• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • SilverLadyG
    LillaEm skrev 2011-10-17 09:53:24 följande:
    När jag böjjer mig neråt/framåt så känner jag tryck låångt ner under magen ... Inte alls skönt, kan inte ens ge hunden mat längre när fodertunnan börjar bli tom :/ det får
    Sambon sköta ;)

    GladyQ - det du känner ovanför rumpan och ner i benet är den Jättesköna (not) Ischiasnerven ;) den har jag lidit av sen jag fick min foglossning i V.15 :(
    Det är HEMSKT !!
    Vissa gånger när den hamnat i kläm kan ja inte ens böja på benet utan får släpa det efter mig för att kunna ta mig framåt :/
    Pinsamt är det när de hugger till som värst och man är i en affär lr på stan, när man skriker aaaaaajjj samtidigt som man hasar sig framåt :)
    Oj, ischias...Jag har haft foglossning, så att vissa kvällar känner jag knappt mina ben, kan knappt gå men den nervvärken chockar jo en. Kommer helt plötsligt och sedan försvinner, då får man väl skrika tillSkrattande Snart är all värk borta och vi har en bebis i famnenSkrattande Då glömmer vi alla dessa hemska smärtorSkrattande
  • Piruja

    27 dagar kvar till bf, känner sammandragningar när jag promenerar, imorse gick jag snigelfart med min dotter på väg till skolan, jag blir sen överallt, fick ringa min man som fick köra oss. Det första jag ska prioritera när jag återhämtat mej efter allt är körkort. Jag vill bli mer självständig och flexibel nu när jag blir tvåbarnsmamma, jag vägrar stå i vinterkylan o missa spårvagnar för att jag inte kan el ler hinna bära barnvagnen i en knökfull spårvagn. Gaahh!

  • Joelssonskan

    Oj här händer det grejer...värk hit och dit och en liten tös som redan kikat ut!
    Grattis Iiidddaaa till tjejen! Måste kännas underbart att få ut det lilla livet äntligen. Hoppas att allt gått bra.

    Här är allt som vanligt...magen växer som den ska, huvet ner och fötterna upp, lite ruckbart så inte riktigt fixerad än. Känner knappt av förvärkar eller sammandragningar...är mest trött på magen som är ivägen så fort man gör någonting. Sover dåligt på grund av att man inte kan ligga hur som helst och jaa det gör ju så att man är häxan surtant på dagarna istället!
    31 dagar kvar nu....sluttampen! Hejja hejja....


  • Sofiia2

    Skönt att läsa att man inte är ensammen om dessa sammandragningar.


    I lördags var vi iväg till Ullared för en sista shopping till bebis samt julklappar, galet mycket folk så jag tror jag stressade upp mig ganska ordentligt och fick otroligt hemska sammandragningar.


    Min sambo trodde nästan att det var dags för förlossning där ett tag då jag fick lov att hänga över vagnen och försöka andas mig igenom smärtan.


    Jag sa då att jag aldrig mer ska åka dit när det är högsäsong och vara höggravid, det var ingen bra blandning :P


    Men nu känns det skönt i alla fall att jag har alla julklappar färdigköpta, behöver man inte stressa med det sen när lillen har kommit heller :)


  • SilverLadyG
    krillelkpg skrev 2011-10-17 13:37:22 följande:
    En pojke fick vi för 2 dagar sen ca en månad tidigare.
    Grattis!!!!Skrattande{#emotions_dlg.flower}
  • ArtISkin
    SilverLadyG skrev 2011-10-17 07:45:09 följande:
    Serahjay skrev 2011-10-17 03:18:02 följande:
    Är det inte när barnet fixerat sig när man känner ett specifikt tryck? Har ligger jag med världens foglossning! Fan vad ont det gör!!! :'(
    Jag vet inteRynkar på näsanKan vara att bebisen borrar sig neråt!Skrattande Jag har problem med bäckenet vilket gör att jag har svårt att sära på mina ben, ganska så ont gör det. Värsta värken hittills har varit enorm mensvärk lite då och då, ibland i 10-15 min i sträck, men jag överleverGlad.  Nu pågår det något nytt som jag har inte känt innan, nervvärk från ovan rumpan på högra sidan, genom rumpan mot vaderna, det gör ganska så ont, möjligen bebisen som trycker på någon nerv. Dessutom tror jag att jag har lite urinläckage, gult ibland i trosorna, inte mycket men så att det syns.

    Antagligen är det något sådant. Min bebis har ju vart fixerad nu i några veckor och ibland gör det riktigt ont när man går. Man känner liksom att bebisen är där nere. Idag känner jag inget tryck dock. Kanske hade jag suttit för mycket igår.

    Det låter lite som att du har fått den där ischiasnerven i kläm (stavning?). Är ganska vanligt under graviditeten har jag förstått.   
  • ArtISkin
    Tiger Af Lilja skrev 2011-10-17 09:37:47 följande:
    Nu börjar ett visst pirr öka i kroppen, jag vet att det snart är dags, inom 29 dagar förhopppningsvis.
    Gärna om 2 veckor vore lagom.. Ibland gör det himla ont att gå och stå det trycker neråt, man ska inte snacka när man är kissnödig kan knappt hålla mig, kissar jätteofta (bebis fixerad kanske) ..

    Kissar man oftare när bebisen är fixerad? För jag tycker jag kissar hela tiden nu. Och mycket varje gång. Tungan ute Jag var lite rädd att jag fått UVI men jag har ju inte ont. Och kisset har ingen förändriing i varken lukt eller utseende.
Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)