• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • ELA01
    Afasi skrev 2014-03-01 12:16:18 följande:
    Mitt råd är ju att ge bort dina sista tester eller nått och att sluta testa. Hormonnivåerna varierar hela tiden och efter ett tag så når dom en topp och sjunker sedan igen. Så skulle du vänta några veckor så är det inte säkert att testet ens skulle visa starkt alls. Sen varierar ju även färgnivån i testerna. Det enda som händer är att du oroar dig, jag testade också jättemycket i början och var superorolig att graviditeten skulle sluta i ett mf eftersom det nästan aldrig blev så starkt som vid min förra graviditet. Nu sitter jag i vecka 17+4 och har nyligen varit på rul och sett en frisk liten flicka utan några konstigheter. Du blir bara mer orolig av att testa så för din egen skull, försök att låta bli. Det är jättesvårt men försök verkligen. Oavsett hur mycket mer du testar så kommer ju graviditeten att gå som det går. Det beror ju på om barnet är friskt eller ej.

    Tack för att du delar med dig av den erfarenheter och för att jag får ventilera min oro.
  • ELA01
    louisep87 skrev 2014-03-01 15:27:24 följande:
    Försöker lägga upp bild men det går inte:/

    Du måste ha appen familjeliv ny.
  • Patricia Helena
    ELA01 skrev 2014-03-01 10:42:04 följande:

    Okej. Trodde bara att jag kanske kunde få prata med några här. Men jag får väl inte det nu då nu när jag fått ett plus.
    Du ska nog flytta till en annan tråd, som föregående skrev det är nog faktiskt taskigt att lägga upp en massa starka positiva tester för dem som fortfarande försöker här inne, eller ringa och boka tid med en BM !! Om du nu känner sådan oro :/
  • Missimissi

    Första gången jag postar i den här tråden (som jag dock följt länge ) har tidigare alltid tänkt att " man ser ju ett streck när man ser det" (dvs är det positivt behöver man inte vrida, vända och analysera -även om jag såklart gör det ..) gillar dock tråden för att det ändå är så många lyckliga gravida som får visa sina fina tester vilket ger mig hopp.

    Så tänkte jag innan men -sen såg jag det här (nu har det torkat men såg ut så innan med) så tjejer -drömmer jag?? Eller ser även ni ett svagt svagt rosa streck??ÄL +8 idag.

  • Jordgubb
    ELA01 skrev 2014-03-01 11:00:47 följande:

    Jag har aldrig testat så tidigt utan enbart ngn dag innan bim och då har strecket kommit upp innan tiden gått ut. Men om du är gravid kan det väl va möjligt att det är det som testet visar trots efter så lång tid. Va det först efter 2 timmar du kollade på stickan igen? Strecket kanske blev synligare tidigare än så?
    Jag har tagit test i flera dagar (vet att det egentligen varit för tidigt) och ingen av dem har visat annat än negativt oavsett antal timmar/dagar som gått så jag hoppas verkligen att det är ett riktigt positivt svar :)

    Jag kollade efter 8 minuter, tog dock ej upp testet utan tänkte att det var negativt..gick in efter 1-2 timmar efter och då var det svaga strecket där. Strecket är helt, rosa men smalt, kanske har du rätt! Jag får helt enkelt ta test imorgon :)
  • Jordgubb
    massi585 skrev 2014-03-01 13:19:55 följande:
    Jordgubb: Det brukar ju stå att man ska avläsa resultet inom 5-10 min annars kan man få missvisande resultat, minns att jag en gång glömde kasta ett äl test som visade 1,5 streck fast jag inte alls hade äl just då. Enklast är väl att ta ett cb digitalt så får du svart på vitt, det kan ju mäta så tidigt som 5 dagar innan bm :) Lycka till!
    Precis som du säger är det enklaste att ta ett digitalt test, kommer göra det mer nära inpå Bim (som är 7/3). Har läst och hört om många som fått negativt svar med dem när de testat för tidigt. Tack så mkt :)!
  • ELA01
    Patricia Helena skrev 2014-03-01 17:02:22 följande:
    Du ska nog flytta till en annan tråd, som föregående skrev det är nog faktiskt taskigt att lägga upp en massa starka positiva tester för dem som fortfarande försöker här inne, eller ringa och boka tid med en BM !! Om du nu känner sådan oro :/

    Jag försöker allt hjälpa andra här inne oxå. Jag lägger inte upp bilder för att sticka det i ögonen på någon utan för jag hade en oro och för att det var här inne jag började fråga, visste därför att det va några här inne som va insatta i min situation med lång tids försökande och missfall. Ska ni inte be dom byta tråd som istället laddar upp bilder bara för att visa att testet inte kan bli starkare, att teststrecket är mkt starkare än kontrollstrecket. Eller de som säger att dom vart på ul och sett en bebis. Allt jag undra va om någon vart me om samma för jag vet att det är otroligt många här inne som har testat mycket och testat långt in i sina graviditeter som pratat om det här. Jag har inte berättat allt här inne heller att jag haft blödningar denna graviditeten och vågar inte prata med någon Bm eller läkare för sist när de konstatera missfall sa dom åt mig att inte komma in en helg för de va så långa köer då och andra behövde tiderna bättre. Så nästa gång skulle jag stanna hemma ist. Jag ville bara ha lite stöd från någon som erfarit samma saker.......
  • louisep87
    Missimissi skrev 2014-03-01 17:09:42 följande:
    Första gången jag postar i den här tråden (som jag dock följt länge ) har tidigare alltid tänkt att " man ser ju ett streck när man ser det" (dvs är det positivt behöver man inte vrida, vända och analysera -även om jag såklart gör det ..) gillar dock tråden för att det ändå är så många lyckliga gravida som får visa sina fina tester vilket ger mig hopp. Så tänkte jag innan men -sen såg jag det här (nu har det torkat men såg ut så innan med) så tjejer -drömmer jag?? Eller ser även ni ett svagt svagt rosa streck??ÄL +8 idag.

    Exakt sådär ser mina ut med.. nu ligger jag bim+14 så jag vet inte vad jag ska tro. Hoppas på de bästa. Clear blue digital visade ej gravid:/
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester