• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (e)
    Anonym skrev 2011-09-01 11:10:56 följande:
    Hej!

    Jag dejtar inte och söker inte heller partner men tyckte tråden var väldigt intressant eftersom jag tidigare var vilsen i dejtingdjungeln själv. Försökte genom många sidor; match.com, happypancake, mötesplatsen och diverse andra ställen men inget direkt napp någonstans. De som var intresserade var inget för mig och de jag var intresserad av var ute efter enbart en sak, och det var i alla fall inte förhållande, utan snarare sex...
    Jävla skit tänkte jag. Till slut, efter mycket om och men gav jag i alla fall upp. Och efter att ha tagit ett ca två-tre veckor långt break från dejtandet så hittade jag den rätte för mig - på jobbet!!! Hade träffat honom vid ett par tillfällen tidigare och sen föll bara allt så plats och nu sitter jag här...
    Nu har vi varit tillsammans i åtta månader och har nyligen påbörjat babyverkstan.

    Håll ut ni med och gräv inte ner er för att ni inte hittar "den rätte" på the world wide web...

    Åh vad härlgit med sådana historier! ja för jag känner mig mer deppig sedan jag gick med på mp än förut! då hade man iaf hopp om mänskligheten
    Synd bara att vi bara är fem på jobbet och ingen ledig och intressant.. 
  • Bellis797

    Kan bara hålla med, vilken härlig historia.
    Jag tycker bara att antingen så blir jag hooked men då är det ej besvarat alternativ tvärtom.. När ska man finna balansen..
    Exempel , var på dejt i måndags, jättetrevlig kille, så mycket gemensamt och så väldigt bra ut.. Drack vin och var ute flera timmar... Dagen efter så känner jag att , han vill jag se igen men typiskt så vill han gärna hänga med mig som vän.
    Veckan före det så var jag på en annan dejt, trevlig kille men inget för mig och då är han på som en igel och vill ses igen..

    Jag är väldigt självständig och behöver mycket egentid tränar mycket o sportintresserad.. en del om man mailar med dem kan tycka att man är lite pojk-flicka men träffar man mig så är jag inte det med kläder o smink etc..
    men har fått för mig att en del skräms av att man är för självständig.. vad vet jag?? 

  • Anonym (Vem nästa?)

    Jag har dejtat ett par stycken via sajter och har en del kontakt med dem men det har bara blivit en dejt per styck liksom. Främsta orsaken till att det inte blivit fler är tid. Småbarn och heltidsjobb kräver planering och det ska passa för båda. Men ingen av tjejerna ens nämner eller föreslår en ny dejt trots att de säger sig vilja träffas igen. Jag har föreslagit några tillfällen men det har inte funkat av olika skäl. Är det bara killen som "ska" ta initiativ till att ses igen? Eller är det ett sublimt sätt att tala om att de inte är intresserade egentligen? Varför har vi i så fall fortfarande mailkontakt flera ggr i veckan?

  • Anonym

    Ja, tänkte jag skulle sprida lite glädje bland er Det är som de säger, sluta leta efter kärleken så kommer den av sig själv... När man minst anar det!  Kan tillägga att jag inte hört mkt positivt om MP... Utan det är mest som jag skrev där; de som är intressanta är ute efter annat... Säkert så på många andra sidor också.

    Kan tillägga att min nuvarande blev ledig strax innan vi började träffas, så där hade jag lite tur!..., nu är vi väldigt lyckliga iallafall och jag önskar att ni allihopa snart hittar den rätte för er, även om det kanske inte är via internet.

  • etanol
    Anonym (Vem nästa?) skrev 2011-09-01 12:07:29 följande:
    Jag har dejtat ett par stycken via sajter och har en del kontakt med dem men det har bara blivit en dejt per styck liksom. Främsta orsaken till att det inte blivit fler är tid. Småbarn och heltidsjobb kräver planering och det ska passa för båda. Men ingen av tjejerna ens nämner eller föreslår en ny dejt trots att de säger sig vilja träffas igen. Jag har föreslagit några tillfällen men det har inte funkat av olika skäl. Är det bara killen som "ska" ta initiativ till att ses igen? Eller är det ett sublimt sätt att tala om att de inte är intresserade egentligen? Varför har vi i så fall fortfarande mailkontakt flera ggr i veckan?

    Be dom återkomma om tid när det passar, så har du lagt över bollen till dom istället.

    Vi är lite komplexa vi tjejer, ber om ursäkt för det
    Vad skulle hända om du gav tusan i att svara på mail under en tid? *undrar lite*
  • Anonym (Vem nästa?)
    etanol skrev 2011-09-01 12:15:22 följande:
    Be dom återkomma om tid när det passar, så har du lagt över bollen till dom istället.

    Vi är lite komplexa vi tjejer, ber om ursäkt för det
    Vad skulle hända om du gav tusan i att svara på mail under en tid? *undrar lite*
    Gjorde det med en. Efter ett par veckor utan kontakt drog jag iväg ett sms. "Men heeej, det var ett tag sedan man hörde av dig..." kom det till svar. Jag har inte skrivit något sedan dess. Antar att det bara är att leta vidare.
  • AnnaJosefine

    Hej där, (jag som skrev anonymt)... Man vet ju aldrig vad man får för reaktioner här inne
    Precis som Bellis747 skrev; antingen är de av olika anledningar inte något för mig, eller så är det tvärtom. Mer eller mindre.


    Bellis797 skrev 2011-09-01 11:53:59 följande:

    Jag är väldigt självständig och behöver mycket egentid tränar mycket o sportintresserad.. en del om man mailar med dem kan tycka att man är lite pojk-flicka men träffar man mig så är jag inte det med kläder o smink etc..
    men har fått för mig att en del skräms av att man är för självständig.. vad vet jag?? 


    Äsch. För självständig? Vilket skitsnack. Absolut inte! Isåfall är det väl killen ifråga det är fel på. Jag tränar också en del, till och från iofs, eftersom jag försöker hinna med både jobb och att ta hand om min son (sedan tidigare förhållande), men min pojkvän tränar iofs ännu mer. Helt galet mycket till och med... Man vänjer sig.
    Killarna som inte vill träffa dig på grund av att du skulle vara för "pojk-flickig" får väl skylla sig själva om de inte ens ger dig en chans...
  • Bellis797

    Ja det är inte lätt detta med dejting..
    Tycker absolut inte det är killen som ska ta iniativ och ses igen, jag tänker mer, vill jag det så är det ju upp till mig och visa det också , så kan mycket väl ta iniativ.

  • etanol
    Anonym (Vem nästa?) skrev 2011-09-01 12:23:49 följande:
    Gjorde det med en. Efter ett par veckor utan kontakt drog jag iväg ett sms. "Men heeej, det var ett tag sedan man hörde av dig..." kom det till svar. Jag har inte skrivit något sedan dess. Antar att det bara är att leta vidare.
    *gapskrattar* sorry, men det lät ju rätt ... kul Att inte du hört av dig menar jag. Ja folk utan självinsikt tappar jag respekt för rätt fort.

    Jag tror inte dejtingsajterna är nåt quick fix mot ensamhet, utan att det krävs många missar och har man tur så hittar man just det man letar efter.
    Solig
  • Anonym (Dejting)
    etanol skrev 2011-09-01 18:23:21 följande:
    *gapskrattar* sorry, men det lät ju rätt ... kul Att inte du hört av dig menar jag. Ja folk utan självinsikt tappar jag respekt för rätt fort.
    Jag hade också reagerat som din dejt och sagt nåt liknande eller typ: Vad sa du att du hette? Man ska visa sitt intresse som kille. Det är tyvärr så, att killar vill jaga och tjejer ska ligga lågt. För att inte skrämma iväg er. Hate it!!!!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!