• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Radioactiive
    Ilse79 skrev 2016-08-23 07:36:13 följande:
    Gud vad märkligt! Man ser ju en tydlig stegring på dina test också. Du har visat dem för barnmorskan antar jag, vad sa hon då?

    Vore ju en rimlig förklaring om du inte är så långt gången ja, men när fick du ditt första plus?

    Jag skulle boka privat UL idag. Gjorde själv det i vecka 6+5 i Stockholm (Vasamamma). Behövde inte göra VUL utan de hade ny maskin som var kanon, gjorde vanligt UL och såg jättebra och hörde hjärtljuden redan då. Fick tid samma dag, kostade 600:-. Håller tummarna!
    Ja bm tycker det är lila märkligt hon.
    Jag fick mitt första plus å då med digitalt den 6/8 å då hade jag sett något väldigt svagt på mina tester. (Hade en sparsam blödning när jag tog detta) Tog nytt digitalt 11/8 (em nyligen kissat innan de togs) då fick jag neg 2 dagar senare köpte sambon Apotekets test å fick plus på de båda. Tog nytt digitalt den 14/8 Dick plus å sen har jag testat hela förra veckan som på bilden å det stiger ju bara. Strecket kommer upp väldigt fort.

    Men var på vc idag å där fick jag svagt plus. Å hos bm idag fick jag något väldigt svagt där hos bm. Hon trodde att jag isf är väldigt tidigt gången å vi boka besök i mitten september. Samt ringde å boka privat ultraljud å berätta allt där så hon trodde jag var tidigt gången jag med å fick tid vecka 38 hos henne. Då hon tyckte att det var bättre så vi är säkra på att se något. Men känns bra å tryckt. Ska köpa test om en vecka igen å se hur det ser ut.
  • Radioactiive
    Oline skrev 2016-08-23 14:12:19 följande:
    Hur har det gått idag hos bm och på vårdcentral?
    på vc idag å där fick jag svagt plus. Å hos bm idag fick jag något väldigt svagt där hos bm. Hon trodde att jag isf är väldigt tidigt gången å vi boka besök i mitten september. Men ringde å boka privat ultraljud å berätta allt där så hon trodde jag var tidigt gången jag med å fick tid vecka 38 hos henne. Då hon tyckte att det var bättre så vi är säkra på att se något. Men känns bra ändå. Tror bara jag är tidigt gången.. Ska köpa digitalt om en vecka igen å se hur det ser ut. Å hoppas på det bästa bara
  • copycat

    Ser ju onekligen ut som ett svagt plus ja:) hoppas det ökar! Har du testat olika dagar och fått lika svagt varje gång? Vilken dag efter ÄL är du?


    Freeida skrev 2016-08-23 19:10:39 följande:

    Här är ett av mina svaga 3 plus.. vad tror ni?


  • copycat
    Freeida skrev 2016-08-23 19:28:14 följande:

    Nej jag har bara testat 2 dagar och ska ha min mens i övermorgon.. Kanske förklarar varför det är så svagt


    Ja men då ser du säkert en tydlig ökning om nån dag gissar jag på :)
  • Teresiat

    Freeida, hade exakt så svagt igår på BIM -4, i dag plussade jag med cb digital :) så jag tippar att ditt är + också! :D

  • EochO

    Antar att jag är gravid?



    Vill gärna ta ett digitalt också, när kan man göra det? Är på ÄL + 12 idag. Detta ovan är från testlagret.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester