• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • micksaan

    I Umeå är det praktik 3-4 veckor på ålderdomshem/handikappboende första terminen. Då går man mest med undersköterska men fick följa med sjuksköterskan 5 dagar.

  • MammaTillMy11

    Jag läser på MDH, Kenzie :) Vilken ort ska du läsa vid? Jag läser i Nyköping. 

    I termin 1 har vi ingen praktik , vi läste först lärande och proffessionalisering, vårdandets grunder och terminen avslutades med anatomi och fysiologi. 

    Nu i termin 2 ska vi ut på praktik i 5 veckor inom sjukhus (medicin) och äldreomsorg.
    Termin 4 10 veckor praktik.
    Termin 6 16 veckors praktik.  


    ♥ My 110124 - mysansfamily.blogg.se
  • Emmeliina

    Plugga plugga plugga! Och inte börja i sista minuten :p fick reda på i fredags att jag klarat den sista anatomi och fysiologi tentan. Snacka om lättnad!

  • Momalicious

    Tack! Haha nä sista minuten känns inte så smart. Men det är läskigt, inte direkt en kurs man vill misslyckas med och ha släpandes efter sig. Men ja, det gäller väl att plugga som en dåre och inte ha nån fritid närmsta veckorna haha.

  • Emmeliina

    Nej det vill man verkligen. Har haft den släpandes nu in i termin 2. Jätte jobbigt! Säg till om det är något speciellt du undrar över :)

  • Emmeliina

    Har någon av er gamla tentor på farmakologi, immunologi och mikrobiologi som jag skulle kunna få eller om ni kan länka till det?
    Har tenta på lördag och dör om jag måste göra om den ännu en gång.

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!