• Just me

    Tips och råd för oss som har iphone! :)

    Hej! Har inte sett att det ska finnas liknande tråd här så jag startar en för oss med iphone där vi kan dela med oss lite tips och tricks.... Det finns sååå otroligt mycket i den lilla manicken som man knappt har någon aning om så det skulle vara kul om vi kunde dela med oss! Många har fått grepp och kan allt eller det mesta,andra som mig har haft iphone ett bra tag men lär sig fortfarande och blir lika paff varje gå g och andra är helt nybörjare! Hoppas att det finns fler som tycker att det skulle vara kul med den här tråden och vill dela med sig! Jag tex lärde mig för inte så länge sedan att man kan knäppa kort när man vistas på en sida så istället för att kopiera kan man då knäppa och det spars i kamera albumen...hade haft telen i 1,5 år och inte vetat om det... Haha...

  • Svar på tråden Tips och råd för oss som har iphone! :)
  • trollkarl

    @ Cecilia

    Du har uppgraderar till 5.0 eller 5.1 väl?
    Därav dålig batteritid..

  • LivL

    CeciliaB:

    Håller med Emma om skärmen. Jag ville alltid ha på högsta ljusstyrkan. Trappa ner lite i taget, man vänjer sig. Men du kanske redan har på lågt...

    Har du en 4:a? Dubbelklicka på homeknappen, håll in på ikonerna som kommer upp och stäng dem. Jag tycker de programmen är igång helt i onödan faktiskt.

  • trollkarl

    @ livl

    Sanning med mod.
    Många program i multitask är avstängda och aktiveras igen när du öppnar dom.

  • CeciliaB
    trollkarl skrev 2011-11-21 13:04:48 följande:
    @ Cecilia

    Du har uppgraderar till 5.0 eller 5.1 väl?
    Därav dålig batteritid..
    Ja de har jag gjort, ska de vara såhär då?

    Appar och ljusstyrka är samma som innan....
  • Tutilure

    Går in här och frågar.
    Jag gjorde (misstaget?) att uppdatera till senaste iOS. iTunes gjorde själv en säkerhetskopiering och allt verkade funka som det skulle. Alla bilder och sånt finns kvar, alla apparna blev sparade på datorn och är nu överförda till telefonen igen.
    Men nästan hela mitt musikbibliotek försvann! Allt utom de få låtar jag köpt via iTunes är borta!
    Jag fattar inte varför? iTunes måste ju ha gjort en back up eftersom apparna låg kvar på datorn (samt de låtar jag köpt via iTunes)?
    Hjälp!


    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • trollkarl

    @ cecilia

    Just det som är problemet. 5.0.2 kommer snart, den ska åtgärda problemet med batteri..

  • CeciliaB
    trollkarl skrev 2011-11-21 15:07:05 följande:
    @ cecilia

    Just det som är problemet. 5.0.2 kommer snart, den ska åtgärda problemet med batteri..
    oki de låter ju bra! du vet inte när =)
  • brommamaria

    Någon som vet om man kan låsa skärmen? Ex när bebisen kollar youtube. Så det inte bryts hela tiden av hans små fingrar... Någon som vet hur man lägger in film i telefonen? Ex korta filmsnuttar typ teletubbes sång mm. Ska ut o flyga o beöver underhålls min plutt...

Svar på tråden Tips och råd för oss som har iphone! :)