• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Oline
    stampelie skrev 2016-08-18 07:08:11 följande:

    Äl+9 idag. Tycker att det kanske är något där... Knepigt med bilder när man är så skakis.


    Gravid tror jag :D
  • stampelie
    Oline skrev 2016-08-18 07:14:59 följande:

    Gravid tror jag :D


    Herregud. Tänk om det är så. Känner mig fortfarande lite skakis. Man blir så van med blanka stickor efter ett tag.
  • Ellebje

    Ser ni nåt streck? Det syns mer irl, men kan inte avgöra om det sitter på rätt plats . . Kanske bara är färgrester?

  • mkess
    emzerus skrev 2016-08-17 20:03:22 följande:

    Har en fråga till er som använt er av Predicor early gravtest. Tog ett imorse på äl+9 och det vart ett supersvagt streck, så svagt att jag inte ser om det är i färg o det går absolut inte att få med på bild. Jag har använt dessa test några gånger förut o det har alltid varit helt blankt. Men jag undrar om de är "kända" för att ge spökstreck? 

    Min förhoppning är ju att det är något på gång o att det blir starkare om ett par dagar men vet inte om jag ska tillåta mig att hoppas? 

    Tog ett test med cb plus på em men det visade inget... 


    De kan ge riktigt rosa torkstreck efter tiden gått ut, speciellt om man öppnar testet. Har testat öppna det några gånger när jag inte varit gravid och alltid fått en tydlig rosa linje. Däremot har det alltid varit blankt vid 3 minuter när jag inte varit gravid!
  • happylife
    mkess skrev 2016-08-18 08:37:19 följande:

    De kan ge riktigt rosa torkstreck efter tiden gått ut, speciellt om man öppnar testet. Har testat öppna det några gånger när jag inte varit gravid och alltid fått en tydlig rosa linje. Däremot har det alltid varit blankt vid 3 minuter när jag inte varit gravid!


    Kan bara instämma med dig!

    Fick ett sånt rosa igår när jag öppnade det, och mensen kom inatt så de va inget.

    Men kommer de inom tiden så är de nåt
  • emzerus
    mkess skrev 2016-08-18 08:37:19 följande:

    De kan ge riktigt rosa torkstreck efter tiden gått ut, speciellt om man öppnar testet. Har testat öppna det några gånger när jag inte varit gravid och alltid fått en tydlig rosa linje. Däremot har det alltid varit blankt vid 3 minuter när jag inte varit gravid!


    Idag testade jag igen o det vart ett mycket tydligare streck inom 3 minuter o det var rosa :) åh vad jag hoppas nu att det får gå vägen! Är bara på äl +10 så är ju tidigt än.
  • JHJ
    blomman1013 skrev 2016-08-17 23:26:52 följande:

    Nu har jag flera dagar kvar till BIM, men kunde inte hålla mig för att testa nu när jag hade test hemma... Men är det bara jag, eller ser man ett liiiiitet streck där? Om det bara är som en skugga, är det ett spökstreck då?


    Skulle ge dig rådet att ta annat test fick så där på 4 test förra månaden och så kom mensen på den dagen den skulle komma :/ eller vänta och ta ett nytt, själv litar jag inte på cb längre. Predictor early är jättebra :) plussade denna månad med den jätte starkt :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester