• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Maramba

    Jag behöver er hjälp :). I lördags (bim-3) fick jag svagt plus på morgonen, se den nedre bilden.

    Efter det har jag testat morgon och kväll varje dag med antingen blanka test eller så svagt streck så jag tycker jag ser men min sambo anser att jag inbillar mig. Tog nytt test nu på morgonen (bim idag) och tycker mig se ett svagt streck igen men dock mycket närmare kontrollstrecket är innan(?). Se det övre testet i bilden.

    Det som gör mig så hoppfull är att jag även tempar och har denna månad en trifasisk kurva. Har bara haft så här hög temp vid bim en gång förut och då var jag gravid (slutade i MA i vecka 10).

    Har ni några tankar/gissningar om detta? Förutom att jag ska avvakta några dagar och testa igen :P

    Tack snälla!

  • lilaemma
    Maramba skrev 2017-08-01 07:48:51 följande:

    Jag behöver er hjälp :). I lördags (bim-3) fick jag svagt plus på morgonen, se den nedre bilden.

    Efter det har jag testat morgon och kväll varje dag med antingen blanka test eller så svagt streck så jag tycker jag ser men min sambo anser att jag inbillar mig. Tog nytt test nu på morgonen (bim idag) och tycker mig se ett svagt streck igen men dock mycket närmare kontrollstrecket är innan(?). Se det övre testet i bilden.

    Det som gör mig så hoppfull är att jag även tempar och har denna månad en trifasisk kurva. Har bara haft så här hög temp vid bim en gång förut och då var jag gravid (slutade i MA i vecka 10).

    Har ni några tankar/gissningar om detta? Förutom att jag ska avvakta några dagar och testa igen :P

    Tack snälla!


    Det övre ser strecket snett ut på, så det tror jag är färgrester, men det nedre ser svagt positivt ut.
  • germany
    lilaemma skrev 2017-07-31 20:17:59 följande:
    Har aldrig fått någonting alls. Eller jo, förra missfallet fick jag i alla fall göra vul när blödningarna börjat. Annars har de aldrig ens velat prata med mig. Frågade min bm den här gången om progesteron, då jag hört att en vän fått det. Hon lovade att kolla upp det. Verkade aldrig ha hört talas om det och trodde inte det skulle behövas eftersom jag ju fått tre barn. Börjar ångra att jag inte gick på hårdare, men är nog för sent nu i alla fall. Ringer kk imorgon, men de lär inte göra något nu heller.
    Stå på dig och försök att få progestrone utskrivet. 
    Om du visste vad jag har fått talat för min sak för att få såväl progestrone, prednisolon & fragmin utskrivet när jag plussat, har fått samtliga utskrivna av bla kk här där jag bor. Samt Prasterone för att förhoppningsvis få bättre kvalite inför barnförsöken. 

    Om det nu inte skulle gå vägen denna gång så hoppas du kan få testa någon eller några stödmediciner nästa gång du plussar. Lycka till!
  • lilaemma
    germany skrev 2017-08-01 11:20:10 följande:

    Stå på dig och försök att få progestrone utskrivet. 

    Om du visste vad jag har fått talat för min sak för att få såväl progestrone, prednisolon & fragmin utskrivet när jag plussat, har fått samtliga utskrivna av bla kk här där jag bor. Samt Prasterone för att förhoppningsvis få bättre kvalite inför barnförsöken. 

    Om det nu inte skulle gå vägen denna gång så hoppas du kan få testa någon eller några stödmediciner nästa gång du plussar. Lycka till!


    Jag får komma in imorgon! :D tror det är kört den här gången, men kanske det kan ge något om det råkar bli en graviditet till...
  • svartafåret
    evve88 skrev 2017-08-01 19:24:28 följande:

    Ok vad tror ni? BIM-5 så tiiiiiidigt. Jätte svagt streck. Brukar dom här testen ge spök?


    De där är positivt, Grattis:)
  • evve88
    svartafåret skrev 2017-08-01 19:28:47 följande:

    De där är positivt, Grattis:)


    Tror Du de?

    Här är en helt oredigerad bild, men var så dåligt ljus så mörkade den första.

  • Sommaren12

    Kan ni hjälpa mig för jag blir galen! Är där något eller är det bara spök. Jag kunde se det även om det var väldigt svagt men det var svårt att fånga på bild med mobilen så i två av bilderna har jag dragit i mättnads och intensitetsreglaget. Ska kanske tillägga att strecket finns kvar nu nån timme efteråt också. 

    Jag är osäker på när bim är men typ nu nån gång. Hört att man inte kan lita på CB. Stämmer det? Varför? 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester