• faceprimer

    fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Nu är det dags att starta en fortsättningstråd för bebisarna från: "Vi som väntar marsbebis 2012 "
    trots att det "bara" är januari just nu, så har bebisar velat titta ut lite tidigare.
    Vi håller tummar och tår allt allting kommer gå fortsatt bra för er!
      
    Allt eftersom tiden går kommer denna tråd fyllas på med våra "marsbebisar" och här kan vi prata om våra små, om tiden efter föslossning, lägga ut bilder, diskutera, stötta... Ja, i princip samma funktion som förra tråden alltså

    och vi säger VÄLKOMMNA TILL VÄRLDEN alla bebisar!
    Ni är efterlängtade!  

    _____________________________________________________
    Prat-tråden:www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html
    Bild-tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html 
         


    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • Svar på tråden fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • oDitAo
    Thiassi skrev 2012-02-03 16:23:02 följande:
    Har inte skrivit så mycket här men vi var planerade till 23:e mars. Dock så valde lilla Bella att dimpa ner ( akut k-snitt pga blödningar och fostervattenläckage) redan 20 januari.
    Hon har inte behövt CPAP  överhuvudtaget,är vid god vigör, äter och växer så det knakar. Ammar redan hur bra som helst så det känns verkligen skönt!
    Grattis önskar vi, hoppas alla era små småttingar får komma hem snart!
    Charlie 091214
  • Thiassi

    Scorpio: Bella kom i v 30+6...var dryga 1600 och 41cm. Är nu v33 precis och vägde in i morse på 1970gram samt 43cm lång så det går fort framåt 
     OCh ja..även vår lilla sötis grymtar en del och spänner sig. Inte så mycket som i början men klart en hel del ännu. Knorrar med och låter så otroligt sött, som om hon skrattar ibland  

    Kul att det går så bra för alla er andra med! 

  • Nippertippan

    Idag när lilleman skulle ut i känguru så sa sköterskan att du ska nog testa och lägga han vid bröstet för han letade ordentligt nu. Vilket jag gjorde i tron om att jaja jag testar väl då. Han tog ett par tag :D
    Fick väl inget i sig då jag hade pumpat precis men ack så stolt man var över han.

  • Scorpio

    Nippertippan: Jag förstår precis vilken känsla du hade! :) Rätt coolt att dom har den där instinkten inbyggd! Första gången Enja tuttade på mig fick hon världens roligaste blick och rullade med ögonen och grimaserade :P hehe! Längtas tills man kan helamma och slippa sond o pumpning!!

  • Scorpio

    Thiassi: ok :) Fint namn på henne! :) ja det går otroligt fort!! Enja var ju i v 31+0 när hon föddes och idag söndag är hon v 34+3 och har gått från 1870 (sen ner till 1625) och igår lördag var hon uppe i 2612! :) Haha ja, vissa grymtningar låter verkligen som ett roligt skratt, eller hästgnäggningar! :P

  • jungfrun84

    Stort grattis till er som fått era bebisar!Här sitter man i vecka 34 och för en vecka sedan fick teckenblödning... pluttan i magen är redo att komma ut och har lagt sig så långt ner som möjligt i bäckenet enligt bm...
     

  • Scorpio

    Kl 11 ska dom göra hjärtröntgen på Enja igen, håll tummarna för att det ser bra ut, för isf får vi åka hem på permis idag! :D

  • Stinis83

    Jungfrun, lycka till med allt, hoppas att det går bra :)

    Scorpio, åh vad jag håller tummarna!! Vad spännande :)

  • jungfrun84
    Scorpio skrev 2012-02-06 09:33:44 följande:
    Kl 11 ska dom göra hjärtröntgen på Enja igen, håll tummarna för att det ser bra ut, för isf får vi åka hem på permis idag! :D
    Håller tummarna!
    Stinis83 skrev 2012-02-06 09:38:02 följande:
    Jungfrun, lycka till med allt, hoppas att det går bra :)

    Scorpio, åh vad jag håller tummarna!! Vad spännande :)
    Tack så mycket :) Det hoppas jag med men kommer hon nu så blir det väl sjukhus tid en sväng vad jag tror eftersom hon kommer tidigt.
     
Svar på tråden fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)