• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Solkattan

    Faktiskt lite glad idag ... Varit hos svärmor o bokat årets semestertripp. Utan henne hade vi inte haft råd. Blir nu lite Astrid Lindgrens värld för sonen... Ikea Älmhult för min del ... O bordershoping i Tyskland för svärmor. Sambon får köra... :). Samt hittar han säkert nåt med anknytning till 2:a världskriget i Tyskland som han vill se ... :). Nu börjar äntligen vår gemensamma semester här. Och solen skiner äntligen !

  • Katt12

    RobSab, jag har bara tagit prover o gjort hysto, så ingen info om IVF hos dr D tyvärr. Men om du hinner vore jag jättetacksam om du har möjlighet att köpa ett par askar prezolon och en burk melatonin av märket Health Aid, en grön pappersark m burk i. Fanns på det flesta apotek. När ska du åka? Om det är ok för dig kan jag föra över pengar innan du åker.

    Undrar oxå om ngn vet om det är ok att ta melatonin (3mg) hela cykeln, dvs även e ÄL?

    Lycka till med din IVF!!

  • Vilaa

    Nämen vad upp och ner det blev här i tråden :( tråkigt att få upp hoppet och sen problem. Jag har semester nu, har ätit två antibiotika kurer från hell av Dr D, fan vad jag haft ont i magen och såklart svamp nu så får köpa medicin, vad var bäst, diflucan? Snart gör jag hyston, sen börjar behandlingen av dr d på riktigt, kram till er alla, när jag inte är på jobbet så surfar jag inte lika mycket här ;) haha!!

  • pink lily
    Vilaa skrev 2014-06-30 20:46:03 följande:

    Nämen vad upp och ner det blev här i tråden :( tråkigt att få upp hoppet och sen problem. Jag har semester nu, har ätit två antibiotika kurer från hell av Dr D, fan vad jag haft ont i magen och såklart svamp nu så får köpa medicin, vad var bäst, diflucan? Snart gör jag hyston, sen börjar behandlingen av dr d på riktigt, kram till er alla, när jag inte är på jobbet så surfar jag inte lika mycket här ;) haha!!


    Jag letade länge efter vinnande koncept på webben o kollat i fass. Kom fram till att bättre ta dödande medel oralt för att inte skada slemhinnorna i slidan, nämns bara två vilka båda har samma verksamma substans, Diflucan det ena o receptfritt. Står i fass hur man kan ta det, beroende på symptom o syfte. Istället skonsam behandling "där nere", sänka ph-värdet med Lactal i 7 dgr och sedan tillföra mjölksyrabakterier ca en vecka t ex med vaginalkapslar som finns receptfritt på apoteket. Stoppar även i mig probiotika oralt redan från början. Läste att det upplägget hjälpt många, men var och en får bilda sig en egen uppfattning.
  • AaFT

    Va härligt Solkattan!! Vilken fin svärmor du har... Ha nu en underbar semestertripp!!

    Kram

  • södertjej
    RobSab skrev 2014-06-30 17:32:00 följande:

    Hej tjejer!

    Jag undrar några saker.

    1. När brukar Dr D plocka äggen? Alltså vilken dag i cykeln.

    2. Hur många dagar behöver man i Aten när man gör ivf? Jag mailade honom igår men har inte fått svar och vill boka snarast.

    3. Är det någon som vill att jag köper hem nåt från Athens finfina apotek när jag ändå är där?


    Jag plockades dag 20.

    Hur många dagar är svårt att säga. Vi åkte dit dan före plocket, sen beror det på antalet om de ska odlas tre eller fem dagar. Nu fick jag inga tillbaka då de var kass, men hade jag det skulle jag ha stannat nån dag extra för att få hjälp med prover och dropp. Så mellan fem o sju dagar.
  • trex2013
    pink lily skrev 2014-06-30 22:44:10 följande:
    Jag letade länge efter vinnande koncept på webben o kollat i fass. Kom fram till att bättre ta dödande medel oralt för att inte skada slemhinnorna i slidan, nämns bara två vilka båda har samma verksamma substans, Diflucan det ena o receptfritt. Står i fass hur man kan ta det, beroende på symptom o syfte. Istället skonsam behandling "där nere", sänka ph-värdet med Lactal i 7 dgr och sedan tillföra mjölksyrabakterier ca en vecka t ex med vaginalkapslar som finns receptfritt på apoteket. Stoppar även i mig probiotika oralt redan från början. Läste att det upplägget hjälpt många, men var och en får bilda sig en egen uppfattning.
    tack för infon! jag som många andra har just avslutat en antibiotikakur och fått svamp efteråt. har börjat äta probiotika och ska köpa diflucan i dag.
  • trex2013
    Solkattan skrev 2014-06-30 18:05:37 följande:

    Faktiskt lite glad idag ... Varit hos svärmor o bokat årets semestertripp. Utan henne hade vi inte haft råd. Blir nu lite Astrid Lindgrens värld för sonen... Ikea Älmhult för min del ... O bordershoping i Tyskland för svärmor. Sambon får köra... :). Samt hittar han säkert nåt med anknytning till 2:a världskriget i Tyskland som han vill se ... :). Nu börjar äntligen vår gemensamma semester här. Och solen skiner äntligen !


    skönt att höra att det känns lite bättre och att du har en innehållsrik semester att se fram emot! =) kram
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!