• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • TWH

    Och grattis Zwillinge!! Mina frågetecken i inlägget ovan ska vara en julklapp och inte frågetecken...!

  • Zwillinge86

    Tack allihop! Blödningarna har lugnat sig (peppar peppar) bara lite rosa ibland, men det känns överkommligt. Har dock börjat få molvärk och "trötthet" i ländryggen som påminner lite för mycket om mensvärk för att jag lugnt ska kunna ignorera den.. Försöker dock fokusera på att utan blödningar så behöver ryggvärk inte vara nåt negativt.

    Hoppas det går bra för dig SL!

    Athen: om du har någon som kan hjälpa dig med droppen privat på hemmaplan så har jag lämnat en beskrivning om vart i Aten du kan köpa droppaggregat mm ifall du är i behov av detta. Jag hittade också ett superbra apotek som beställde en 6 mån förbrukning av både dropp, kortison, folsyra, progesteron och clexane. Beställde när jag kom dit och hade allt lagom till att jag åkte hem två dagar senare. Lycka till!

  • pink lily
    Zwillinge86 skrev 2014-12-26 22:24:33 följande:

    Athen: om du har någon som kan hjälpa dig med droppen privat på hemmaplan så har jag lämnat en beskrivning om vart i Aten du kan köpa droppaggregat mm ifall du är i behov av detta. Jag hittade också ett superbra apotek som beställde en 6 mån förbrukning av både dropp, kortison, folsyra, progesteron och clexane. Beställde när jag kom dit och hade allt lagom till att jag åkte hem två dagar senare. Lycka till!


    Zwillinge, menar du att du skrivit i tråden (när ungefär?) var i Aten man kan köpa droppaggregat mm? Annars vill du inboxa mig oxå? Vad hette apoteket och var låg apoteket där du beställde 6 mån. förbrukning? Måste en vända till Aten snart ... Håller fortsatt tummarna för dig!
  • Zwillinge86
    pink lily skrev 2014-12-27 17:16:41 följande:

    Zwillinge, menar du att du skrivit i tråden (när ungefär?) var i Aten man kan köpa droppaggregat mm? Annars vill du inboxa mig oxå? Vad hette apoteket och var låg apoteket där du beställde 6 mån. förbrukning? Måste en vända till Aten snart ... Håller fortsatt tummarna för dig!


    Har inboxat dig
  • Ananda Balaganapati

    Tråkigt med tillbakabildningen SL, men glädjande med två små hjärtan... <3 <3 Det kommer att gå bra. Kram

    Hoppas blödningarna avtar för dig Zwillinge... så att du kan slappna av och njuta av graviditeten !

    Gott slut på 2014 och all lycka och styrka under 2015 till alla er (oss) tappra starka kvinnor som inte ger upp hoppet om att en dag få en eller flera småttingar. Kram

  • Aten

    Hej Zwillinge

    Vi ska till Aten i Januari och jag undrar om du har lust att maila lite info om vilket apotek du besökte som kan ge 6 mån förbrukning på samtliga mediciner? Vore super gulligt.

    Sen undrar jag om ni vet vart man kan få IL dropp i Stockholm?

    Mvh

    Aten (smeknamn)

  • Zwillinge86
    Aten skrev 2014-12-28 19:45:54 följande:

    Hej Zwillinge

    Vi ska till Aten i Januari och jag undrar om du har lust att maila lite info om vilket apotek du besökte som kan ge 6 mån förbrukning på samtliga mediciner? Vore super gulligt.

    Sen undrar jag om ni vet vart man kan få IL dropp i Stockholm?

    Mvh

    Aten (smeknamn)


    Om jag har förstått det rätt så ska set gå att söka i tråden på enskilda personers inlägg. Jag var i Athen i i slutet av februari, kolla om du hittar mitt inlägg, hör av dig annars så inboxar jag dig :) vad gäller dropp i sthlm så pratar många varmt om Marie på gärdet. Har för mig att SnartLycklig nyligen skrev ut uppgifter till henne, annars finns det nog flera som kan inboxa dig. Kram
  • Zwillinge86

    Nya blödningar idag :( har bokat ett tidigt UL på tisdag hos Selbing som tydligen ska vara väldigt skicklig, så med lite tur kan vi med oss lite bilder på vårt pyre. Annars blir det vul och förhoppningsvis ett tickande hjärta, och gärna lite svar kring blödningarna. Står inte ut med den här ovissheten!!!

    En annan sak, är det någon som tagit sprutorna på annat ställe än magen? Börjar bli riktigt blåstucken. Vad tror ni om rumpan?

    Hur går det för dig SL?

  • Redan47

    Sprutor ska sättas subkutan, dvs i fettvävnader. Det finns tydlig beskrivning på nätet vilkA områden du kan växla mellan. Bla lår andra halva yttersida. EJ innersida lår. Pga nerver tex.

    Jag sätter oxå längre ut från naveln sett. 5-10cm, lyfter upp fett, dra ut kolla blod kommer med. Du kan ju ixå ta PTT o inr för att se Koaguleringstid idag. Du kanske inte behöver varje dag, eller ta bort trombylen. Jag har ordination att sluta omg m trombyl vid blödning.

    Lycka till på ultraljudet!

  • Cathy

    Aten; jag kan inboxa dig uppgifter till dropp, vi ger inte ut uppgifterna här i tråden! (Så har vi ursprungligen kommit överens med henne).

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!