• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Sally8585

    Jag ville bara säga tack till alla fina kvinnor här inne! Som är så ödmjuka mot andra fastän ni kämpar så hårt. Tack även för att ni svarar med sån fin ton även om svaren ibland är självklara. Jag väntar spänt på BIM som är den 22 maj. (Nyss haft trolig ÄL ) = lång väntan.

  • frånochmeddu
    Elwan skrev 2014-05-08 13:10:43 följande:
    Jag tycker att den här tråden är intressant och har till och med svarat på flera och sagt om jag tycker att det är ett plus. Sen började jag tänka...VARFÖR lägger folk upp bilder på klara plus o frågar om det ÄR plus?! För mig är det obegripligt. Därför frågade jag er just varför. En helt vanlig och ärlig fråga där jag förklarar att jag faktiskt inte förstår och vill gärna ha hjälp med att just förstå. Jag tycker att det är oerhört taskigt av er som dömmer ut mig som en elak person eller som någon som vill folk illa bara för att jag inte förstår. Speciellt när jag skriver klart och tydligt att jag just vill veta för att jag INTE FÖRSTÅR! Ni måste vara väldigt tragiska och bittra människor som hoppar på någon som bara frågar för att få veta. Troligtvis är ni det för att ni är uppgivna över att ni inte blir gravida. Men det är väl ändå inte mitt fel! Så varför ta ut det över mig!? Se...ytterligare något jag inte förstår. Man jag är väl dum i huvudet och så vidare... Jag kommer att kolla in den här tråden lite då och då som jag gjort innan. Och kanske till och med svara på något här. Hoppas det sticker riktigt ordentligt i era ögon då. Att jag är här, på ERAN sida, där jag tydligen inte är välkommen eftersom jag ställer frågor. Nä just det...hör du nu hur fel det låter! Så tänk er för innan ni börjar kalla folk det ena och det andra och säga åt folk vem som har rätt eller inte rätt att vara här!

    Om du refererar till mitt svar.. Så nej, jag är verkligen inte bitter för att jag inte får något pluss. Är i vecka 34 och världens gladaste. Förstår bara inte varför det alltid ska vara så mycket negativt skit här i tråden. Folk frågar om andra ser därför att de vill, de kanske vill bli bekräftade i vad de ser.. Jag vet inte. Förstår bara inte varför man hänger här om man stör sig?
  • louisep87
    Sanova skrev 2014-05-08 16:36:41 följande:
    Du är gravid :D Garanterat :D Jag hade likadant med min dotter syntes nästan inte alls. Ta nytt i övermorgon så skall du se att det är starkare

    Tack så jättemycket för att du hjälpte mig med dina ögon. Hoppas verkligen att det är något där inne som håller sig fast väldigt hårt nu
  • Serahjay

    Tog ett nytt imorse. Fortfarande supersvagt men mer synligt. Har ett cb till. När kan jag ta det för att få mitt superplus som jag vill ha?

  • Annikaojohan
    Susanne1975 skrev 2014-05-08 20:02:02 följande:

    Är det någon som har erfarenhet av clearblues nyaste ÄL-test som visar en blinkande smiley innan ÄL (som betyder hög fertilitet)??? Jag trodde ÄL var på gång och var övertygad om att jag skulle få den vanliga smileysen snart med tanke på att mina tester visat på hög fertilitet i 4 dagar. Ikväll visade testet istället oväntat låg fertilitet. Fattar inte vad som hände. Jag har testat både morgon och kväll nu en tid. Jag vill tillägga att jag fick ett missfall för drygt en månad sedan och att min ÄL vanligtvis kommer sent i cykeln också. Någon som har några tankar och åsikter? 


    Jag gillar inte clearblues äggtest fick tex aldrig en glad gubbe me dom så bytte till Apoteket å då blev jag gravid direkt m förra barnet. Me detta barn använde jag rsfu, kollade app och flytningar..
  • Annikaojohan
    Serahjay skrev 2014-05-09 05:41:21 följande:

    Tog ett nytt imorse. Fortfarande supersvagt men mer synligt. Har ett cb till. När kan jag ta det för att få mitt superplus som jag vill ha?


    Har du bild?? Prova i eftermiddag eller imorgon igen.. Jag fick me Apotekets ganska svagt på bim me eftermiddagsurin å lite starkare me morgonurin dagen efter..
  • N3NN3
    Serahjay skrev 2014-05-09 05:42:34 följande:

    Jag har bim idag kanske jag ska säga :)


    På bim -1 så ska clearblue digital visa med 98% säkerhet. Så om du har bim idag så ska det ju vara 100%.

    Jag provade på bim.

    På bim ska det ej spela roll om det är morgonurin eller ej.

    Nu väntar jag spänt på ditt resultat :)
  • N3NN3
    Serahjay skrev 2014-05-09 05:41:21 följande:

    Tog ett nytt imorse. Fortfarande supersvagt men mer synligt. Har ett cb till. När kan jag ta det för att få mitt superplus som jag vill ha?


Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester