• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • SilverLadyG
    LillaEm skrev 2011-10-24 20:05:37 följande:
    QladyG - ja precis ;) funderar på att baka goda kakor oxå !! Går ju frysa in och ta fram
    Smidigt med ! Så har man lite av varje ;) å snart är de ju dags för lussekatter oxå :P

    Ett recept på Suuuuupergott godis som
    Man gör smidigt hemma!

    •En stor påse jordnötter
    •3-4 stora paket med mjölchokladkakor
    •Smält chokladen i en djup tallrik över en
    Kastrull med kokande vatten.
    •Häll upp jordnötterna på en ugnsform med
    Smörpapper.
    •När all choklad är smält så häll den över jordnötterna och bre ut jämt över.
    •Ställ in plåten i frysen ca en timme.
    • Ta ut plåten och bryt sönder kakan i
    Valfritt stora bita och lägg sedan i en burk och förvara i frysen.

    Kan lova er att det går inte sluta äta sen ;)
    Gör detta gOdis varje år !!
    Det e så sjukt gott.. Och jag tror jag ska göra en laddning imon faktiskt ;)
    Låter gott men jag gillar inte nötter i choklad, nötter är gott vid sidanSkrattande Tack för receptet!! Bäst för mig att hålla mig borta från FÖÖÖR goda saker, har diabetes och måste tänka till liteSkrattande
  • ArtISkin
    SilverLadyG skrev 2011-10-24 20:02:58 följande:
    Hihihii...Ok, för mig varannan dag är väldigt sällanSkrattande men bättre än inget. Så ofta som jag gör det är ganska så irriterande, har skaffat blöta tvättlappar till mig själv så slipper jag hoppa i duschen jämt.

    Ja fyy det kan ju göra så ont efter några gånger. Ett tips är att testa zinkpasta om du blir öm. Det hjälper lite mot smärtan. Obestämd
  • Mylove040811

    Jag har reda bakat lite småkakor och bullar, några äpplekakor men ska nog försöka baka lite till då jag ska fira mig själv i helgen med släkten och se ska dottern ha kalas för klasskamratena på söndag lite och fixa med...
    Men jag har dock en man som tycker att det är ok att ta kako lite då och då så när det väl bir dags att bjuda så finns det säkert inget  


    ***Rebecca 041206 & Timothy 080304***
  • Madde25

    Snabb fråga..

    Hur bra stämmer det här om sex egentligen?? Har det satt igång inom de närmsta dagarna eller inom en vecka efter ni haft det? Har det räckt med en gång eller har ni kört på för fullt??

    Själv é man i vecka 36+3 å börjar smått tröttna ur...       

  • SilverLadyG
    Mylove040811 skrev 2011-10-24 20:14:52 följande:
    Jag har reda bakat lite småkakor och bullar, några äpplekakor men ska nog försöka baka lite till då jag ska fira mig själv i helgen med släkten och se ska dottern ha kalas för klasskamratena på söndag lite och fixa med...
    Men jag har dock en man som tycker att det är ok att ta kako lite då och då så när det väl bir dags att bjuda så finns det säkert inget  
    hahahahaaa...precis som härSkrattande Min make är smal som en pinne, hur, vet jag inte. Så mycket som han äter godsaker har jag aldrig sett någon att äta. Nästan hälften av bullarna jag gjorde idag finns redan i hans mage.....precis nu kom han med 5 till. Verkar som att jag får baka mer imorgonSkrattande Gjorde 3 satser, tänkte nu räcker det säkert att frysa in men det verkar som att jag får drömma vidare. Själv har jag ätit 3 stSkäms.
    ArtISkin skrev 2011-10-24 20:10:42 följande:
    Ja fyy det kan ju göra så ont efter några gånger. Ett tips är att testa zinkpasta om du blir öm. Det hjälper lite mot smärtan. Obestämd
    Ska minnas Zinkpasta men hoppas att efter graviditeten blir allt vanligt igenFlört
  • Tiger Af Lilja

    Jag har också bakat lite bullar, men jag behöver nog baka mer..
    Har redan tjuvätit..
    Dessutom behöver jag baka lite kladdmuffins, kaka och annat smått och gott!
    Lär bli e del besök som sagt, fast jag fyller juu år om två veckor och då bjuds det på tårta.
    Sen fyller dottern år om en månad och då blir det kaalasgott också..
    Inser nu att November-December kommer alltid vara "gotte" tider för familjen..
    November är kalasmåanden och December julmånaden.. Oskyldig

  • Lovesmammi

    Skruttensmamma de tror ju att det skulle kunna lyckas som sagt. Annars skulle de väl inte försöka igen. Just nu känns det som om huvudet har åkt tillbaka hela vägen upp igen. Är öm och lite febrig så känns som om ingen får röra magen på ett tag. Men på fredag har det förhoppningsvis gått över.
    Känns som om jag varit beredd på kejsarsnitt så länge först pga att moderkakan låg för och nu detta så tror inte jag skulle bryta ihop om det blir så. Men man vill ju göra vad man kan först. Det enda som skulle kännas hemskt är om det blir urakut så man måste sövas men det kan det ju bli även vid en vanlig förlossning.

  • SilverLadyG

    Nu närmar klockan 22 och mensvärken börjar igenSkrikandes Varje dag samma tid...då jag ska börja lägga mig.

  • LillaEm

    Nu säger jag God Natt till alla brudar här inne :)
    Hoppas jag får sova liiite längre än tidigare nätter.
    Är inne på min 4e natt nu som jag vaknar mellan 4-6 och är klarvaken och blir sedan liggandes vaken tills det e dags för frukost :(
    Känner mig ganska så sliten nu.

    God natt alla och hoppas ni får sova gott ! Ja förutom alla toabesök mm :)

Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)