• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • AnnelieJohan
    SilverLadyG skrev 2011-10-05 17:07:42 följande:
    Hej.
    Har ni andra också börjat känna kramper och stickningar i buken, slidan m.m.? Jag har sammandragningar flera gånger per dag och senast hade i 1 timma mensvärk på vänstra sidan av buken, samt stickningar. Idag har det kommit och gått, magen blir hård då och då. Det sticker jätte mycket på vänstra sidan ner mot blygdläpparna, mot ryggen och det gör rejält ont. Jag undrar hur ont kommer förlossningen att göraSkäms Är i vecka 34+4. Hur har ni andra det med sånt? Börjar undra om jag ska födda snart men hoppas att han ska stanna kvar några veckor till...Skrattande
    Skruttensmamma: Ja, du har en fin och liten mage, precis som en av mina närmaste vänner, bara en fin mage och inga extra kilon Skrattande
    Yes, det har jag också börjat få. Har i stort sett inte haft några sammandragningar alls innan, men from i helgen har jag riktigt mycket, alltså nu pratar vi i stort sett hela tiden! Visst är det normalt, men samtidigt undrar man ju över ökningen!? Min BM sa att jag skulle kolla det om de blev smärtsamma, vilket de inte är, förutom då såna här stickningar ibland, som du pratar om. Jag är i v 35+2 idag.
  • AnnelieJohan
    OllesMamma85 skrev 2011-10-05 17:21:10 följande:
    Aj det låter inte särskilt skönt Obestämd Sammandragningar känner jag igen och att magen blir stenhård.. Men inte stickningarna som du beskriver. Ring och fråga din barnmorska kanske? Om det fortsätter i alla fall..

    Haha, inga extra kilon? Vad snäll du är! Flört Nu är det dock såhär att jag har gått upp hela 16 kg än så länge! Skäms
    16 kilon, var har dom satt sig nånstans?? Skrattande
  • OllesMamma85
    AnnelieJohan skrev 2011-10-05 17:24:24 följande:
    Förresten, nån som har nån bra lista med tips vad man ska packa BB-väskan med?
    Det finns trådar om enbart detta om du söker på det.. Men jag har tänkt ta med det här än så länge Glad Hellre för mycket än för lite.. Ändå har jag försökt ta med det jag verkligen tror vi kommer behöva.

    Kläder till skrutten
    3 bodys 3 byxor 1 kofta Strumpor och tofflor Tunn och tjock mössa Fleeceoverall Kläder till mig
    Mjukiskläder Vanliga att åka hem i (blir väl mammajeans och så fortfarande dock..) Morgonrock Strumpor och tofflor Underkläder och amnings-bh Sambon får packa en egen väska med kläder och saker han vill ha med sig Flört

    Filt och någon gosse till skrutten Napp (har tänk undvika att använda den direkt men vill ändå ha med en..) Shampoo och balsam  Duschtvål Deo Hårborste och hårsnoddar Tandborste och tandkräm Amningskupor Alvedon Nässpray! Massageolja Bindor? (jag vet inte om man får detta på sjukhuset?) Blöjor (samma sak där, får man det på sjukhuset?) Godis och läsk Färdigmat till sambon Halstabletter och dextrosol MVC-journal och andra papper som behövs Kamera och laddare Mobil och laddare Anteckningsbok och penna Bok att läsa Cd-skiva Kontanter!
  • OllesMamma85
    AnnelieJohan skrev 2011-10-05 17:33:54 följande:
    16 kilon, var har dom satt sig nånstans?? Skrattande
    Haha, jadu Annelie. De har satt sig lite överallt.. Det är ju en liten fuskbild eftersom jag varken visar låren eller ansiktet och där har det hänt grejer kan jag lova! Flört
  • SilverLadyG
    OllesMamma85 skrev 2011-10-05 17:21:10 följande:
    Aj det låter inte särskilt skönt Obestämd Sammandragningar känner jag igen och att magen blir stenhård.. Men inte stickningarna som du beskriver. Ring och fråga din barnmorska kanske? Om det fortsätter i alla fall..

    Haha, inga extra kilon? Vad snäll du är! Flört Nu är det dock såhär att jag har gått upp hela 16 kg än så länge! Skäms
    Tack för svar, pratade med barnmorskan idag och hon tyckte att allt är normalt. Hon sade att jag kommer att känna massor med olika smärtor som jag har aldrig känt innan. Hon frågade om jag hade ont att kissa m.m. med tanken på UVI, men det har jag inte. På bilden syns i alla fall endast en mage och inga extra kilonSkrattande Då måste du ha varit riktigt smal innanSkrattande
    AnnelieJohan skrev 2011-10-05 17:23:52 följande:
    Yes, det har jag också börjat få. Har i stort sett inte haft några sammandragningar alls innan, men from i helgen har jag riktigt mycket, alltså nu pratar vi i stort sett hela tiden! Visst är det normalt, men samtidigt undrar man ju över ökningen!? Min BM sa att jag skulle kolla det om de blev smärtsamma, vilket de inte är, förutom då såna här stickningar ibland, som du pratar om. Jag är i v 35+2 idag.
    Precis men har läst om man har UVI kan dessa sammandragningar bli värre, du har väl inte problem med att kissa? Sammandragningar kan komma ofta enligt min BM men de ska inte hålla i för länge. Tack, jag har inte heller smärtsamma sammandragningar bara dessa stickningar och hugg.Skrattande Känns sköt att inte vara ensam med sammandragningar och hemska stickningar.
  • AnnelieJohan
    OllesMamma85 skrev 2011-10-05 17:36:17 följande:
    Det finns trådar om enbart detta om du söker på det.. Men jag har tänkt ta med det här än så länge Glad Hellre för mycket än för lite.. Ändå har jag försökt ta med det jag verkligen tror vi kommer behöva.

    Kläder till skrutten
    3 bodys 3 byxor 1 kofta Strumpor och tofflor Tunn och tjock mössa Fleeceoverall Kläder till mig
    Mjukiskläder Vanliga att åka hem i (blir väl mammajeans och så fortfarande dock..) Morgonrock Strumpor och tofflor Underkläder och amnings-bh Sambon får packa en egen väska med kläder och saker han vill ha med sig Flört

    Filt och någon gosse till skrutten Napp (har tänk undvika att använda den direkt men vill ändå ha med en..) Shampoo och balsam  Duschtvål Deo Hårborste och hårsnoddar Tandborste och tandkräm Amningskupor Alvedon Nässpray! Massageolja Bindor? (jag vet inte om man får detta på sjukhuset?) Blöjor (samma sak där, får man det på sjukhuset?) Godis och läsk Färdigmat till sambon Halstabletter och dextrosol MVC-journal och andra papper som behövs Kamera och laddare Mobil och laddare Anteckningsbok och penna Bok att läsa Cd-skiva Kontanter!
    Tack för tipsen Skrattande
  • AnnelieJohan
    OllesMamma85 skrev 2011-10-05 17:37:25 följande:
    Haha, jadu Annelie. De har satt sig lite överallt.. Det är ju en liten fuskbild eftersom jag varken visar låren eller ansiktet och där har det hänt grejer kan jag lova! Flört
    Haha, nåja, men du måste iaf ha varit väldigt smal innan kan jag gissa, då brukar man nog lägga på sig lite mer! (inte för att det är mycket egentligen, men ja)
  • AnnelieJohan
    SilverLadyG skrev 2011-10-05 17:47:48 följande:
    Tack för svar, pratade med barnmorskan idag och hon tyckte att allt är normalt. Hon sade att jag kommer att känna massor med olika smärtor som jag har aldrig känt innan. Hon frågade om jag hade ont att kissa m.m. med tanken på UVI, men det har jag inte. På bilden syns i alla fall endast en mage och inga extra kilonSkrattande Då måste du ha varit riktigt smal innanSkrattande
    AnnelieJohan skrev 2011-10-05 17:23:52 följande:
    Yes, det har jag också börjat få. Har i stort sett inte haft några sammandragningar alls innan, men from i helgen har jag riktigt mycket, alltså nu pratar vi i stort sett hela tiden! Visst är det normalt, men samtidigt undrar man ju över ökningen!? Min BM sa att jag skulle kolla det om de blev smärtsamma, vilket de inte är, förutom då såna här stickningar ibland, som du pratar om. Jag är i v 35+2 idag.
    Precis men har läst om man har UVI kan dessa sammandragningar bli värre, du har väl inte problem med att kissa? Sammandragningar kan komma ofta enligt min BM men de ska inte hålla i för länge. Tack, jag har inte heller smärtsamma sammandragningar bara dessa stickningar och hugg.Skrattande Känns sköt att inte vara ensam med sammandragningar och hemska stickningar.
    Nejdå, inga problem med att kissa här inte Skrattande Precis, känns bra att inte vara ensam! Bara att kämpa vidare så tittar dom ut när dom vill Skrattande
  • OllesMamma85

    Tjejer, jag har en sak jag måste ventilera med er..

    Vår lilla skrutt är ju beräknad att komma ut till oss den 15 november. Nu är det så att min sambo ska åka iväg till London den 13-17 oktober, alltså ganska exakt 1 månad innan skrutten är beräknad.. Och nej vad är oddsen att det skulle hända någonting just då? Det gäller ju bara 5 ynka dagar. Inte så stor risk. Men den finns ju ändå där... Obestämd

    Och så idag var jag och lunchade med en tjejkompis som berättade om sin arbetskamrat som skulle ha barn i mitten på november, precis som oss. Men hon fick åka in redan igår och födde en liten dotter.. En frisk liten tjej på knappa 2 kg. Man kan ju inte gå runt och inte hitta på saker bara för att det Kanske Kan Hända Nu.. Men det slog mig att jag inte alls räknar med att det ska/kan hända tidigare. Men det är ju bara att inse, det kan hända precis när som helst..

Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)