• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • lilia4ever

    Tack för era svar. Efter att ha kollat upp litteraturlistor så har jag insett att Omvårdandes grunder måste jag ha samt Medicinsk terminologi för T1 dock vet ej vilken bok skall jag välja istället för Hole's Human anatomy, använder flera av er boken Människokroppen?

    Jag tackade nej till jobbet, insåg det själv att det inte går.

    Tack för era svar.

  • Vackert

    Jag säljer omvårdnadens grunder, alla tre och Människokroppen :)

  • Helia

    Jag har köpt "människans fysiologi" istället för "människokroppen". Tror ni att det spelar någon roll eller måste jag lämna tillbaka och byta bok??

  • Emmeliina

    Vi hade också människokroppen. En bra bok men vissa saker är alldeles för invecklat och fördjupat. Kan vara svårt att utskilja vad man verkligen behöver kunna. Tyckte jag iaf :)

  • lilia4ever

    Användes dessa böcker mycket? Enbart termin 1 eller även längre fram?

    Birkler J. Filosofi och omvårdnad: etik och människosyn. Stockholm: Liber; 2007.


    Landelius A-C. Sekretess inom hälso- och sjukvården. Lund: Studentlitteratur; 2010.


    Thurén T. Vetenskapsteori för nybörjare. 2 uppl. Malmö: Liber; 2007. 


    Henricson M (red) (2012) Vetenskaplig teori och metod: från idé till examination inom omvårdnad.


     

  • lilia4ever

    En fråga till er och stort tack för era svar.

    Ser att många säljer på blocket bl ssk litteratur Atlas över människokroppen, ni som har köpt sådan, vad skiljer sig i den med boken Människokroppen? Är det värt att ha? 

  • Sweet life

    Har också omvårdnadens grunder hela serien och människokroppen om någon är intresserad, använda en termin på Sophiahemmet.

  • lilia4ever
    Sweet life skrev 2013-12-21 17:53:20 följande:
    Har också omvårdnadens grunder hela serien och människokroppen om någon är intresserad, använda en termin på Sophiahemmet.
    Vackert skrev 2013-12-21 08:19:34 följande:
    Jag säljer omvårdnadens grunder, alla tre och Människokroppen :)
    Har skrivit meddelande till er, tacksam om ni svarar hur mycket ni vill ha för böckerna. Samt vilken utgåva och år de är utgivna. 


  • Momalicious

    Atlas över människokroppen är ganska exakt det som det sägs, kroppsdelar och allt möjligt annat, typ vener, nerver osv och deras namn. Den är himla käck att ha tycker jag. Det är liksom inte ingående fakta utan mer korta små stycken.

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!