• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Emmeliina

    Jag ska ha min första riktiga salstenta på tisdag i anatomi och fysiologi och jag känner redan nu att det absolut inte kommer gå. Föreläsningarna har varit uuuurdåliga och inte planerade för fem öre ibland. Nervsystemet hade vi föreläsning i igår och ska ha seminariet dagen innan tentan. Hur tänkte dem där?!?
    Usch ska det fortsätta såhär kommer jag ha magsår innan första terminen ens är slut :(

  • Hanna36

    Emmeliina: kolla in de olika områdena på kahnacademy på youtube, beskriver de jättebra! =)
    Vilka områden har ni tenta på?
    Våra föreläsningar var oxå halvbra, men man fick sätta sig med böckerna och plugga in det ändå... =P


    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • bratz

    Åh jag har också NKSE tenta imorgon! Känner som du att man inte kan nåt! Har inte så många goda råd att ge för jag står lika frågande själv ;) de kan ju liksom komma vad som helst! Jag har kollat med en del gamla tentor och övningstentor, samt läst in lite av varje vanlig sjukdom som du tog upp. Men som sagt, jättesvårt!

  • avocadoo

    Hur viktigt är det egentligen att få höga bra betyg?

    Känner mig lätt stressat av det nya betygsystemet och har svårt att känna mig nöjd med vad jag presterar :/ 

  • Emmeliina

    Ska jag absolut kolla upp! Vi ska ha tenta i celler och vävnader, cirkulation, endokrina organ, skelett och muskler och nervsystemet.
    Ja jag har läst allting i boken och skrivit allt det viktigaste som jag ska plugga på och alla latinska namn på skelett, muskler, artärer osv. Så jag tror jag gjort det så gott jag kan själv. Nu ska det bara in i huvudet till på tisdag också :/

  • avocadoo
    Emmeliina skrev 2012-11-15 21:34:13 följande:
    Vadå för nytt betyg system? Vi har bara G och VG och i slutändan kvittar det ju vad man får egentligen.
    Vi har A-F...
     
  • avocadoo
    Emmeliina skrev 2012-11-15 21:33:06 följande:
    Ska jag absolut kolla upp! Vi ska ha tenta i celler och vävnader, cirkulation, endokrina organ, skelett och muskler och nervsystemet.
    Ja jag har läst allting i boken och skrivit allt det viktigaste som jag ska plugga på och alla latinska namn på skelett, muskler, artärer osv. Så jag tror jag gjort det så gott jag kan själv. Nu ska det bara in i huvudet till på tisdag också :/
    Har ni inga gamla tentor att plugga på?:)
  • Emmeliina

    Jaha okej. Vad märkligt. Det borde ju vara samma överallt.
    Jo men de gamla har varit en stor tenta på allt, det vi ska ha nu och luftvägarna, mag och tarmsystemet, fortplantningsorgan, luftvägarna, blodet, sen tror jag det var nåt mer men det kan jag inte komma på just nu :p nu har dem delat upp det i två delar så vi ska ha den första nu. Så det blir ju fler frågor och mer ingående än det har varit innan just för att det inte är lika många områden.

  • sussey

    Ang NKSE måste du inte ha rätt på lm-frågan, och de brukar hålla sig till de stora sjukdomarna :)

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!