för gravida!